اهداف مشاوره تحصیلی کدام هستند؟

اهداف مشاوره تحصیلی کدام هستند؟

ما در این مطلب می خواهیم برای شما اهداف مشاوره تحصیلی کدام هستند؟را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

هنگامی که به یک فرد عنوان مشاور تحصیلی داده می شود او موظف است تا با دنبال کردن اهداف خاص و وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد اهداف یک مشاور به شرایط و فعالیت‌های خاص می‌تواند مربوط باشد و نیز بر اهداف کلی از مشاوره در مدارس تاکید داشته باشد.

اهداف اصلی مشاوره شامل مواردی است که در ادامه در رابطه با آنها صحبت خواهیم کرد یک مشاور در ابتدا باید با ایجاد رابطه نزدیک با دانش آموز از طریق گفت‌وگو با او رابطه برقرار کند.

بعد از آن فراخوان دنیا دادن اطلاعات را ارائه چیزی که دانش آموز می خواهد بداند و آنچه که دیدگاه و آرزوهای او در ارتباط با مدرسه و خانواده است در واقع شناخت نگرانی‌های دانش آموزان اهمیت دادن به مسائل او با شنیدن صحبت های دانش آموز در مورد نگرانی هایش ، بررسی ارتباط با خانواده ، دوستان و مدرسه دانش آموز از دیگر وظایف مشاور است.

وظیفه مشاور تحصیلی:

وظیفه مشاور کمک به کنترل نگرانی‌ها از طریق یاری به دانش آموز در دیدن موقعیت از دیدگاه‌های متفاوت افزایش و ارتقای نظریه های شناخته شده از طریق آن از هدف از به کارگیری نیروهای مشاوره تحصیل در مدارس برقراری ارتباطی اساسی بین دانش آموزان و مشاوران است.

خدمات مشاوره‌ای خودشناسی دانش‌آموزان را تسهیل می‌کند و دانش‌آموزان را یاری می‌دهد و از طریق ترکیب و تطبیق اطلاعات مربوط به خود و محیط مشکلات خود را باز یابد و حل کنند و به تصمیم‌گیری مناسب بپردازند این امر مستلزم وجود مشاوران ای است که برای این مهم تربیت و آماده شده اند تا دانش‌آموزان را در حل مشکلات و اتخاذ تصمیم های معقول و مناسب یاری دهند مشاوران رکن اصلی و پایه اساسی برنامه راهنمایی هستند.
افرادی که بر اساس دانش های نظری و تجارب علمی صلاحیت های همه جانبه را برای کمک به دانش آموزان و رفع مشکلات متعدد و متنوع آنان باید داشته باشند.

مشاوران مدارس باید علاقمند به دانش آموزان و آگاه به مراحل رشد و تربیت آنان ، واقف به اصول و مبانی روانشناسی ، تعلیم و تربیت و جامعه شناسی و قادر به بهره مندی از اصول و فنون راهنمایی و مشاوره و دارای تجربه کاری باشند.
مجموعه تلاش و کوشش هایی که به شناخت استعدادها و موهبت های دانش آموزان منجر می شود یا آن را در انتخاب رشته‌های تحصیلی و شغلی و رفع مشکلات شخصی و سازشی یاری می دهد جزو وظایف مشاوران به حساب می‌آید از منظر اعدادی که با انجام

راهنمایی و مشاوره می شود به آنها دست یافت عبارتند از:

کمک به رشد نیروی تفکر و جنبه‌های معنوی و عقلی دانش آموزان
ایجاد پیشرفت در کسب مهارتهای مطالعه
راهنمایی دانش آموز برای انتخاب رشته‌های تحصیلی
طرح‌ریزی برای انتخاب دروس برای ادامه تحصیلات
ترغیب دانش آموز برای بهره‌برداری خوشبینانه و خلاقانه روی نیروی خویش

کمک به رشد مهارت های شغلی و حرفه‌ای دانش آموزان:

یاری کردن دانش‌آموزان تا از توانایی ها و علائق حرفه‌ای خویش آگاه شوند .
یاری کردن دانش‌آموزان تا از موقعیت ها و فرصت های استخدامی و شغلی جامعه مطلع شوند.
یاری کردن دانش آموزان را بر اساس شناسایی خویش و فرصت‌های حرفه‌ای به توسعه و پیشرفت در حرفه و شغل خود بپردازند و طرح ها و تصمیمات خود را موثر سازند.

کمک به رشد شخصیت دانش آموزان:

یاری کردن دانش آموزها برای خود به عنوان عضوی از جامعه احترام قائل شود .
یاری کردن دانش آموز تا در ایجاد روابط و مناسبات متقابل دارای شایستگی شود.
همکاری با معلمان در داران محیط سالم و مسائل در کلاس تابه رشد روانی دانش‌آموزان کمک شود.
ارتباط با والدین به منظور ایجاد شناخت رفتارهای طبیعی و نیازمندی های روانی جوانان.
آموزش  نکات مشاوره ای باعث افزایش مهارت شما دانش آموزان  عزیز در برنامه ریزی ،کنترل بهتر زمان ،تست زنی و  به زدن تست صحیح  کمک میکند.

نتیجه:

این اطلاعات باز می شود شما در زمان و مسیر کنکور بالاترین بازده را داشته باشید.
آموزش صفر تا صد این نکات مهم و حیاتی و برنامه ریزی صحیح برای کنکور نیاز به مشاوره ی کار بلد و خبره دارد .
شما دانش اموزان باید تحقیق های بسیار زیادی برای انتخاب بهترین مشاوره داشته باشید اگر خواهان پیشرفت و ترقی در درس و آمادگی کامل برای کنکور باشید.

محمد موسوی و تیم پشتیبانی بسیار با تجربه ی ایشان در مسیر موفقیت شما را به نحوه احسنت همراهی و تجربه های خود را  به طور کامل در اختیار شما دانش آموزان عزیز قرار می دهند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با استاد موسوی به صفحه ی  ایشان مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *