معرفی رشته علوم و مهندسی شیلات

معرفی رشته علوم و مهندسی شیلات

ما در این مطلب می خواهیم برای شما معرفی رشته علوم و مهندسی شیلات را شرح بدهیم.

مشاور کتکور تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

چرشته دانشگاهی علوم و مهندسی شیلات از رشته‌های مهندسی منابع طبیعی بوده و برای تحصیل در آن باید در آزمون سراسری علوم تجربی شرکت نمایید معرفی رشته های دانشگاهی علوم و مهندسی شیلات به عنوان رشته های کمک کننده در ارتباط با اکولوژی دریا می باشند بازار کار و درامد رشته دانشگاه علوم و مهندسی شیلات در مکان‌هایی که به دریا مرتبط باشد وجود خواهد داشت و افراد علاقه مند به دریا و اکولوژی دریای می توانند برای ادامه تحصیل این رشته را برگزیند.

برای قبولی در رشته دانشگاهی مهندسی شیلات اولین کار شرکت در کنکور سراسری تجربی و کسب رتبه قبولی این رشته است. پذیرش در رشته دانشگاهی مهندسی شیلات در دانشگاه های دولتی روزانه شبانه غیر انتفاعی و پیام نور و دانشگاه آزاد صورت می گیرد در واقع رشته دانشگاهی علوم و مهندسی شیلات آموزش آکادمیک مدیریت شیلات می باشد و واژه شی در آن از نام نوعی دام ماهیگیری مرداب گرفته شده از این رشته به مطالعه انواع بیماریهای دریایی پرداخته و انواع آنها را شناسایی کرده و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات بیماریهای دریا به عمل می آورد.

علاوه بر این رشته شیلات گونه‌های دریایی را به طور دقیق بررسی نموده و گونه های گیاهی و جانوری که در خطر انقراض قرار دارند را شناسایی می‌کند این رشته تحصیلی با یافتن این گونه ها راه حلی برای جلوگیری از انقراض پیدا نموده و آن را برای اجرا به سازمان مربوطه ارجاع می دهد.

منظور از آبزیان چیست؟

آبزیان به جانداران مهره دار و بی مهره گفته می‌شود که تمام عمر یا بخشی از آن را در آب سپری می‌کنند جانوران آبزی ممکن است برای تنفس از هوا استفاده کرده یا اکسیژن محلول در آب را از طریق آب شرب جذب نمایند برخی از آنها نیز ممکن است مستقیم از طریق پست اکسیژن مورد نیازشان را جذب کنند.
دلقک ماهی ، قزل آلا ، گاو دریایی، مار ماهی ،ماهی سفید، ماهی آزاد، ماهی حلوا ،ماهی قرمز ، نهنگ ،کوسه ، اسفنج دریایی بر غیر از آبزیان محسوب می شوند.

مهارت و توانایی و اهداف رشته دانشگاهی علوم و مهندسی شیلات چیست؟

1.مهارت:

_ علاقه به زیست شناسی دریا و محیطهای آبی

داشتن اطلاعات خوبی در رابطه با مدیریت منابع آبی کشور

_ اطلاعات و علاقه بیماری های آبزیان و ماهی شناسی اطلاعات و علاقه به اکولوژی دریا و بسیاری موارد دیگر

 

2.اهداف:

_ اصلاح نژاد های آبزیان مدیریت صید و صیادی در صورت عدم مدیریت صید ممکن از گونه دریایی در معرض انقراض قرار بگیرد. تهیه و تکثیر انواع ماهی و دیگر آبزیان، حفاظت از منابع دریایی، بازسازی ذخایر دریا، صادرات محصولات دریایی به خارج از کشور و ارز آوری.

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.

و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.
استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.

همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *