راه حلی برای کنترل و بهبود تمرکز ذهنی

راه حلی برای کنترل و بهبود تمرکز ذهن

ما در این مطلب می خواهیم برای شما راه حلی برای کنترل و بهبود تمرکز ذهنی را شرح بدهیم .

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

مطمئناً خیلی برایتان پیش می آید که وسط مطالعه حواستان پرت می شود و یک ساعت در عالم برهوت سیل می کنید و از ۸ ساعت مطالعه تان ۴ ۵ ساعت مفید مطالعه می‌کنید ذهن ما دوست دارد همیشه درگیر باشد و فعالیت کند وقتی در ذهن ما را به خودش مشغول نکنند مطمئناً ذهنمان یک راه دیگر برای فعالیت پیدا می کند پس برای به دست آوردن تمرکز ذهنی هنگام مطالعه نباید به ذهنمان فرصت پیگیری کردند به چیزی جز درس را بدهیم اما بیایید یاد بگیریم چطوری از ذهنمان جلوتر باشیم و از آن استفاده کنیم آن از ما!!

_ تندتر درس بخوانید اما از کیفیت مطالعه کم نکنید یک گیرنده را در نظر بگیرید که با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت دارد حرکت می‌کند این راننده ذهن زیاد درگیره رانندگی نمی شود می‌تواند به مناظر نگاه کند در داشبورد را باز کند یا حتی با خودش فکر کند و غرق تخیل شود اما یک رانندگی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکند تمرکز بیشتری روی رانندگی اش دارد چون بیشتر درگیر از مغز ما در دقیقه هزار کلمه را از خود عبور می دهد اگر آرام آرام درس بخوانیم به ذهنمان این اجازه را می‌دهیم که به کلمات دیگر فکر کند و کم کم منحرف شود نمی‌گویم که شما اینقدر صبح خانگی چیزی متوجه نشوید اما تا حدی که یک درگیری ذهنی مناسبی ایجاد بشود و کیفیت مطالعه تان کم نشود سرعت تان را بالا ببرید.

_ یاد بگیرید بگویید  (نه)

تا شروع میکنید به درس خواندن کلی زنگ و اس ام اس که برویم بیرون یا بیا فلان کار را انجام بدهیم و یا کلی پیشنهادهای دیگر که باید مقابل شان بحیث اید اگر نه گفتن را یاد نداشته باشید کل دوران کنکور در مصر به فعالیت‌های الکی می‌شود پس وقتی تصمیم گرفتید درس بخوانید بگویید( نه)

_ تخلیان را  با اراده تان هماهنگ کنید

همیشه تاثیر تخیلمان بیشتر از اراده ما هست مثلاً داریم درس می خوانیم علاقه هم داریم ولی در ذهنمان به فوتبال یا دوستان ما فکر میکنیم و اینکه شدیم یک فوتبالیست جهانی اگر می‌خواهیم تمرکز داشته باشید باید تخلیتان هماهنگ با اراده تان باشد مثلا اگر دارید برای پزشکی درس می خوانید در تخیل تان خودتان را با روپوش‌پزشکی تصور کنید یا اگر عربیات می‌خوانید خودتان را بگذارید در حال و هوای شاعری و شاعر شدن.

_ استفاده از راهنما یادداشت برداری و خط کشیدن زیر مطالب مهم استفاده از راهنمایی یعنی با مداد یا انگشتان مطالب را روی کتاب دنبال کنید این کار علاوه بر افزایش تمرکز باعث روان و تند خوانی می شود یادداشت برداری و خط کشیدن زیر مطالب مهم علاوه بر افزایش درگیری ذهنی و جسمی هنگام مطالعه و کاهش حواس پرتی باعث تکرار بیشتر مطالب می‌شوند و در نهایت یک منبع غنی از نکات مهم برای مرور داریم.

_ با متن پیش بروید

نگارش کتاب ها بر این اساس هست که شما را با خودشان با تمرکز کامل پیش می‌برند مثلاً با ایجاد سوال شما را برای دانستن جواب کنجکاو می کند سعی کنید با متن و شیوه نگارش کتاب‌های درسی را پیش به روایت آمار مرگ در بشوید.

این اطلاعات باعث می شود شما در زمان و مسیر کنکور بالاترین بازده را داشته باشید.

آموزش صفر تا صد این نکات مهم و حیاتی و برنامه ریزی صحیح برای کنکور نیاز به مشاوره ی کار بلد و خبره دارد .

شما دانش اموزان باید تحقیق های بسیار زیادی برای انتخاب بهترین مشاوره داشته باشید اگر خواهان پیشرفت و ترقی در درس و آمادگی کامل برای کنکور باشید.

محمد موسوی و تیم پشتیبانی بسیار با تجربه ی ایشان در مسیر موفقیت شما را به نحوه احسنت همراهی و تجربه های خود را  به طور کامل در اختیار شما دانش آموزان عزیز قرار می دهند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با استاد موسوی به صفحه ی  ایشان مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *