انواع کمک هزینه های تحصیلی در کشور های دیگر

انواع کمک هزینه های تحصیلی در کشور های دیگر

ما در این مطلب می خواهیم برای شما انواع کمک هزینه های تحصیلی در کشور های دیگر را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

بورس یا همان کمک هزینه تحصیلی مقدار هزینه است که به دانشجو برای حمایت مالی در حین تحصیل به اتاق خواهد شد بورسیه تحصیلی به این معناست که دانشجویانی که والدین آنها درآمدی کمتر از سقف مشخص دارند می‌توانند از دانشجویانی که والدینشان بالاتر از این سقف مشخص درآمد دارند پول بیشتری دریافت کنند در این مقاله می‌خواهیم به انواع بورسیه های تحصیلی بپردازیم و آنها را به شما معرفی کنیم.

_Scholarship

یکی از شناخته شده ترین کمک هزینه‌های تحصیلی بین دانشجویان می باشند این کمک هزینه تحصیلی بیشتر بر پایه شایستگی تحصیلی دانش آموز است در واقع این کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه ها و مراکز علمی و موسسات خیریه به دانشجویان ممتاز و واجد شرایط اعطا خواهد شد که این بورسها معمولاً برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته خواهد شد و نیازی به بازپرداخت از طرف دانشجویان نمیباشد.

انواع scholarship

بورسیه بر پایه نیاز (Need_nased)

بورسیه دانشجویان ویژه (student_specific)

بورسیه مشاغل خاص (career_specific)

بورسیه ویژه کالج (college_specific)

بورسیه ورزشی ( Athletic )

بورسیه های تحصیلی خلاقانه
(creative contesf scharships )

_Grant

این اصطلاحات scholarship و grant به صورت جایگزین استفاده می‌شود اما معمولاً اختلافاتی بین این دو کمک هزینه تحصیلی وجود دارد بین بورسیه های تحصیلی بر پایه scholarship شایستگی به عنوان مثال داشتن معدل بالا و یا مقالات معتبر علمی در یک نشریه معتبر مثل نشریه nature .
اما کمک هزینه بر اساس نیاز می باشد.

کمک هزینه Grant بلاعوض است و انواع مختلفی دارد این کمک هزینه تحصیلی از سوی نهادهای خصوصی و دولتی و یا سازمان های خیریه برای هر سال تحصیلی جدید ارائه خواهد شد.

_fellowahip

فلوشیپ عمدتاً به دانشجویان دوره دکترا و نگاهی به دانشجویان کارشناسی ارشد احساس خواهد شد و در واقع هزینه ای می باشد که به افرادی که تحقیقات در مورد موضوع خاصی را انجام می‌دهند پرداخت می‌شود تا افراد دیگر تغییر به تحصیل و پژوهش تمام وقت بشوند.
فلوشیپ ها گاهی اعتبار یک ساله و گاهی نیز بلندمدت به اندازه کل دوران تحصیل دارند همچنین فلوشیپ اعتبار بسیار بالایی دارد چرا که دریافت آن آسان نیست و نیازمند پژوهش‌های زیادی در یک حوزه مهم و همینطور سطح علمی و معدل بالا و همچنین گاهی اوقات مصاحبه می باشد.

_tuition waiver

به معنای معاف از شهریه می باشد که نوعی از کمک های تحصیلی غیر پولی که با توجه به امتیاز کسب شده در دوره پذیرش بهترین داوطلبان اعطا خواهد شد حذف شهریه تنها شامل شهریه دانشگاه یعنی هزینه واحدهای درسی می‌شود و ممکن است دانشجو کلاً یا بخشی از پرداخت شهریه معاف بشود همچنین کمک هزینه تحصیلی می تواند شامل هزینه خوابگاه یا هزینه یک بازدید علمی باشد و در برخی از کشورهای اسکاندیناوی سوئد نروژ دانمارک فنلاند و غیره به جای ارائه بورسیه سیستم معافیت از پرداخت شهریه را برای دانشجویان نخبه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دنبال می‌کنند.

_teching assistantship

‏tna واقع مثل یک استاد حل تمرین می باشد. در واقع طی این نوعی از کار دانشجویی هست که از طریق استاد به دانشجو داده می‌شود و حقوقش را استاد دانشگاه پرداخت خواهد کرد دستیاران آموزشی در دانشگاه ها معمولا دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند که دانشجویان هم مقطع خود یا مقطع پایین تر را اموزش میدهند.
با این وجود کار یا وظایف این افراد شرح مشخصی ندارد و بسته به درخواست استاد میتواند از تصحیح برگه ها،برگزاری امتحان،جلسه رفع اشکال و یا موارد دیگر باشد.

قانون خاصی برای گرفتن تی ای وجود ندارد و معمولاً دانشجویانی که سطح علمی بالایی دارند می توانند این کار را انجام دهند همچنین داشتن مهارت‌های ارتباطی بالا می‌تواند به دانشجویان ممتاز در گرفتن تی ای کمک کند.

_research assistantship

دستور تحقیق نوعی کمک هزینه تحصیلی می باشد که دانشجو در ازای دریافت شهریه جزئی یا کامل و یا کمک هزینه به عنوان دستیار فعالیت خواهد کرد دانشجویانی که به آنها دستیار تحقیق اعطا می‌شود به عنوان دستیار آزمایشگاه شناخته خواهند شد اما این افراد در آزمایشگاه کار نخواهند کرد بلکه اغلب در نوشتن مقاله یا کتاب استاد کمک می‌کنند و یا اگر نیاز به انجام نظرسنجی تحقیقات و موارد دیگر باشند آن کارها را انجام خواهند داد بنابراین در حالت کلی دانشجویانی که موفق به کسب دستیار تحقیق از طرف یک دانشگاه به شوند باید روی موارد زیر کار کنند:
_ جمع آوری داده ها ورود و تجزیه و تحلیل آنها
_ مرور ادبیات و دیگر کارهای کتابخانه
_ نوشتن گزارشات
_ سازماندهی و تمیز کردن آزمایشگاه یا مطب

در مقاله فوق به انواع بورسیه های تحصیلی در خارج از کشور پرداختیم. اما شما به عنوان یک دانش آموز ایرانی بهترین کار این است که در کشور خود ادامه تحصیل دهید و آینده کشور خود را شکوفا کنید همچنین با این کار می توانید به ارتقاء سطح علمی کشور نیز کمک شایانی کنید در این باره باید ابتدا است افراد آگاه و مورد اعتماد مشاوره بگیرید و همواره یک مشاور تحصیلی آگاه در کنار خود داشته باشید.
مشاور مورد اعتماد ما به شما استاد محمد موسوی می باشد که با بروزترین متدهای مشاوره تحصیلی می تواند به راحتی شما را از صدکنکور عبور دهد و با برنامه ریزی شخصی سازی شده به کمک برنامه جامع توربو تست شما را به رشته دلخواه خود در بهترین دانشگاه‌های ایران برساند برای اطلاعات بیشتر و مشاوره مستقیم با استاد موسوی به صفحه شخصی محمد موسوی مراجعه بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *