اشتباهات رایج کنکوری ها

اشتباهات رایج کنکوری ها

ما در این مطلب می خواهیم برای شما اشتباهات رایج کنکوری ها را شرح بدهیم .

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

همانطور که پیروزی و موفقیت دلایلی دارد،شکست نیز دلایل و مراتب خود را دارد. کسانی که در آزمون سراسری به هر دلیلی شکست می خورند ،بیشتر درصد مربوط به شکستشان به خاطر عدم آگاهی در سال کنکور و عدم آگاهی نسبت به اشتباهات شان می باشد. این اشتباهات متاسفانه می توانند باعث شکست در کنکور و در نتیجه نگرفتن نتیجه مطلوب داوطلب شود .

این شکست باعث تضعیف روحیه می‌شود و ذهن داوطلب را درگیر می‌کند. همچنین برای شروع سال جدید داوطلب را دچار گمراهی بیشتر خواهد کرد. به همین منظور باید اشتباهات خود را پیدا کرده و آنها را اصلاح کنید. در مقاله زیر به چندین اشتباهات پرتکرار در سال کنکور می پردازیم.

اشتباهات رایج کنکوری ها

۱)درس خواندن بدون حل تست:

درس خواندن بدون حل تست؟ اشتباه مهلک برای کنکوری ها می باشد. در هنگام مطالعه دروس حتما باید از آن مطالب تست آموزشی حل کنید.
چرا که پایه و اساس طرح سوالات و آزمون های سراسری بر مبنای تست های چهار گزینه ای می باشد. پس منطقی‌ترین راه برای آمادگی در برابر آزمون سراسری و توانمند بودن برای پاسخگویی به سوالات ،شبیه سازی شرایط کنکور از جمله حل تست های چهار گزینه ای می باشد. برای حل تست ها باید با روش های مطالعه صحیح و روش های تست زنی مربوط به هر درس،چه دروس اختصاصی و چه در دروس عمومی آشنا شوید‌.

۲) نا امیدی سریع در هنگام مطالعه و حل تست:

ابتدای شروع هر کاری سختی های مربوط به خود را دارد. درس خواندن نیز همینطور می باشد ؛باید دقت کنید که در هنگام مطالعه جنبه خود را بالا ببرید و بتوانید روحیه قوی داشته باشید. چرا که هدف ما از حل تست در مرحله اول یادگیری و آموزش می باشد. قرار نیست که بتوانید به همه سوالات به خوبی پاسخ بدهید.

همچنین باید این را بدانید که غلط زدن تست ها یک امر جبران پذیر می باشد ،چراکه علت این امر بر گرفته از یادگیری ناقص یا عدم توجه کافی و تمرکز می باشد؟ که می توانید با اصلاح روش‌ها در برنامه ریزی خود آنها را جبران نماید. اما با ناامیدی و خستگی منفی در مطالعه ،حل تست ها تنها روحیه خود را تضعیف می کنید. که ضربه جبران ناپذیری برای درس‌خواندن شما می باشد. چراکه هم وقت و انرژی خود را به هدر می دهید و افکار مثبت را از خود دور می کنید. اما اگر بخواهید قوی ادامه دهید می توانید به عنوان یک فرصت برای یادگیری دقیق تر و نکته برداری ریز هم از آن استفاده کنید، همچنین نقطه ضعف های خود را بشناسید.

۳)ارزیابی نکردن سطح علمی به مروز زمان:

شما باید هر چند وقت یک بار سطح علمی و روند پیشرفت خود را به صورت صعودی و یا پسرفت نزولی خود را مورد بررسی قرار دهید، تا بتوانید اشتباهات خود را پیدا کرده و آنها را اصلاح کنید. محک نزدن خود یک اشتباه بزرگ است در سال کنکور.این موضوع روش های گوناگون می‌تواند انجام شود. برای این منظور باید از روش یادگیری شخصی خود استفاده کنید و همچنین می توانید با مشاوره تحصیلی خود نیز در این باره مشورت کنید.

۴)عدم‌امادگی و توانایی برخورد بامشکلات احتمالی :

یکی از عواملی که به دانش آموزان بسیار لطمه وارد می کند عدم آمادگی برای مواجهه با مشکلات در سال کنکور می باشد.
پیشرفت نکردن در آزمون های آزمایشی ، نقطه ضعف داشتن در دروس ،کم انگیزه بودن، مشکلات روحی روانی، مشکلات خانوادگی و…. این مشکلات کم یا بیش احتمال دارد که برای همه یا عده‌ای از داوطلبین و دانش‌آموزان در سال کنکور پیش بیاید اما نکته اینجاست که باید بتوانید آنها را مدیریت کنید به صورتی که کمترین آسیب را به مطالعه شما وارد کند. مسیر کنکور مسیری است که هر سال بسیاری از هم سن و سال های شما آن را می پیمایند.

بهترین کار این است که در این مسیر تنها نباشید .از افراد متخصص کمک بگیرید چرا که حقیقتا هر چقدر زمان ما برای پیمودن مسیر کمتر باشد؟ نیازمان به افرادی جهت راهنمایی بیشتر می شود. سعی کنید در این گونه مواقع ابتدا به شناخت کافی از خود برسید و راه حل مناسب با خود را انتخاب کنید چرا که هر کسی به شرایط موجود در اطراف خودش واقف تر است.

۵) چند منبعی شدن:

استفاده کردن از چندین منبع آموزشی متفاوت و منابع تستی که طرح متفاوت دارند، به صورت همزمان اشتباه بزرگی است که داوطلبین در سال کنکور انجام می دهند. این موضوع باعث سردرگمی و عدم انسجام در یادگیری می‌شود. چراکه تالیف هر کتاب به صورت اختصاصی می باشد.شما باید یک راه واحد را برای یادگیری انتخاب کنید. همچنین این نکته را بدانید که خواندن کامل یک منبع قطعاً مفیدتر از استفاده همزمان از چندین منبع ناقص و متفاوت می باشد.پس منابعی را انتخاب کنید که با نحوه مطالعه شما سازگاری دارد و همان یک منبع را تا آخر ادامه دهید.

نتیجه:

مطالب فوق به داوطلبین کمک خواهد کرد تا نسبت برنامه ریزی درسی خود آگاهی بیشتری داشته باشند.همچنین داوطلبین باید دقت کنند که در مسیر کنکور به خصوص کنکور تحربی باید همراهی آگاه داشته باشند تا انها را نسبت به تصمیمات خود اگاه کند تا بتوانند سنجیده تر عمل کنند.به همین منظور تیم مشاوره تحصیلی استاد محمد موسوی که در امرمشاوره بسیار مهارت دارند را پیشنهاد میکنیم.استاد موسوی مشاور اختصاصی رشته تجربی میباشیند که علاوه بر اینکه برنامه تحصیلی اختصاصی به دانش اموزان خود رائه میدهند ؛ پکیج توربو تست اختصاصی رشته تجربی را نیز در اختیار داوطلب قرار داده و همه ساله نتایج بسیار مطلوبی را در مسیر کنکور تجربی و مشاوره تحصیلی کسب کرده اند.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط مستقیم با استاد موسوی به صفحه اختصاصی محمد موسوی مراجعه بفرمایید‌.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *