تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

در سال جاری در پی تغییراتی که در برگزاری ازمون سراسری انجام شد. دانش آموزان سوالات متعددی در ارتباط با تاثیرات سوابق تحصیلی در کنکور و چگونگی تاثیر آن دارند. البته که بهترین کار ارتباط با مشاور تحصیلی و هماهنگی با نظر مشاور میباشد. به هر حال در این مقاله به چگونگی تغییرات و تاثیر آنها در ازمون سراسری ۱۴۰۲ میپردازیم.

جزئیات آزمون سراسری و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برخی تغییرات سراسری سال ۱۴۰۲ را با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح نمود. به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، دکتر عبدالرسول پورعباس در انجمن تشکیل شده از شورای مدیران سازمان سنجش فرمود :

نخستین قانون نظریه در ارتباط با حذف کنکور سراسری در سال ۱۳۸۴ مطرح گردید. و پس از آن در چند سال بعد تر قانون در این بار تایید و تصویب شد. که هر سه آنها بر پایه تاثیر سوابق تحصیلی و تاکید بر توانمندی آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات کشوری مطرح شدند.

این تحولات با شروع حذف دروس عمومی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همراه خواهد بود. و تاثیر آن ها به سوابق تحصیلی منتقل خواهد شد. آزمون اختصاصی شامل دروس اختصاصی در پنج گروه آزمایشی و دو بار در سال برگزار خواهد شد. و نتایج تا دو سال اعتبار خواهد داشت. همچنین در این باره معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری فرمود:

پذیرش در دانشگاه ها به دو صورت انجام خواهد شد. که در روش اول ، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۸۰ تا ۸۵ درصد پذیرش دانشگاه و مراکز آموزش عالی را شامل می شود. و به طور انحصاری مبنای آن سوابق تحصیلی داوطلبین می باشد.

و در روش دوم پذیرش برای آزمون سراسری و سوابق استان دارد. در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۵ درصد از ظرفیت را در بر خواهد گرفت. این پذیرش بر مبنای ۴۰ درصد سابقه تحصیلی سال دوازدهم با تاثیر قطعی، که این سوابق بر اساس ده درسی که با شرایط استاندار کشوری مورد ازمون قرار گرفته باشد. که هر یک ضرایب خاص خود را دارا می باشد. محاسبه شده و ۶۰ درصد نیز نمره کسب شده در آزمون سراسری می باشد.

جزئیات کنکور سراسری

آقای پورعباس با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال جاری و سال آینده فرمودند، که در سال جاری معدل اثر مثبت دارد. و به عبارت بهتر نمره آزمون سراسری را پایین می آورد. ولی معدل داوطلب می تواند نمره نهایی آن را بالا ببرد. اما در سال آینده نمره آزمون سراسری تحت تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور داوطلبان قرار گرفته. و طرح دستی را نمی تواند بالا یا پایین بیاید. و تاثیر قطعی دارد. همچنین در سال ۱۴۰۲ نمره آزمون و سوابق تحصیلی نمره کل را میسازد.

جهت مشاوره کنکور در این قسمت کلیک کنید.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری فرمود، در ارتباط با تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال های آینده
در سال ۱۴۰۲ تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر مبنا نمرات سال دوازدهم ۴۰ درصد/ سال ۱۴۰۳ ۵۰ درصد است./سال ۱۴۰۴ در پایه یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد میباشد./ و در ۱۴۰۵ بر طبق پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد می باشد.

زیر گروه ها در آزمون سراسری سال آینده حذف خواهند شد. ضرایب و بودجه بندی تمام دروس تخصصی با تصویب شورای سنجش تغییر خواهد کرد. با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت اطلاع رسانی درباره جزئیات کنکور ۱۴۰۲ تنها تا پایان شهریورماه امکان دارد. بررسی های کارشناسی برای ارائه پیشنهاد های مربوط به جزئیات آزمون سراسری ۱۴۰۲ در حال بررسی است. و پس از تصویب شورای عالی منتشر خواهد شد.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

با خبر رسانی های پیاپی رئیس سازمان سنجش به دانش آموزان و داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ دانش آموزان بهتر است. با مشورت یک مشاور عالی رتبه اطلاع از وضعیت خود آگاه شوند. و سپس برنامه ریزی شخصی و مشاوره تحصیلی درست دریافت کنند. تا مشاور بتواند آنها را راهنمایی کند. و مشاوره اختصاصی درسی اختیار داوطلبان قرار دهد. تا از گمراهی داوطلبین و سردرگمی آنها جلوگیری کند‌.

برای انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

استاد محمد موسوی، مشاور اختصاصی رشته تجربی هستند. که میتواند در این راه به شما کمک کند. و با در اختیار قرار دادن برنامه شخصی سازی شده. و پکیج توربو تست، شما را به هدف برساند. برای مشاوره اختصاصی رشته تجربی و برنامه ریزی تحصیلی، به صفحه اختصاصی استاد موسوی مراجعه بفرمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *