بازار کار رشته طراحی صنعتی در ایران چگونه است؟

بازار کار رشته طراحی صنعتی در ایران چگونه است؟

ما در این مطلب می خواهیم برای شما بازار کار رشته طراحی صنعتی در ایران چگونه است؟ را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

در ایران تکنولوژی تولید با این است و خیلی از تولیدات ای هم که صورت می‌گیرد هم کپی از تولیدات خارجی از یعنی کارخانه دار ها برای طرح جدید سرمایه‌گذاری نمی کنند برای همین فرصت های شغلی طراحان صنعتی بسیار محدود است.

از سوی دیگر در کشور ما ارتباط نزدیکی بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد و به همین خاطر صاحبان صنایع ایران را نمی‌شناسند و حتی در بسیاری از کارخانه ها یک مهندس مکانیک کار طراح صنعتی را انجام می دهد یعنی هم طرح یک محصول و هم تولید آن بر عهده مهندس مکانیک از بنابراین فارغ التحصیلان این رشته هنوز حضور فعالی در صنعت ندارند و تنها در بحث مبلمان شهری صنعت راه آهن و تا حدودی لوازم خانگی و صنعت خودروسازی فعالیت می‌کنند.

بازار کار رشته طراحی :

در فرایند طراحی یک علت خارجی یا یک مخاطب غیر از خاطره وجود دارد که نیاز طراحی را مطرح می‌کند و این که طراح صرفاً به رفع نیاز مخاطب توجه و تأمل داشته باشد اصلی از اصول اولیه طراحی صنعتی می باشد که مخاطب مداری نامیده می‌شود ترا با توجه به علم و هنر طراحی ، محصول، و یا روشی را برای مخاطب خلق می‌کند که خواسته‌های تعریف شده او را در جهت حصول به هدف معینی مسئله کسب امنیت، آرامش، سهولت استفاده، قیمت ارزان، آرامش و یا حتی لذت مهیا سازد طراحان صنعتی آشی دهندگان صنعت هنر و اقتصاد هستند و تمام کارخانجات و خطوط تولید دنیا در راس هرم مدیریت تولید کالا و محصولات قرار دارند.

ایجاد هویت واحد برای یک کالا و یا یک گروه کالایی و یا حتی تمامی کالاهای تولیدی یک شرکت از دیگر وظایف طراح صنعتی از بنا بر آنچه که شما به عنوان هویت کارهای شرکتهای همچون arcopal, adidas,BMW,SONY و یا نظایر آن میشناسید نتیجه مستقیم خلاقیت فعالیت طراحی و تجزیه و تحلیل طراحان صنعتی این شرکت ها می باشند.

 

طراحی صنعتی در دانشگاه به چه صورت است؟

مباحثی که در دوره کارشناسی طراحی صنعتی به دانشجویان آموزش داده می شود دامنه بسیار گسترده‌ای داشته و از تنوع زیادی برخوردارند .

مباحث پایه که معمولاً در طول چهار ترم اول تحصیل ارائه می گردند شامل:

تاریخ هنر و طراحی ، مبانی هنرهای تجسمی و مبانی طراحی صنعتی ، کارگاه طراحی ، فیزیک ، ریاضیات و هندسه نقشه‌کشی ، صنعتی مواد و روشهای تولید کارگاه های حجم سازی و مدلسازی و مهندسی عوامل انسانی و… می باشند.پس از آن در طول ۴ ترمه برگ کاربرد این موارد در قالب پروژه هایی که با موضوعات مشخص تعریف شده‌اند به دانشجویان آموزش داده می‌شود این پروژه های دهگانه با موضوعاتی نظیر طراحی محیطی بسته بندی ارگونومی طراحی مبلمان بیونیک طراحی برای آینده تقسیم‌بندی گشتن آنچه در دوره کارشناسی ارشد طراحی صنعتی به شکل تخصصی تر به آن اهمیت داده شده از مباحث تئوری تخصصی در زمینه طراحی صنعتی می باشد موضوعات اقتصادی و اجتماعی، جامعه شناسی صنعتی، علوم و فنون جدید و روش های طراحی صنعتی در دنیای امروز از این جمله مباحث هستند.

 

درس‌های این رشته در طول تحصیل:

آشنایی با هنر در تاریخ
مواد و روش های ساخت
کارگاه طراحی پایه
مبانی هنرهای تجسمی
عکاسی پایه
ریاضی کاربردی
نقشه کشی صنعتی
هندسه
فیزیک
شیمی کاربردی
تاریخ طراحی صنعتی
مهندسی عوامل انسانی
حجم سازی
کارگاه طراحی صنعتی
فرم و فضا
مدل سازی
هنر و تمدن اسلامی
طراحی فنی
طراحی به کمک کامپیوتر
ارزیابی تولیدات صنعتی
پروژه طراحی صنعتی
اقتصاد و مدیریت تولیدات صنعتی
جامعه شناسی صنعتی
پروژه نهایی

درآمد و حقوق:

طراحان صنعتی اگر در کارخانه شرکت خصوصی استخدام شود با توجه به میزان و تخصص مهارت تجربه و توافق با کارفرما درآمدهای متفاوتی دارند.

 

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.

و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.
استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.
همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *