جواب کنکور کی میاد؟

جواب کنکور کی میاد؟

شاید شماهم آن دسته از افرادی هستید. که دائما؛ استرس و هیجان این را دارند. تا بدانید جواب کنکور کی میاد؟ در این پست به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

جواب کنکور دی ماه 1401

کنکور 1402 به صورت متفاوت از هر سال برگزار خواهد شد. در دو نوبت دی ماه در 1401 و تیر ماه 1402 که در یک نوبت دی ماه برگزار شد. کنکور 1402 در پذیرش دانشگاه ‎ها سهم سوابق تحصیلی 60 درصد و سهم کنکورِ دروس تخصصی 40 درصد خواهد بود. در کنکور سراسری دروس تخصصی و در سوابق تحصیلی دروس عمومی مورد ارزیابی قرار می‎ گیرد. در ازمون سراسری 1402 شاهد تغییراتی نظیر؛ کم تر شدن سوالات، سه دفترچه ای شدن سوال های تخصصی هستیم. که این تغییرات در نوبت اول، یعنی در کنکور دی ماه اعمال شد.

برای انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

تغییرات در دفترچه سوالات کنکور

در تیر ماه سال 1401 اولین تغییر در دفترچه سوال ها؛ یعنی سه دفترچه ای شدن سوالات اعمال شد. که دفترچه اول شامل دفترچه سوالات عمومی دفترچه دوم شامل دروس ریاضی زیست و زمین شناسی دفترچه سوم شامل دروس فیزیک و شیمی بود. با تصویب شدن تغییرات جدید و حذف دروس عمومی ، سه دفترچه ای شدن سوالات فقط شامل دروس تخصصی شد. که در دی ماه 1401 برگزار شد.

تغییر در تعداد سوالات کنکور

همچنین در تعداد سوالات کنکور دی ماه تغییراتی تصویب شد. که در کنکور تجربی به شرح زیر می باشد.
در کنکور دی 1402 درس زیست شناسی در دفترچه شماره 1، با 45 سوال و مدت پاسخگویی 45 دقیقه و دروس شیمی و فیزیک در دفترچه شماره 2 هر کدام با 35 سوال و مدت پاسخگویی 70 دقیقه و درس ریاضی با 30 سوال و زمین شناسی با 15 سوال در مدت زمان پاسخگویی 60 دقیقه در دفترچه شماره 3 به داوطلبان ارائه شد. که این تغییرات در تعداد و مدت زمان پاسخگویی در کنکور تیر 1402 نیز اعمال خواهد شد.

در کنکور سراسری 1402 سؤالات هر درس یا تعدادی از دروس در هر گروه آزمایشی در دفترچه جداگانه قید شده. و هر دفترچه پاسخنامه اختصاصی خواهد داشت. که با پایان زمان پاسخگویی به هر سری از سؤالات، پاسخنامه اختصاصی به همراه دفترچه جمع آوری شده. و دفترچه و پاسخنامه جدید توزیع می‌شود.

این تغییرات شامل رشته ریاضی نیز می شود. در کنکور سال 1402 (دی و تیر) مجموع سوالات طرح شده از 3 درس ریاضی، فیزیک و شیمی در دو دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی شامل 105 شده که در مدت 145 دقیقه به تمام سوالات این دو دفترچه پاسخ دهند. در دفترچه اول 40 سوال ریاضی در مدت زمان 70 دقیقه و در دفترچه دوم 35 سوال فیزیک و 30 سوال شیمی در مدت زمان 75 دقیقه به داوطبین ارائه می شود.

تغییر اعمال شده در تعداد سوالات کنکور

در سال گذشته تعداد سوالات آزمون اختصاصی کنکور انسانی نیز در دو دفترچه مجزا ارائه می شد. دفترچه دوم سوالات از درس ریاضی با 20 سؤال و 25 دقیقه، اقتصاد با 15 سؤال در 10 دقیقه، زبان فارسی با 30 سؤال در 30 دقیقه، علوم اجتماعی با 20 سؤال در 15 دقیقه زمان تشکیل شده. و در مجموع تعداد سوالات این دفترچه برای داوطلبان گروه انسانی حاوی 85 سؤال می باشد. که زمان پاسخگویی به این سوالات 80 دقیقه زمان درنظر گرفته شده بود. دفترچه شماره 3 این گروه آزمایشی شامل دروس عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق بوده که 80 سوال طرح شده. و مدت زمان پاسخگویی به آن 75 دقیقه می باشد. این دفترچه مختص داوطلبانی است. که دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی هستند.

با تصویب تغییرات جدید در دفترچه سوالات کنکور انسانی از سال 1402 ترتیب سوالات به شرح زیر است:
دفترچه اول شامل درس ریاضی با 20 سوال ادبیات فارسی با 30 سوال علوم اجتماعی با 15 سوال و روانشناسی با 15 سوال با مدت زمان 85 دقیقه می باشد. دفترچه دوم شامل دروس عربی با20 سوال تاریخ با 13 سوال جغرافیا با 12 سوال فلسفه و منطق با 20 سوال با 75 دقیقه زمان پاسخگویی است.

زمان اعلام جواب کنکور دی ماه 1401

اعلام نتایج کنکور  دو نوبت ، دی 1401 و تیر ماه 1402 در دو نوبت اعلام می شود. اکثر داوطلبین بر این باورند. که می توانند، بعد از اعلام نتایج در ماه اسفند، انتخاب رشته کنند. و وارد دانشگاه شوند. در صورتیکه اینطور نیست! اعلام نتایج در دو نوبت اسفند ماه و مرداد ماه انجام می شود. که در نوبت اول یعنی اسفند ماه کارنامه داوطلبین شامل تراز و درصد خواهد بود. و در مرداد ماه کارنامه شامل، رتبه داوطلب می باشد.

تمامی جامعه کنکوری ها در دو نوبت دی و تیر ماه در یک جامعه آماری سنجیده می شوند. انتخاب رشته در مرداد ماه انجام میگیرد. و جواب نهایی در شهریور مشخص خواهد شد. پذیرش و ورودی های دانشگاه در مهر و بهمن 1402 صورت میگیرد.

جهت مشاوره کنکور در این قسمت کلیک کنید.

جواب کنکور دی ماه چه زمانی مشخص می شود؟

مشاور رییس و مسئول روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اواسط اسفند ماه جاری خبر داد. همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم. این جواب شامل رتبه کنکور نمی باشد. و تنها درصد و تراز داوطلب مشخص می شود.

اهمیت مشاور تحصیلی در کنکور

با توجه به تغییرات اعمال شده در در کنکور 1402، نیاز به کمک مشاوران هم بیشترشده. با توجه به تاثیر 40 درصد قطعی معدل در کنکور، داشتن مشاور تحصیلی به شما در برنامه ریزی و هماهنگی میان امتحانات نهایی و کنکور کمک خواهد کرد. همچنین همراهی کردن مشاور کنکور حرفه ای برای یاد گیری مدیریت ازمون برای داوطلبن هدفمند، جزو الزامات می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید، با استاد موسوی ، مشاور توانمند کنکور و تیم شماوره موسسه پزشکی در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *