رشته مهندسی معماری

رشته مهندسی معماری

ما در این مطلب می خواهیم برای شما رشته مهندسی معماری را بازگو نماییم .

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

رشته مهندسی معماری رشته‌ای با قیمت بالا است و زمانی که انسان وجود داشته معماری نیز با آن همراه بوده است به دلیل نیاز همیشگی انسان به سرپناه و محلی برای زندگی و همچنین رقابت انسان به زیبایی رشته مهندسی معماری همیشه طرفداران خود را دارد.
رشته مهندسی معماری رشته های صرفا بر پایه دانش فنی نیست و برای ورود به آن وجود هنری و قدرت خلق یک اثر نو بسیار ضروری است برای همین انتخاب رشته مهندسی معماری باید با شناخت دقیق داوطلب از خود و سپس برداشت مهندسی معماری صورت گیرد.

رشته مهندسی معماری

عنوان ویژگی کارشناسی رشته مهندسی معماری:

_آرامش و امنیت روانی کارشناسی رشته مهندسی معماری : بالا

_ بازار کار کارشناسی رشته مهندسی معماری: متوسط

_ میزان شناخته بود رشته مهندسی معماری در میان مردم: بالا مردم بارش معماری و مهندسی عمران آشنایی دارند و این رشته را نیز مشابه آنها می دانند.

_ مدت زمان ورود به بازار کار رشته مهندسی معماری: متوسط

_ سختی کار نسبت به درآمد کارشناسی رشته مهندسی معماری : متوسط رو به پایین

_ درصد قبولی در کارشناسی رشته مهندسی معماری داوطلبان در کلیه دانشگاه های کشور : حدود۱۳ هزار نفر پذیرش

_ شانس قبولی کارشناسی رشته مهندسی معماری در دانشگاه های برتر : حدود ۲۰۰ نفر پذیرش در دانشگاه های برتر

_ امکان ادامه تحصیل کارشناسی رشته مهندسی معماری : کارشناسی ارشد و دکتری

_ امکان بورسیه تحصیلی رشته مهندسی معماری در سایر کشورها : متوسط

_ خطرپذیری کارشناس رشته مهندسی معماری : نسبتا پایین

وظایف مهندسی معماری:

مهمترین وظایف یک مهندس معماری عبارتند از:

_ طراحی یک بنا و ساختمان از آغاز اجرای کار تا پایان
_طراحی مراحل اجرایی کار ساخت بنا
_ طراحی اجزا و عناصر تشکیل دهنده بنا
_ نظارت و کنترل بر درستی اجرای مراحل ساخت بنا
_ مدیریت پروژه
_ طراحی و اجرای پروژه های شهری و محوطه سازی
_ ارائه مشاوره در زمینه ساخت بنا

مزایا و معایب رشته مهندسی معماری:

رشته مهندسی معماری یکی از رشته های گروه مهندسی است که علاوه بر بعد فنی و هنری نیز دارد و جذابیت و کشش خاصی برای بسیاری از دانشجویان دارد با وجود این امکان اشتغال دانش آموختگان رشته مهندسی معماری بیشتر در شهرهای بزرگ است و بسیاری از آنها برای کسب موقعیت شغلی مناسب مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگ هستند و همچنین به دلیل مشابهت میان رشته مهندسی معماری با رشته مهندسی عمران بسیاری از فارغ التحصیلان این دو رشته به جای یکدیگر مشغول به کار می شوند و بسیاری از افراد جنازه دقیقی از تفاوت های میان این دو رشته ندارند.

 

بازار کار و درامد رشته مهندسی معماری:

در صورت وجود مهارت و تجربه کافی رشته مهندسی معماری از بازار کار خوبی برخوردار خواهد بود با تحصیل رشته مهندسی معماری می تواند در حوزه های معماری و ساختمان سازی مشغول به کار شوند و در شرکت‌ها و سازمانهای دولتی و خصوصی در دفاتر فنی و مهندسی مرتبط با ساخت آن سازی استخدام شوند و در سمت هایی مثل طراح فنی ساختمان ها ناظر اجرای طرح و سرپرست دفتر های مشاوره قرار بگیرند.

همچنین دانش آموختگان رشته مهندسی معماری می توانند در صورت داشتن سرمایه کافی و مجوز دفتر خود را به صورت خصوصی تاسیس کنند و یا به صورت پروژه ای با موسسات گوناگون قرارداد ببندن یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت مهندسی معماری کار در حوزه طراحی و معماری داخلی و همچنین بعضی از مهندسان معماری تمامی توانایی های مهندسان عمران را خواهند داشت و می توانند به جای آنها برای مهندس عمران را انجام دهند. در حال حاضر رشته مهندسی معماری در شهرهای بزرگ در وضعیت بهتری نسبت به شهرهای کوچک قرار دارد.

نتیجه:

همانطور که می دانید انجام انتخاب رشته امری بسیار ضروری و حیاتی است و برای انجام انتخاب رشته نیازمند به فردی متخصص برای چینش کد رشته هابه ترتیب علایق فردی داوطلب و با نکات ریز و تخصصی مشاوره ای می باشد.
برای انجام انتخاب رشته با فردی متخصص جلسه ی مشاوره برقرار کنید پشنهاد ما به شما مشاور برتر کشور محمد موسوی است که انتخاب رشته ی تخصصی و فردی شما داوطلبین عزیز را با روشSWOTروشی نوین و مختص به ایشان استاد موسوی می باشد انجام می دهند.

برای اطلاع از روند آموزشی و مشاوره ای استاد موسوی و تیم بسیار با تجربه ی ایشان به صفحه شخصی ایشان مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *