مطالعه برای کنکور در خانه بهتر است یا کتابخانه؟

مطالعه برای کنکور در خانه بهتر است یا کتابخانه؟

ما در این مطلب می خواهیم برای شمامطالعه برای کنکور در خانه بهتر است یا کتابخانه؟را شرح بدهیم .

مشاور تحصیلی همراه شما خواهد بود تا به موفقیت برسید

این سوال سالهاست که در ذهن بسیاری از ما نقش بسته است. برخی از ما آرامش و سکوت کتابخانه را ترجیح می دهیم. حال آنکه برخی دیگر آزادی و راحتی داخل خانه خود را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند، حتی با درس خواندن در کتابخانه. در این مقاله قصد داریم به شما اصولی را آموزش دهیم که به کمک آنها می توانید از درس خواندن در کتابخانه به بهترین شکل بهره ببرید سپس مزایا و معایب  مطالعه در کتابخانه و خانه را بررسی خواهیم کرد تا بفهمیم در خانه درس بخوانیم یا کتابخانه پس اگر شما هم دوست دارید با اصول مطالعه صحیح در هر یک از این مکان ها آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید

داشتن برنامه پیش از رفتن به کتابخانه اهمیت بسیار زیادی دارد چون بدون برنامه ریزی بخش زیادی از زمان ما در کتابخانه صرف این می‌شود که تصمیم بگیریم چه بخوانیم و چه کار کنیم. پس بهتر است قبل از اینکه وسایل خود را جمع کنیم و راهی کتابخانه شویم ابتدا برنامه خود را مشخص کنیم و هدف گذاری کنیم. بدون هدف تقریباً غیر ممکن است که ما بتوانیم موفقیت خاصی کسب کنیم واقع بینانه یعنی شما توانایی اجرا و عمل کردن به آن را داشته باشید .

درس خواندن در کوجا مناسب است ؟

حتماً زمانی برای استراحت و خستگی در کردن در بین مطالعه در آن گنجانده شده باشد .برای جلوگیری از خستگی مغز موضوعات مختلفی در آن گنجانده شود . یکی از اشکالاتی که برخی از افراد به درس خواندن در کتابخانه می‌گیرند این است که بعضی وقت ها به جای اینکه ما را متمرکز کند بدترحواسمان را پرت خواهد کرد. مثلاً بسیاری از افرادی که با دوستان خود به کتابخانه می‌روند خیلی زود تمرکز حواس خود را از دست می دهند و به جای درس خواندن به شوخی و گفت و گو با دوستان خود مشغول می شوند

برای همین است که خیلی وقت ها در هنگام رد شدن از جلوی یک کتابخانه احتمالاً افرادی را می بینید که در جلوی درب و یا اطراف آن جمع شدند و در حال گپ و گفت هستند. پس تنها به کتابخانه بروید و به درس خواندن مشغول شوید .البته اگر کسی را می شناسید که به اندازه شما تصمیمش برای درس خواندن جدی است بد نیست اگر همراه او به کتابخانه بروید .این موضوع زمانی بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت که بین شما یک رقابت سالم هم شکل بگیرد و بدین ترتیب این اتفاق باعث افزایش انگیزه برای درس خواندن برای هر دوی شما خواهد شد.

اراده :

حتی اگر اراده یکی از شما افت کند هم دیگری او را باز به میدان مبارزه دعوت خواهد کرد. البته مبارزه‌ای از جنس علم و قلم نه شمشیر و نیزه. بهتر است قبل از حرکت به سمت کتابخانه همه لوازمی که نیاز دارید را در کیف خود بگذارید از شارژر و هندزفری گرفته تا کتاب و دفتر و مداد، خودکار .فراموش نکنید که حتما آب و مقداری خوراکی هم با خود داشته باشید. اما چرا باید حتماً تمام این وسایل را جمع کنیم و با خود به کتابخانه ببریم؟ البته میتوانید از سوپرمارکتی در نزدیکی کتابخانه آنها را تهیه کنید اما همین خارج شدن از کتابخانه می تواند تمرکز شما را بر هم بزند.

نتیجه:

آموزش  نکات مشاوره ای باعث افزایش مهارت شما دانش آموزان  عزیز در برنامه ریزی ،کنترل بهتر زمان ،تست زنی و  به زدن تست صحیح  کمک میکند.
این اطلاعات باز می شود شما در زمان و مسیر کنکور بالاترین بازده را داشته باشید.
شما دانش اموزان باید تحقیق های بسیار زیادی برای انتخاب بهترین مشاوره داشته باشید اگر خواهان پیشرفت و ترقی در درس و آمادگی کامل برای کنکور باشید.

محمد موسوی و تیم پشتیبانی بسیار با تجربه ی ایشان در مسیر موفقیت شما را به نحوه احسنت همراهی و تجربه های خود را  به طور کامل در اختیار شما دانش آموزان عزیز قرار می دهند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با استاد موسوی به صفحه ی  ایشان مراجعه کنید.
در آخر از شما می‌خواهیم که اگر سوال یا نظری دارید در انتهای همین مقاله  در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح بفرمایید تا شخص استاد موسوی پاسخ آن‌ها را برایتان ریپلای کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *