معرفی رشته صنایع دستی

معرفی رشته صنایع دستی

ما در این مطلب می خواهیم برای شما معرفی رشته صنایع دستی را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

وقتی صحبت از صنایع دستی می‌شود مردم یاد وسایل حصیری شمال، معرق و منبت کاری های اصفهان، کیف پول های چرم تبریز و… می‌افتند در کشور ما ایران حرفه صنایع دستی یک حرفه درآمدزا برای مردم شهرستان و روستاها است و مردم با رفتن به آن شهرستان‌ها از این وسایل برای سوغاتی و کمک به آن فرد خرید می‌کنند خوب اگر واقعاً بدون تحصیل می‌شود از این حرفه درآمد کرد کرد نیاز به تحصیلات دانشگاهی در رشته صنایع دستی است؟؟؟

رشته صنایع دستی همانند دیگر رشته های هنر در دانشگاه تدریس می شود.
امروزه هنر صنایع دستی در اکثر نقاط کشور ما وجود دارد و مردم از آن درآمد کرد می کنند این رشته هنری مانند رشته عکاسی در مقایسه با رشته نقاشی یا رشته مجسمه سازی بسیار کاربردی تر از هنر صنایع دستی در هر منطقه‌ای نمایانگر اعتقادات،فرهنگ ، آداب و رسوم آن منطقه است.
این حرفه در کنار کاربردی بودن آن به هیچ تکنولوژی وابسته نیست و تنها برای خلق اثر زیبا به دستان هنرمند و ظریف نیاز دارد.
بله درست است که خیلی از افراد در این حرفه بدون داشتن دستورات دانشگاهی درآمد کسب می‌کنند اما هدف از پرورش این هنرمندان در این حرفه ای این است که بتوانم با در کنار هنر و خلاقیت خود با تکیه بر داشتن دانش آکادمیک فرهنگ غنی کشور را به بهترین شکل به سایر اقوام و کشورها انتقال دهند.

همچنین این افراد اگر دارای مهارت مدیریتی و ارتباطی خوبی باشند می‌توانند در کسب درآمد بیشتر یک منطقه که دارای صنایع دستی زیبا هستند با دادن ایده های کاربردی کمک بسیاری کنند.

توانایی های مورد نیاز برای ورود به رشته صنایع دستی کدام هستند؟

اولین عامل مهم برای ورود به عشق و علاقه به آن از این رشته هم مانند سایر رشته هایی که به مهارت و شایستگی خاصی نیاز دارند به مهارت هایی برای تحصیل و موفقیت در آن نیاز دارد همانطور که داشتن ریاضیات قوی برای تحصیل در رشته مهندسی برق و مهندسی مکانیک مهم از در رشته های هنر هم خلاقیت و داشتن ذوق هنری اصلی بسیار مهم است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد این افراد باید دارای توان بدنی خوبی باشند زیرا مجموعه ۱۰ ساعت کار کردن به تولید یک محصول جدید هستند اذیت توانایی های لازم برای این رشته داشتن صبر و حوصله، آشنایی با نقوش و طراحی های سنتی، آشنایی با فرهنگ و سنت قدیم کشورها است.

گرایش های رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی و ارشد چگونه است؟

این رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای گرایش خاصی نیست به دفترچه کنکور ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ مجموعه هنرهای پژوهشی و صنایع دستی شامل ۱۰ رشته پژوهش هنر، صنایع دستی ، هنر اسلامی با ۶ گرایش، نقاشی ایرانی، تاریخ هنر ایران اسلامی ، تاریخ هنر ایران باستان، حکمت هنر اسلامی، تاریخ هنر جهان اسلام، مدیریت موزه و مطالعات موزه است.
کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.

هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.
و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.

استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.
همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *