رشته فرش چیست ؟

رشته فرش چیست ؟

ما در این مطلب می خواهیم برای شمارشته فرش چیست ؟ را شرح بدهیم .

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

هنر فرش بافی از قدیم الایام در ایران وجود داشته و معمولاً بانوان در حرفه به فعالیت می پردازند تا بتوانند در مخارج زندگی کمک کنند امروز این هنر بسیار زیبا علاوه بر دست با استفاده از ماشین های صنعتی هم ساخته می‌شود و قیمت فرشهای دستبافت بسیار گران است برخی از دانشجو رشته هنر که به صنعت و طراحی فرش علاقه دارند وارد این رشته می شوند.
همچنین داوطلبین کنکور تجربی هم در صورت علاقه مند بودن به رشته فرد می‌توانند به صورت گزینش بر اساس سوابق تحصیلی وارد این رشته بشود و در آن تحصیل کنند.

آیا بازار کار فارغ التحصیلان رشته فرش در ایران خوب است ؟

کارشناسان فرش در ایران چقدر درآمد دارند؟

فارغ التحصیل رشته فرش در کجا میتواند مشغول به کار شوند؟

گروه مشاوره استاد موسوی به منظور تسهیل در روند انتخاب رشته ترتیب گرفته‌ایم روزانه به معرفی رشته های تحصیلی گروه ریاضی ، گروه تجربی ، گروه انسانی و گروه هنر بپردازیم.

ماهیت رشته فرش:

فرش هنر بسیار زیبا از کتاب اساسات دستانی بسیار توانا خرد می‌شود در گذشته این هنر به صورت یک حرفه نگاه می‌شد و نحوه انتقال دانش این حرفه به صورت نظم به نصب بود اما این رشته چند سالی از هارد دانشگاه‌های ما شده و هدف از ارائه این رشته پرورش متخصصانی با دید علمی به صنعت فرش است فارغ التحصیلان رشته فرش در نماید و کارشناسانی برای ارزیابی و کنترل کیفیت فرش تبدیل می شود تا از سقوط رتبه جهانی فرش ایران جلوگیری کنند.

 

توانایی های مورد نیاز برای ورود به رشته فرش:

تمام رشته های هنر مانند رشته مجسمه سازی رشته نقاشی نیاز به ذوق و علاقه دارد دانشجویان این رشته باید خلاقیت داشته باشند این دانشجویان برای درک بیشتر درست باید از تاریخ هنر فرش بافی تاریخ هنرهای بومی و تاریخ هنر های دستی آگاهی داشته باشند تا بتوانند با استفاده از ذوق هنری خود طرح‌هایی مطابق با اصالت ایران همراه با نوآوری ارائه دهند دانشجویانی که دارای هدف و پشتکار در این رشته باشند بعد از فارغ التحصیلی می توانند کارهای مثبت بسیاری انجام دهند.

معرفی درست رشته پر در مقطع کارشناسی :

دروس مشترک در بین گرایش های مختلف رشته فرش

شیمی عمومی
هنر در تمدن اسلامی
کارگاه طراحی پایه
کارگاه مرمت و نگهداری قالی
کارگاه بافت قالی
کارگاه طراحی سنتی
تاریخ فرش
جامعه شناسی فرش
عکاسی
آشنایی با هنر در تاریخ
آشنایی با هنرهای سنتی ایران
شناخت و ارزیابی فرش دستباف
اصول رنگرزی
آشنایی با مواد اولیه و ابزار
هندسه نقوش در هنرهای سنتی ایران
سیر تحول و تطور نقوش و نمادها در هنرهای سنتی کنترل کیفی استانداردهای فرش
جغرافیای فرش
پژوهش در فرش ایران
علوم الیاف
زیبایی شناسی فرش ایران
ریسندگی
اقتصاد خرد ایران

 

سوالی که ذهن شما داوطلبین را درگیر خواهد کرد این است که گرایش های رشته فرز در مقطع کارشناسی چیست؟

پاسخ این سوال شما را گروه استاد موسوی به شما ارائه می دهند.

معرفی گرایش های رشته فرش در مقطع کارشناسی:
در حال حاضر رشته پر دارای چهار گرایش رنگرزی ، بافت ، طراحی مردمت و تکمیل و سایر زیراندازها است.

گرایش رنگرزی:
دانشجویانی رشته در زمینه های تکنولوژی مواد رنگرزی تکنولوژی رنگ و شیمی و شیمی تجزیه اطلاعات مطالعه می‌کنند و با نحوه رنگرزی سنتی و شیمیایی آشنا می شوند.

 

دروس تخصصی گرایش رنگرزی:
کارگاه رنگرزی سنتی ، کارگاه رنگرزی شیمیایی ، شیمی تجزیه و آزمایشگاه ، شیمی و تکنولوژی مواد رنگرزی و آزمایشگاه تکنولوژی رنگ فیزیک الیاف و آزمایشگاه.

گرایش بافت:
دانشجویان این گرایش در دوران تحصیل خود به مطالعه نحوه بافت قالی انواع بافت قالی و گره ها بصورت تخصصی می پردازند.

دروس تخصصی گرایش بافت:
حفاظت و مرمت گلیم بافت فرش ۳ و ۴ حفاظت و مرمت فرش سه و چهار رنگرزی سنتی ۲.

 

گرایش طراحی:
دانشجویان گرایش طراحی در دوران تحصیل تا حدودی درباره نقی طراحی قالی و گلیم آموزش می بینند و در زمینه انواع مختلف نقش های قالی های ایرانی مطالعه می کنند.

دروس تخصصی گرایش طراحی:
کارگاه طراحی فنی و سایر زیراندازها ، کارگاه طراحی قالی ، کارگاه رنگ و نقطه ، کارگاه نگارگری ، بررسی طرح ها و نقوش قالی ایران شناخت انواع مختلف نقوش قالی های ایرانی.

 

گرایش مرمت و تکمیل:
دانشجویان این رشته با رنگ ، انواع بافت ، الیاف ، رنگرزی شیمیایی و سنتی ، انواع گره ، دارکشی فرش ، ابعاد فرش ، نحوه حفظ کیفیت فرج برای مدت آشنا می شوند.

دروس تخصصی گرایش مرمت و تکمیل:
آشنایی با اصول آقا بارگیری و شستشوی فرش ، بررسی طرح ها و نقوش قالی ایران ، کارگاه بافت گلیم ، کارگاه بافت قالی ، کارگاه رنگرزی سنتی ، کارگاه رنگرزی شیمیایی ، برای حمل و نگهداری گلیم و سایر زیراندازها ، مرمت قالی شناخت مواد ویژه مرمت قالی.

گرایش سایر زیراندازها:
دانشجویان این گرایش با نحوه بافت انواع، زیلو، گلیم، گبه، سوماک و دیگر زیراندازها آشنا می شوند و به طور عملی آموزش می بینند.

دروس تخصصی گرایش سایر زیراندازها:
کارگاه بافت گلیم ، کارگاه بافت گلیم های یک رو ، کارگاه بافت زیلو ، کارگاه بافت سوماک ، کارگاه بافت گبه و سایر رانی های ایلیاتی ، کارگاه مرمت و تکمیل انواع گلیم و سایر زیراندازها ، کارگاه بافت طراحی گلی و سایر زیراندازها جغرافیایی گلی و سایر زیراندازها، بررسی نقوش و نمادها درگیری و سایر زیراندازهای سنتی ایران پژوهش در نقش و رنگ گیری و سایر زیر انداز های ایران.

همانطور که می دانید انجام انتخاب رشته امری بسیار ضروری و حیاتی است و برای انجام انتخاب رشته نیازمند به فردی متخصص برای چینش کد رشته هابه ترتیب علایق فردی داوطلب و با نکات ریز و تخصصی مشاوره ای می باشد.
برای انجام انتخاب رشته با فردی متخصص جلسه ی مشاوره برقرار کنید پشنهاد ما به شما مشاور برتر کشور محمد موسوی است که انتخاب رشته ی تخصصی و فردی شما داوطلبین عزیز را با روشSWOTروشی نوین و مختص به ایشان استاد موسوی می باشد انجام می دهند.
برای اطلاع از روند آموزشی و مشاوره ای استاد موسوی و تیم بسیار با تجربه ی ایشان به صفحه شخصی ایشان مراجمعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *