بازار کار و درآمد زایی آمار و کاربردها چگونه است؟

بازار کار و درآمد زایی آمار و کاربردها چگونه است؟

ما در این مطلب می خواهیم برای شما بازار کار و درآمد زایی آمار و کاربردها چگونه است؟ را شرح بدهیم.

مشاور کنکور تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

رشته آمار و کاربردهای که زیر مجموعه های گروه آزمایشی ریاضی فیزیک است که به دنبال جمع آوری تجزیه و تحلیل و ارائه ارقام و اعداد از و دانشجویان رشته آمار و کاربردها می آموزند تا بر اساس مجموعه اطلاعات عددی و بر مبنای مدل های ریاضی و مدل‌های نظریه احتمال بر اساس اعداد و ارقام پیش بینی کنند.

هدف رشته:

هدف از ایجاد دوره کارشناسی رشته آمار تربیت کارشناسانی است که علاوه بر توانایی جمع‌آوری، ویرایش، پردازش و تحلیل داده ها با استفاده از شیوه‌های تحلیل آماری و کسب آمادگی برای پژوهش و انتقال علم از توانایی تحلیل کمی و کیفی مسائل روز جامعه در زمینه های صنعتی، اقتصادی، مدیریتی، تحقیقات پزشکی، مطالعات محیطی، کشاورزی، و آمارهای کلان سیاسی برخوردار شوند.

رشته آمار و کاربردها در زمینه رشته‌های قرار می گیرد که هر سازمان دولتی و گاهاً خصوصی به چند کارشناسان نیازمند است چرا که اکثر موسسات و سازمانهای خصوصی برای ارائه آمار و ارقام و گزارش های مختلف نیازمند کارشناسان آمار هستند

دانش آموختگان رشته مهندسی آمار و کاربردها می‌توانند در مشاغل گوناگون در سازمان هایی مثل سازمانهای برنامه و بودجه، بانک ها، مرکز آمار ایران، ادارات بیمه، صنایع گوناگون و کارخانه ها، واحد های آماری وزارتخانه های مختلف مثل وزارت کار، بهداشت، ارتباطات و فناوری،اقتصاد و دارایی و… مشغول به کار شوند.

به طور کلی می‌توان گفت کارشناسان آمار تقریباً در اکثر بخش‌های یک سازمان مشغول به فعالیت هستند و بیشتر در بخش های آزمایشی و تحقیقاتی مدیریتی و روابط عمومی مشغول می شوند علاوه بر این فارغ التحصیلان رشته آمار و کاربردها می‌توانند به صورت مستقل به ارائه خدمات آماری بپردازند و به صورت پروژه‌ای با موسسات گوناگون قرارداد ببندن یکی دیگر از مشاغلی که برای فارغ‌التحصیلان آمار وجود دارد تدریس درس آمار است.

دانشگاه های پذیرنده رشته آمار و کاربرد ها کدام هستند؟

دانشگاه اصفهان
دانشگاه الزهرا تهران ویژه خواهران
دانشگاه بوعلی سینا همدان
دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین
دانشگاه تبریز
دانشگاه تهران
دانشگاه‌جهرم
دانشگاه خلیج فارس بوشهر
دانشگاه رازی کرمانشاه
دانشگاه‌زنجان
دانشگاه سمنان
دانشگاه شهید باهنر کرمان
دانشگاه شهید بهشتی تهران
دانشگاه شهید چمران اهواز
دانشگاه شیراز
دانشگاه صنعتی اصفهان
دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان
دانشگاه علامه طباطبایی تهران
دانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه فسا
دانشگاه قم
دانشگاه کاشان
دانشگاه کردستان سنندج
دانشگاه کردستان سنندج محل تحصیل دانشکده علوم پایه فنی و مهندسی بیجار
دانشگاه گلستان گرگان
دانشگاه گیلان رشت
دانشگاه لرستان خرم آباد
دانشگاه مازندران بابلسر
دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل
دانشگاه‌ملایر
دانشگاه ولیعصر رفسنجان
دانشگاه هرمزگان بندرعباس
دانشگاه یزد دانشکده با آزمون و کامپیوتر خوانسار

همچنین رشته آمار و کاربردها در دانشگاه غیرانتفاعی، پیام نور، و دانشگاه آزاد اسلامی نیز دانشجو می پذیرد همچنین در بعضی از دانشگاه های روزانه ریزشی آمار و کاربردها در پردیس‌های خودگردان به دانشجویان ارائه می شود.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر چگونه است؟

رشته آمار و کاربردها و علاوه بر مقطع کارشناسی در مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد و دکتری نیز وجود دارد و دانش آموختگان دوره کارشناسی آمار و کاربردها می توانند با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و کسب نمره مورد نیاز به انتخاب رشته در یکی از گرایش های کارشناسی ارشد آمار ادامه تحصیل دهم گرایش های کارشناسی ارشد

رشته مهندسی آمار عبارتند از:

_ ریاضی آمار

_ آمار اقتصادی اجتماعی

_ بیم سنجی

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.

و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.
استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.

همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *