معرفی رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر

معرفی رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر

ما در این مطلب می خواهیم برای شما معرفی رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

در جامعه امروز برف شغلها مانند ساخت طلا و جواهر، عکاسی و….برای افراد جالب است.
افراد علاقه مند به رشته های هنری از طریق دانشگاه یا گذراندن دوره‌های آزاد می تواند وارد این حرفه ها شوند اما داشتن مدرک دانشگاهی سبب هموار کردن مسیر و پیشرفته کاری می شود.

رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر مانند رشته عکاسی، رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتالی، رشته نقاشی، رشته مجسمه سازی جزء زیر گروه یک رشته هنر به حساب می آید و در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می‌شود صنعت طلا و امروزه بسیار پیشرفت کرده و مردم تمایل به خرید طلا هایی با طرح هایی بسیار فانتزی و خاص هستند.

دانشجویان این رشته با آموزش هایی که در دوران تحصیل خود می بینم سعی می کنند با خلق طرح های جدید نیاز متقاضیان را رفع کند این صنعت در ایران به دلیل داشتن قدمت چند هزار ساله به عنوان یکی از زمینه ها در جهت رشد اقتصادی کشور به حساب می‌آید هدف از تربیت دانشجویان این رشته آموزش و تربیت نیروهای خلاق برای افزایش کیفیت ساخت و گسترش تولید است.
این دانشجویان در دوران تحصیل آموزش می بینند که چگونه از سنگهای قیمتی ، فلزات گرانبها، کریستال و …. برای انگشت و دست و پا مصنوعی ایجاد کنند.

طراحان جواهرات افراد حرفه‌ای آموزش دیده هستند که از مواد مختلف مانند فلزات گرانبها ، سنگهای قیمتی ، سنگ ها و کریستال ها برای ایجاد لوازم جانبی برای گوش گردن دست‌ها انگشتان پا استفاده می‌کنند.
طراحی جواهرات به خلاقیت از تخیل و داشتن فنی زیادی دارد برای موفقیت در این حرفه شما به یک مهارت و درک تخصصی از مراحل طراحی مانند برش، شکل دادن، پرداخت، تنظیم سنگ ، نصب ، جوشکاری و حکاکی نیاز دارید.

توانایی های مورد نیاز برای ورود به رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر کدام هستند؟

خلاقیت و ذوق هنری از شرایط اصلی برای ورود به رشته های هنر از این دانشجویان به قدرت تخیل قوی ، درک از کارهای فنی مانند نحوه برش، شکل دادن ، پرداخت، جوشکاری و….. دارند از دیگر

مهارت های مورد نیاز برای دانشجویان این رشته عبارتند از:

_ تفکر خلاق و بینش برای تولید ایده های جدید
_داشتن مهارت های عملی برای تولید قطعه مطلوب در بازار
_توانایی عملی برای کار با ابزار و مواد مانند فلزات و سنگهای قیمتی
_ مهارت های طراحی و طراحی کامپیوتری برای تولید طرح
_مهارت توجه به جزئیات و هماهنگی خوب چشم ها
_مهارت های سازمان و مدیریت زمان و تحویل به موقع کارها
_ آگاهی تجاری و اعتماد به نفس و خلق و خوی مناسب برای موفقیت در دنیای تجارت
_ توانایی بازاریابی برای کار خود
_مهارت در مذاکره و اقناع هنگام برخورد با تامین کنندگان و خریداران
_تعهد به کار خود و علاقه به آن
_ تسلط به روشهای مدلسازی تخصصی جواهرات
_آشنایی عمومی با بازار جهانی جواهرات

ادامه تحصیل در رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر در مقاطع بالاتر چگونه است ؟

این رشته در حال حاضر در ایران تنها در دو دوره مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود.

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.

و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.
استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.

همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *