معرفی رشته سینما

معرفی رشته سینما

ما در این مطلب می خواهیم برای شما معرفی رشته سینما را شرح بدهیم.

مشاور کتکور تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

کلمه سینما از زبان یونانی گرفته شده است که معنی آن جنبش میباشد برادران لومیر که دو برادر فرانسوی بودند اولین مخترع دوربین فیلمبرداری به اسم سینماتوگراف بودند که اسم سینما هم از این گرفته شده است اولین فیلم تصویر متحرک در سال ۱۸۹۵ به اسم کارگردان در حال خروج از کارخانه لومیر توسط آنها ساخته شد

اولین نمایش عمومی این فیلم در ۲۸ دسامبر ۱۸۹۵ در پاریس برگزار شد سینما را هنر هفتم می‌گویند و سینما هنری است که با ضبط تصویر و ترکیب آن با صدا مفهوم خاصی را به مخاطب منتقل می کند رشته سینما با سایر رشته های هنری در ارتباط است و از آن استفاده می کنند می‌توان گفت که سینما مجموعه‌ای از تصاویر و صداها را طرح می‌کند که با رعایت کردن یک سری اصول هدف خاصی را دنبال می کند که تفکر موردنظر را به مخاطب انتقال دهد

هنر سینما از نظر محتوا مبتنی بر زمینه های مختلف علوم انسانی، علوم ارتباطات ، ادبیات و رشته‌های مختلف هنری بوده و از نظر تکنیکی از مباحث فیزیک صوت، شیمی مکانیک و الکترونیک استفاده میکنند کارشناسی سینمایی که در دوره‌های آموزش عالی است که هدف آن تربیت افراد متعهد و متخصص در این رشته است که تا نیازهای جامعه را در زمینه‌های مختلف هنرسینما پاسخگو باشد این رشته دارای چهار گرایش تدوین، فیلمنامه نویسی کارگردانی و فیلمبرداری است.

 

شرایط ورود به رشته سینما چیست؟

دانش آموزانی که علاقه مند به رشته سینما حسن اگر امتیاز لازم هدایت تحصیلی را به دست آورم می توانند برای پایه دهم از بین شاخه فنی و حرفه‌ای و رشته های زمینه هنر رشته سینما را انتخاب کنند و به ادامه تحصیل بپردازند.

 

دانشگاههایی که رشته سینما را ارائه میدهند کدام هستند؟

پردیس هنر های زیبای دانشگاه تهران
دانشگاه هنر تهران
دانشگاه سوره
دانشگاه صدا و سیما
دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه پارس تهران
و سایر دانشگاه های کشور

گرایش های مختلف رشته سینما:

گرایش های مختلف سینما شامل چهار گرایش به شرح زیر است:

_ گرایش کارگردانی

_ گرایش فیلمبرداری

_ گرایش فیلمنامه نویسی

_ گرایش تدوین

 

زمینه های شغلی رشته های سینما کدام هستند:

_ ساخت فیلم با عوامل غیر حرفه ای و حرفه ای

_دستیار کارگردان

_دستیار فیلمبردار

_دستیار تدوین و نور پردازی

_طراحی و نقاشی صحنه

_کارگردان سینما

_ تولید برنامه های سینما

_طراحی گریم و ماسک

_نویسنده فیلمنامه

بازار کار رشته سینما چگونه است؟

فارغ التحصیلان رشته سینما می تواند تحت عنوان کارگردان، فیلمنامه نویس، فیلمبردار و تدوینگر در سینما فعالیت کنند و یا اینکه می‌تواند جذب مرکز های هنری و آموزشی شوند این افراد به عنوان هنر می توانند مفاهیم فرهنگی، هنری و اجتماعی جامعه را مصور کنند ماه عسل آن این شهر همچنین قادر به عنوان گروهی از هنرمندان جامعه در انتقال مفاهیم فرهنگی هنری و اجتماعی نقش ایفا کنند.

 

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.

و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.
استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.

همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *