تفاوت بلد بودن و تسلط داشتن

تفاوت بلد بودن و تسلط داشتن

یکی از جملاتی که بسیار زیاد از دانش‌آموزان شنیده می شود این است که می‌گویند من درسی را مطالعه کردم اما نمی‌توانم تست‌های آن را به خوبی حل کنم. همین امر باعث می‌شود دانش‌آموز به مرور زمان بی‌انگیزه شود و از مطالعه کردن دروس دست بکشد. یک نکته بسیار مهم است که دانش‌آموز بدانند تا وقتی که به درسی تسلط کافی نداشته باشد نمی‌تواند به خود تست‌های آن پاسخ دهد. و همچنین برای پاسخگویی به سوالات بلد بودن مطالب کافی نیست.در مقاله زیر می خواهیم تفاوت بین بلد بودن و تسلط بر مطالب درسی را به شما بگویم چرا که این مطلب بسیار مهم است و می تواند دانش آموز را از سردرگمی و بی انگیزه بودن برای حل تست ها نجات دهد.

بلد بودن و فهمیدن یک درس به این منظور است که دانش‌آموز مطالب درسی و درسنامه خود را اعم از کتاب و جزوات که در اختیار دارد مطالعه نموده درسنامه را به خوبی فرا گرفته و مثالهای دروس را به خوبی درک کرده است و کلیت موضوع درس و مطلب را یاد گرفته است.

مشاور تحصیلی خود را به راحتی بیابید.

منابع متفاوت برای درک بهتر هر دانش آموز

برای درک مطالب درسی دانش آموز باید منابع مختص به خودش را تهیه کند و از آنها در جهت یادگیری استفاده کنند . برای هر دانش‌آموز این منابع متفاوت می باشند و باید دانش آموز قبل از انتخاب منابع خود سطح خود را در هر درس مشخص کرده و متناسب با سطح علمی خود جزوات مربوطه را انتخاب کند‌. همچنین دانش آموز باید جزوه و کتاب کمک درسی را انتخاب کند که ادبیات و نحوه نگارش آن متناسب با سلیقه و فهم دانش آموز باشد .هر چقدر مطلب ساده تر و رساتر در جزوات بیان شده باشند، به درک بهتر و عمیق تر مطلب برای دانش آموز کمک خواهد کرد. اما این فقط مرحله اول مطالعه را تشکیل می دهد.

مرحله بعدی مربوط به تسلط دانش آموز بر روی درس می باشد. برای به تسلط رسیدن در یک درس باید آنقدر تست های مختلف از دیدگاه های متفاوت و با طبقه بندی مناسب انجام شود و دانش آموز باید آنقدر تستها را بررسی کند و نکات ریز و درشت و همچنین نکات پنهان تست ها را بیرون بکشند که بتواند هر مطلب مشخص شده از درس مد نظر را به خوبی تحلیل و تفسیر کند . البته قسمت مهم مربوط به تست زدن برای رسیدن به تسلط مربوط به تحلیل تست های بوطه می‌باشد. چرا که تحلیل تست هایی که دانش آموز نتوانست از پس آنها به خوبی بر بیاید و همچنین نکته برداری از آنها و ثبت نکات جا مانده به دانش آموز کمک می کند تا بتواند سوالات متفاوت را از دیدگاه‌های متفاوت تری درک کند.

تست زنی بهترین راه مرور مطالب

البته اینکه یک دانش‌آموز از چه مرحله‌ای تست دادن را آغاز کند ،چگونه تست را آغاز کند و حتی سازمان‌هایی که برای مرور مطالب درسی که قبلا خوانده در نظر می گیرد کاملا شخصی و مختص به خود دانش آموز می باشد.
همچنین هر دانش آموز باید مهارت کافی را برای تست زدن و نحوه صحیح تست زدن را نیز آموزش ببیند چراکه تست زدن فرایندی در جهت تکامل یادگیری و رسیدن به تسلط میباشد. همچنین مرور به موقع دروس مطالعه شده در بازه های زمانی کوتاه و همچنین مرور مطالب در بازه های زمانی بلند که منظور همان آزمونهای آزمایشی می باشند، برای به تسلط رسیدن به دانش آموز و همچنین آشنایی با شرایط آزمون بسیار مهم می باشد.

در مطالب فوق تفاوت بین بلد بودن درس و مطلب و تسلط بر یک درس را بیان کردیم. مسخص است که دانش آموز با داشتن یک برنامه هدفمند و شخصی سازی شده می‌تواند به تسلط کافی بر درد و روز سخت و آسان خود دست یابد.یکی از عواملی که می‌تواند یک دانش آموز را به موفقیت برساند یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب متناسب با هر شخص می باشد.

برنامه ریزی صحیح برای دانش آموز به آن کمک می‌کند تا انگیزه کافی برای ادامه مسیر و همچنین پیمودن مداوم آن را پیدا کند . تیم مشاوره ای استاد محمد موسوی یکی از بهترین تیم های مشاوره‌ای برای یک دانش آموز میباشد که تحت نظر بهترین‌مشاور ایران، استاد محمد موسوی فعالیت می کند .همچنین استاد موسوی در طول سال تحصیلی با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی و ارائه برنامه توربوتست به دانش‌آموزان اختصاصی خود، باعث رسیدن به موفقیت دانش آموزان می شود. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با تیم مشاوره تحصیلی محمد موسوی به صفحه اختصاصی ایشان مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *