تشریح لغات فارسی

تشریح لغات فارسی

ما در این مطلب می خواهیم برای شما تشریح لغات فارسی را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

درس فارسی یکی از مهمترین دروس در آزمون سراسری میباشد و یکی از مهمترین قسمتهای درس ادبیات فارسی مربوط به لغات آن می باشد که اطلاع داشتن در مورد ت درس فارسی به شما کمک میکند تا شما هم برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید و هم با آگاهی بیشتری مطالعه خود را شروع کنید.
در مقاله زیر می خواهیم اطلاعات مفید را در ارتباط با لغات درس فارسی در اختیار شما قرار دهیم‌.

سوالات ۱ تا ۳ دفترچه کنکور مربوط به درس ادبیات و مربوط به اول سوالات می باشد � از درجه سختی متوسطی برخوردار است و اهمیت آن بسیار زیاد است وقتی که از اهمیت بسیار زیاد آن حرف می‌زنیم منظور تأثیر روانی است که روی داوطلب دارد چراکه اگر بتوانید این سوالات را به خوبی پاسخ دهید و ساعات ابتدایی را به خوبی پاسخگو باشید انگیزه بیشتر و تمرکز شما بالاتر خواهد رفت.
من برای این سطح است از واژه نامه آخر کتاب می باشند البته در ۹۰ درصد مواقع و آن ۱۰ درصد باقی مانده مربوط به واژه های مهم داخل دروس کتاب می باشد.

تیپ سوالات رایج:

یک) داخل صورت سوال کلمه داده است برای این سوالات دانستن معنی کلمات صورت سوال بسیار مهم می باشد و سعی کنید کمتر به سراغ رادبه گزینه بروید معمولاً سختی طراح سوال روی یک یا دو کلمه می باشد.
دو) لغت غلط معنی شده را می‌خواهد در اینجا باید بسیار حواس خود را جمع کنید طراح معمولاً از قانون شباهت بین کلمات استفاده خواهد کرد.
سه) شمارش یا تعداد درست؛این مورد سوالات سخت ترین تیپ هستند و تجربی و ریاضی صدرصد یکی از این ها یا دو تا از آنها را دارد برای حل سوالات باید ترجمه همه کلمات را بدانید و از رده گزینه نمی توانید استفاده کنید.

پیش بینی:

در کنکور تجربی و ریاضی ۳ تیپ تست سخت و آسان داری در مابقی قسمت های یک تیپ سصق و دو تست آسان معمولاً هر سال از یک پای مصرف خواهد شد منظور از پایه دهم یازدهم و دوازدهم میباشد.
دقت کنید دست طراح در استفاده از لغات باز است و هرسال سعی می‌کند که با هت کمی با سال‌های قبل داشته باشد یعنی لغاتی که در سال قبل آمده باشد احتمال کمی دارد که در سال بعد هم تکرار شود.

دسته بندی لغات مهم:

لغاتی با معنی طولانی مثلا فرودسرای
لغاتی شبیه به هم مثلاً شبه و شبح
لغاتی با معانی شبیه به هم مثلاً غارب و وقب
لغاتی که معنای آن از ظاهرا آن بدور است مانند خنیده
لغاتی که چند معنای کامل متفاوت دارد مانند اسرا

برای تسلط داشتن در این قسمت حداقل تسلط کامل بر روی واژه های آخر کتاب درسی خود داشته باشید و همچنین میتوانید سوالات کنکورهای گذشته را مورد بررسی قرار دهید و مرحله بعدی آن مربوط به درجه بالاتر و تسلط بیشتر می‌شود که در این مرحله می توانید سوالات تالیفی حل کنید و مطالعه حلقات داخل دروس را انجام دهید.

هر دانش آموزی برای رسیدن به هدف خود باید بسیار زیاد تلاش کند و از افراد آگاه در مسیر خود مشاوره بگیرد تا بتواند از هدر رفتن وقت و گم شدن در مسیر جلوگیری نماید.
پیشنهاد ما به شما تیم قدرتمند استاد محمد موسوی ،مشاور تحصیلی برتر ایران در زمینه رشته تجربی می باشد .
استاد موسوی با برنامه ریزی های دقیق و شخصی سازی شده مختص به هر دانش آموز و توانایی های آن به دانش آموزان خود کمک می کند تا مسیر کنکور را به بهترین شکل پشت سر بگذارد.

فرقی نمیکند که شما در چه پایه تحصیلی مشغول به تحصیل هستید استاد موسوی برنامه ریزی دقیق برای کنکور شما انجام خواهد داد و تا آخرین لحظه کنار شما برای مشاوره دادم و راهنمایی حاضر است.
برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با پکیج توربو تست به صفحه شخصی محمد موسوی مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *