بازار کار و آینده شغلی رشته بازیگری در ایران چگونه است؟

بازار کار و آینده شغلی رشته بازیگری در ایران چگونه است؟

ما در این مطلب می خواهیم برای شما بازار کار و آینده شغلی رشته بازیگری در ایران چگونه است؟ را شرح بدهیم.

مشاور کتکور تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

یکی از مهم ترین مسائلی که فرد قبل از انتخاب رشته به آن فکر می کند وضعیت بازار کار آرش اگر به طور صادقانه بخواهیم بگوییم این حرفه دارای بازار کار تضمین شده و عالی نیست بیشتر دانشجویان که وارد این رشته می شود این امید را دارند که در فیلم ها بازی کند و در تلویزیون نشان داده شود اما به دلیل محدودیت‌های در نوع متن فیلمنامه ها، انتخاب بازیگران، هزینه ها و دیگر موارد این دانشجویان می توانند به خوبی وارد بازار کار شوند

و با چالش‌های بسیاری روبرو هستند همچنین این افراد به اصطلاح باید بسیار خاک صحنه را بخورند تا به مهارت کافی برای پذیرش و ایفای نقش داشته باشند همچنین حتی افراد خیلی با سابق ممکن است به صورت فصلی کار داشته باشند و در زمان هایی از سال شغل نداشته باشند به همین خاطر این افراد باید به فکر یک شغل دومی هم برای خود باشند.

 

توانایی های مورد نیاز برای ورود به رشته بازیگری چیست؟

در دوران کودکی بسیاری از بچه ها به نقش بازی کردن علاقه دارند و رویای ستاره شدن را در ذهن خود می‌پرورانند والدین هم وقتی متوجه این همه علاقه فرزند خود می شوند فکر می کنند کودکان حتماً استعداد بازیگری دارد و مدام او را به مکان‌های مختلف برای دادن تست می‌برند برخی از این کودکان استعداد خوبی دارند و برخی دیگر واقعاً خیر تنها در عالم کودکی برای خود بازی میکند حرفه‌ای بازیگری در کنار جذابیت هایی مانند معروف شدن یک حرفه ای بسیار حساس است و تنها نمی توان گفت چون در کودکی یا نوجوانی همه از رفیق از نقش بازی کردن های من خوششان می‌آمد من بازیگر خوبی می شوم.

از جمله مهارتها و شایستگی های لازم برای یک بازیگر می توان و مهارت ارتباطی و شنیداری خوب ، وقت شناس بودن ، اعتماد به نفس، توانایی صحبت در جمع و جلوی دوربین، توانایی تحلیل و تفسیر نقش ها، علاقه مند به کار گروهی برای همکاری با تیم، روحیه پذیرفتن انتقادات متفاوت و منفی هستند تا مخاطبان ، انضباط شخصی ، تحمل سختی به دلیل کار در ساعات طولانی داشتن حداقل چند مورد مهارت های اضافی مانند نواختن موسیقی آواز خواندن رانندگی و غیره اشاره کرد.
برای موفقیت در بازیگری باید سرسخت و با سرم نباشید مایل به کسب هر نوع تجربه و استفاده از هر فرصتی باشید.

 

معرفی گرایش های رشته بازیگری :

بر اساس انتشار دفترچه کنکور سراسری کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش این رشته در مقطع کارشناسی و مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش نمی‌باشد و به صورت عمومی ارائه می شود.

 

فرصتهای شغلی رشته بازیگری؟

فارغ التحصیلان این رشته می‌تواند علاوه بر بازی کردن در فیلم ها به عنوان مربی بازیگری در آموزشگاههای آزاد و فرهنگسرا به تدریس این حرفه بپردازند با توجه به اینکه این رشته بسیار پرطرفدار است متقاضی برای شرکت در این کلاس ها بسیار زیاد است به خصوص در فصل تابستان که دانش‌آموزان تعطیل می‌شوند بیشتر تمایل به شرکت در این کلاس‌ها را دارند این افراد اگر خلاق باشد و قلم خوبی داشته باشند می‌توانند نمایشنامه‌های به شکل تئاتر بنویسند و با همکاری فرهنگسراها آنها را به اجرا بگذارند و از طریق فروش بلیت درآمد کسب کند.

 

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.

و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.
استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.

همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *