معرفی رشته کاردانی فنی عمران

معرفی رشته کاردانی فنی عمران

ما در این مطلب می خواهیم برای شما معرفی رشته کاردانی فنی عمران را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

هدف از تربیت کاردان فنی عمران تربیت متخصصانی است که بتواند فضای خالی بین مهندسان عمران و متخصص و کارگران ماه را در زمینه کارهای عمرانی پر کنند این رشته دارای ۶ گرایش عمران روستایی زیرسازی راه ، کارهای عمومی ساختمان ، ساختمان های بتنی ، ساختمان های آبی ، کارتوگرافی ، فتوگرامتری و نقشه برداری است.

گرایش کاردانی عمران روستایی:

 

با توجه به مشکلات روستاها و روستاییان مسئله روستا همواره در سرلوحه برنامه‌های دولت قرار دارد بنابراین هدف این دوره تربیت افراد متخصصی است که بتوانند در امور عمران روستاها نظیر ایجاد ساختمان راه کارهای عمرانی تامین آب آشامیدنی و مشاغل از این قبیل فعالیت کنند داوطلبین رشته علاوه بر توانمندی در دروس ریاضیات ، فنی ، فیزیک، مکانیک از نظر فنی و شیمیایی باید آمادگی و شرایط جسمی و روحی لازم را برای کار در محیط های روزهای داشته و از قدرت تجسم و ابداع خود برخوردار باشد.

گرایش کاردانی ساختمان های بتنی:

گسترش روز افزون و ساختمان های بتنی و محدود شدن مصرف فولاد در ساختمان و نیاز مبرم صنعت تکنسین‌های که بتوانند کارهای بدنی را به نحو مطلوب انجام دهند

بیانگر نیاز جامعه به افراد کاردان متخصص ساختمانهای بتنی است گفتنی است که داوطلبان ورود به این مجموعه باید قبل از ورود به مرحله آزمون و گزینش دارای حداقل ۱۲ هفته سابقه کار یا کارآموزی در یکی از کارهای ساختمانی ترجیحاً در ساختمانهای بتنی باشند در این صورت داوطلبان پس از موفقیت در آزمون برگزاری باید در برنامه دور شناخت کار که برنامه آن توسط موسسه آموزشی تعیین خواهد شد شرکت نمایند.

 

گرایش کاردان کارهای عمومی ساختمان:

بی شک در کارهای ساختمانی فعالیت های بسیاری انجام می گیرد که قسمت عمده از این فعالیت‌ها به کارهای عمومی در ساختمان تعلق دارد آمار و اطلاعات نیز به ما می گوید که صنعت ساختمان سازی نیاز مبرمی به تخصص فارغ التحصیلان کاردانی فنی کارهای عمومی ساختمان دارد افرادی که می توانند به عنوان تکنسین کارگاه در کلیه کارگاههای ساختمانی و فعالیت کنند یا به عنوان کمک مهندس از طرف دستگاه نظارت و کارفرما در کار ساختمانی نظارت داشته باشند.

 

گرایش کاردانی زیر سازی راه:

هدف تربیت افرادی است که با معلومات علمی و اطلاعات و شناخت موارد فنی و اجرایی لازم بتواند نقش ها دستورالعمل های اجرایی زمینه‌های مختلف زیرسازی راه و عملیات خاکی مسائل مربوط به بخش های زیر آسفالت پیاده کردن مسیر را و غیره را درک کنند و به کمک کارگران استادکاران و سایر عوامل فنی و امکانات لازم و راهنمای کارشناسان آنها را به مرحله اجرا در آورند.

داوطلب این گرایش باید در دروس ریاضی فیزیک و فنی دبیرستان قوی بوده و با توجه به سختی کار است شرایط جسمی لازم برخوردار باشد و فارغ‌التحصیلان این گرایش می‌توانند در شرکت های عمومی بخش دولتی و همه کارگاه‌هایی که به طریق بار آزادی سرکرده دارند به عنوان تکنسین زیرسازی انواع راه‌ها، راه آهن،حفر تونل ، و موارد مشابه مشغول به کار شوند‌.

 

گرایش کاردانی کارتوگرافی:

فارغ التحصیلان همچنین گرایش به عنوان کاردان فنی کارهای لازم و مهارت عملی برای فعالیت‌های کارتوگرافی در مراحل مختلف گردآوری اطلاعات، تالیف، چاپ و تکثیر نقش ها به دست می آورد و با توجه به تخصص و کارائی های به دست آمده بتواند به عنوان تکنسین کادویی را برای کارهای مختلف تهیه نقشه در سازمان‌ها و ادارات دولتی و ارگان‌های یا بخش خصوصی مجهز به بخش کارتوگرافی و نقشه کشی فعالیت کنند.

 

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.

و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.

همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *