معرفی رشته طراحی پارچه

معرفی رشته طراحی پارچه

ما در این مطلب می خواهیم برای شمامعرفی رشته طراحی پارچه را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

برخی از آنش آموزان دبیرستانی به دلیل داشتن ذوق هنری و استعداد کافی ترجیح می‌دهند در کنکور هنر شرکت کنند رشته طراحی پارچه یک رشته کاملا هنری بوده و نیازمند ذوق و صبر بسیار زیاد می باشد .
اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید متوجه وجود وسایل زیادی مانند فرش پتو حوله آشپزخانه لباس و ملحفه می شوید که این وسایل از منسوجات ایجاد شده‌اند به هرچیزی که از الیاف نخ و پارچه تولید شده باشد منسوجات گفته می‌شود این محصولات در صورت کاربردی هستند که مقاوم در برابر سایش کنترل رطوبت و دارای خاصیت انعطاف پذیری باشند لباسهای پرستاران پزشکان موکتهای کف یک مدرسه همگی نمونه‌ای از پارچه هستند.

طراحان پارچه مدام در حال ارائه ایده های جدید توسعه طراح ها برای انواع پارچه مانند پارچه های مبلمان پارچه های صنعتی بارش های لباس هستند دانشجویانی را که در دوران در سینه خود تمام مهارت های لازم برای ورود به بازار کار به عنوان کارشناس طراحی پارچه را یاد می‌گیرند. این طراحان امروزه با استفاده از برنامه های نرم افزاری رایانه ای مانندArtlandia Symmerty Works , Bontex ,….. الگوهایی را طراحی و شبیه‌سازی می‌کنند.

در این قسمت قصد داریم به معرفی مهارتهای لازم مورد نیاز برای این رشته به پردازیم زیرا داشتن یک چشم سالم برای تشخیص بافت پارچه رنگ و الگو کافی نیست برای موفقیت در این حرفه شما باید طرح‌های مختلفی ببینید تازه انقلاب شود و بتوانید طرحهای بسیار زیبا را بکشید همچنین شما به عنوان یک کارشناس طراحی‌پارچه باید مهارت ارتباطی خوب داشته باشید و با صنعت ارتباط برقرار کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید .

مهارت لازم :

_ استعداد خلاق و توانایی هنری

_چشم خوب برای تغییر رنگ ، بافت، پارچه ها و الگوها

_توجه عالی به جزئیات

_علاقه‌مند و پارچه و در که روند و مواد

_ درک و تجربه استفاده از فرآیندها و تکنیک‌های مختلف نساجی

_مهارت های طراحی و توانایی استفاده از نرم افزارهای گرافیکی

_ مهارتهای ارتباطی خوب کار تیمی

_توانایی کار در مهلت و بودجه

_مهارت های بازاریابی اداری و تجاری در صورت خود اشتغالی

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته طراحی پارچه در ایران چگونه است؟

این افراد می توانند در مواردی مانند طراح بافت پارچه در کارخانه نساجی ، طراح چاپ پارچه در کارخانه نساجی ، طراح چاپ پارچه در مزون و کارگاههای تولید لباس ، مدرس دروس تخصصی در مجموعه های آموزشی ، طراحی و تولید با برند شخصی ، مدیریت و اجرای کارگاه‌های چاپ دستی ، طراحی شال و روسری ، طرح کاشی و کفپوش ، طرح کاغذ دیواری و رومبلی و سایر موارد مربوط به دکوراسیون داخلی هر محصولی که نیازمند طراحی یک سطح نقش دار و چاپ و تولید آن از مشغول به کار شوند.

درامد و حقوق رشته طراحی پارچه در ایران چقدر است؟

میزان درآمد برای حرفه به ویژه حرف های مربوط به زمینه هنر به خیلی از عوامل بستگی دارد این فارغ‌التحصیلان می‌توانند به دو صورت شخصی و استخدامی و فعالیت بپردازند در واقع درآمد طراحی پارچه تقریبا خوب است و اگر افراد در این حرفه صبور باشند و به طور مستمر و حرفه‌ای این کار را دنبال کنند با کسب تجربه بعد از چند سال می‌تواند شرایط مالی خوبی را برای خود رقم بزنند.

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.

و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.
استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.
همچنین برای  برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع  کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *