تاثیر معدل درس به درس است یا معدلی؟

تاثیر معدل درس به درس است یا معدلی؟

سوالی که ذهن همه داوطلبان کنکور را درگیر خود کرده، این است. که ایا تاثیر معدل درس به درس است یا معدلی؟ در این مقاله به پاسخ این سوال میپردازیم. همچنین، این سوال هم بوجود می آید. که دروس سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی چگونه بررسی میشوند؟ چون این دو درس در کنکور نیستند. پس تاثیر آنها ایا به درسی منتقل میشود. یا خیر؟ آیا مهم است. که سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی را ترمیم کنیم یا خیر!

تاثیر معدل درس به درس است یا معدلی؟

توجه کنید که نحوه تاثیر مهدل درس به درس نخواهد بود. چرا که دروس عمومی حذف شده است. شما به عنوان یک داوطلب در نظر بگیرید. که امتحانات نهایی دروس عمومی را شرکت کنید. و یک نمره ای کسب کنید. و در این صورت این سوال پیش می آید. که نمره مثلا؛ درس ادبیات به کدام درس باید انتقال پیدا کند. و لحاظ شود؟ پس نمیتوان گفت که تاثیر معدل درس به درس است.

تاثیر نمرات به صورت معدلی میباشد.

نحوه تاثیر معدل بر اساس دروس با توجه به ضرایب در نظر گرفته شده. هر درس به صورت کاملا مجرا در امتحانان نهایی پس از محاسبه تبدیل به یک عدد میشود. عدد به دست آمده معادل یک تراز خواهد شد. همچنین؛ در رابطه با دروس هویت اجتماعی و بهداشت سلامت نیز صدق میکند. پس به طور کلی و جمع بندی میتوان گفت از کل دروس نهایی شما یک معدل به دست خواهد آمد. و در نهایت معدل به دست امده تبدیل به تزار خواهد شد.

جهت مشاوره کنکور در این قسمت کلیک کنید.

آیا جمله، معدل تغییر نخواهد کرد، صحیح است؟

در این باره باید گفت که درست است. که معدلی که در مدارک تحصیلی شما وجود دارد. تغییر نخواهد کرد. مثلا معدل کل دیپلم شما تغیرر نمیکند. و همان چیزی ک درج شده باقی خواهد ماند‌. لازم به ذکر است. معدل در نظر گرفته شده، برای ورود به دانشگاه فرهنگیان بالای ۱۴ است. و این مقدار تغییر نخواهد کرد. اما معدلی که قرار است. در آزمون سراسری شما موثر باشد. قابل تغییر بوده. و با ترمیم عوض خواهد شد.

در ارتباط با داوطلبین نظام قدیم باید گفت؛ که آنها نیز باید از همین پروسه پیروی باید بکنند‌. دروسی که در نظام قدیم وجود داشت. باید دارای نمره باشد. تا تبدیل معدل شود. و معدل هم تبدیل به تراز بشود. اما نسبت به عناوین باید بدانند. که عناوین دروس نظام قدیم را باید نسبت به دروس نظام جدید بسنجند. آخرین نوبت ترمیم برای کنکور ۱۴۰۲، نوبت خرداد ماه می باشد. پس سعی کنید. نمرات خود را به حد استاندارد برسانید. در این باره می توانید با مشاوره ریزی تخصصی و برنامه اختصاصی تحصیلی پیش بروید. تا بتوانید به بودجه بندی کنکور سراسری برسید.

برای انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

محمد موسوی مشاوره اختصاصی رشته تجربی است. می‌تواند در این زمینه شما را همراهی کند. تا با استفاده از برنامه ریزی اختصاصی خود به اهداف تان دسترسی پیدا کنید. برای آشنایی با برنامه ریزی اختصاصی رشته تجربی و پکیج تو به صفحه شخصی محمد موسوی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *