معرفی رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتالی

معرفی رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتالی

ما در این مطلب می خواهیم برای شما معرفی رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتالی را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

در حال حاضر بعد از شبکه‌های اجتماعی تلویزیون بزرگترین رسانه تاثیر گذار بر مردم در دنیا از بیشتر اوقات فراغت جوانان ها ایرانی پایه تلویزیون و تماشای فیلم و سریال های مختلف می گذرد نسبت به وسیله تلویزیون هر دو دیدگاه مثبت و منفی وجود دارد زیرا این وسیله از یک سو می تواند بسیار مفید و آموزنده باشد و از سوی دیگر می‌تواند بسیار اعتیادآور باشد و زندگی فرد را مختل کند به دلیل اهمیت ویژه ای رسانه دانشکده صدا و سیما در سال ۸۳ تصمیم به ارائه رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتالی و پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری گرفت.

رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتال یکی دیگر از رشته‌های دانشگاهی هنر از این رشته مانند رشته نقاشی از رشته های نیمه متمرکز از داوطلبان مردم به شرکت در آزمون کنکور سراسری و آزمون تخصصی صدا و سیما هستند.

در نهایت چهار برابر ظرفیت از میان نفرات برتر این دو آزمون برای شرکت در مصاحبه هنری و ارزیابی انتخاب می‌شوند از این میان بهترین افراد و علاقه مند ترین آنها برای تحصیل در دانشگاه اعلام و پذیرفته می شوند در واقع هدف از ارائه این رشته تربیت متخصصان ای برای تولید برنامه های تلویزیونی سازمان صدا و سیما بر اساس بینش اسلامی است.

توانایی های مورد نیاز برای ورود به آرشیو و امضای دیجیتالی:

هر رشته نیازمند یکسری مهارت و شایستگی هایی است که سبب موفقیت در رشته می‌شود این رشته نیز از این قاعده مستثنا نیست و نیازمند یکسری مهارت‌ها برای ورود به آن از دانشجویان این رشته باید به موسیقی سینما و عکاسی مسافرت و تماشای فضاهای جدید علاقه داشته باشند از دیگر مهارت های لازم برای دانشجویان گرایش انیمیشن آشنایی با قوانین حرکتی و ترکیب بندی تصاویر طراحی است تا بخوبی بتواند انیمیشن های قوی ایجاد کند.

در این حرفه داشتن سواد بصری از لحاظ تشخیص رنگ‌ها خطوط بعد از خوب بسیار مهم از داشتن سواد بصری آن قدر مهم است که حتی در مصاحبه حضوری سنجیده می شود و از پیچیده ترین و زمان بر ترین قسمت های مصاحبه از ارائه تابلو های نقاشی، طراحی و دیگران را برای جلسه حضوری توسط داوطلبان الزامی و تاثیر خوبی در پذیرش آنها دارد.

 

بازار کار و آینده شغلی رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتال در ایران چگونه است؟

یکی از مهمترین دغدغه‌های هر فرد برای ورود به حرفه ای وضعیت بازار کار آن رشته است در گذشته دانشکده صدا و سیما از همان ابتدا پذیرفته شدگان ایران را بررسی و استخدام می‌کرد اما چند سال است که این دانشکده را نکرده است در حالی در قبال استخدام دانشجویان این رشته ندارند و تنها تعهد یکجانبه گرفته می‌شود .

در این تحقیق حاضر شده است که در صورت نیاز سازمان صدا و سیما هر فارغ التحصیل متعهد به انجام خدمت به میزان دو برابر مدت تحصیل در دانشکده خواهد بود و محل خدمت فارغ التحصیلان را نیز سازمان بر اساس نیاز مراکز خود در سطح ایران تعیین خواهد کرد به همین دلیل تنها فارغ التحصیلانی که در طی دوران تحصیل خود دانشجوی موفق بوده اند جذب سازمان می‌شوند یعنی اگر دانشجویی در دوران تحصیل خوب درس نخوانده و مهارت لازم را به دست نیاورده باشد نه تنها در سازمان استخدام نخواهد شد بلکه پس از فارغ‌التحصیلی هزینه تحصیل در این دانشکده را نیز باید بپردازد.

درباره بازار کار آزاد فارغ التحصیل انیمیشن رایانه‌ای باید گفت که بازار کار انیمیشن دو شاخه دارد یکی شاخه هنری از و دیگر شاه تجاری و تبلیغاتی می باشد در شاخه هنری فارغ التحصیلان این رشته می توانند جذب مراکز هنری و آموزشی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و یا سازمان تبلیغات اسلامی بشوند و در شاخه تجاری و تبلیغاتی می توانند کارهای مختلفی انجام دهند که از آن جمله می توان به تهیهCDهای تبلیغاتی برای شرکت و کارخانه ها اشاره کرد.

 

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.

و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.
استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.
همچنین برای  برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع  کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *