مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

ما در این مطلب می خواهیم برای شما مهاجرت تحصیلی به آلمان را شرح بدهیم.

مشاور کتکور تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

از بین کشورهای اروپایی کشور آلمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان می باشد چرا که علاوه بر این که این کشور از لحاظ شرایط زندگی رفاه خوبی را برای مهاجرین خود مهیا می کند.
همچنین دارای ثبات اقتصادی و سیاسی خوبی می‌باشد .یک نفر به عنوان دانشجو از کیفیت آموزشی بالا برای ادامه تحصیل در رشته های بسیار متنوع بهره مند خواهد شد.

در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان ؟ مهاجرت دانشجویان به کشور آلمان و همچنین مهاجرت تحصیلی رایگان در کشور آلمان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.
اگر شما قصد دارید برای ادامه تحصیل خود به کشور آلمان مهاجرت کنید نیازمند این اطلاعات برای مهاجرت خود می باشید.

مهاجرت تحصیلی به کشور المان:

کشور آلمان به عنوان مهاجرت پذیری دانشجو یک مزایای بسیار مهم دارد و آن این است که تحصیل رایگان در کنار کیفیت سیستم آموزشی بسیار عالی در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد به همین منظور کشور آلمان یکی از اهداف دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی در رشته های متفاوت می باشد.

یکی دیگر از مزایای این مهاجرت این است که اکثر دانشگاه هایی که دانشجو در آن فارغ التحصیل شود نیز مورد قبول خیلی از کارفرما ها و شرکت‌ها و موسسه‌های سراسر دنیا می باشد همچنین مدرک دانشگاه های آلمان در بهترین شرکتهای اینترنشنال دنیا پذیرش دارند .
در عین حال زندگی کردن در کشور آلمان علاوه بر اینکه برای یک فرد درآمد خوب و بالایی دارد هزینه های زندگی بسیار کم و قابل قبول میباشند.

نحوه ورود به دانشگاه های المان و شروع تحصیلات در المان:

به طور کلی بچه‌ها از ۳ سالگی می‌توانند وارد مهد کودک شود و از ۶ سالگی شروع تحصیلات برای کودکان در کشور آلمان اجباری می باشند.
این دوره تحصیل تاسیس ده سال ادامه دارد و می‌توان گفت که پس از گذراندن دوره ۱۳ ساله و اخذ مدرک دیپلم وارد کالج ها میشوند که اولین مقطع ورودی به دانشگاهها مقطع کارشناسی و یا لیسانس می باشد.
نکته اصلی تفاوت سیستم آموزشی ایران و آلمان در این است که تحصیل در ایران ۱۲ ساله و در آن مانند ۱۳ ساله می باشد ولی خوب فقط کشور ایران نیست که دوره‌های مدرسه آن ۱۲ سال است در کشورهای دیگری هم وجود دارند که دوره مدرسه آنها ۱۲ سال تکمیل خواهد شد.

برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان شهر که ورود به دانشگاه ها گذراندن دوره یکساله کالج می باشد؛ چالشهای یک سال به این صورت است که این مدت یکسان برای دانشجو یک پل بین دبیرستان و دانشگاه آلمان در نظر گرفته می شود .در این دوره دانشجو دانشی که در دبیرستان کسب کرده است را با سیستم آموزش و پرورش آلمان تطبیق خواهد داد و برای مقطع کارشناسی و ورود به دانشگاه آماده می شود‌.

انواع کالج ها :

کالج و انواع متفاوتی دارند اما به طور کلی به دو نوع اصلی تقسیم می شوند.
۱) کالج های دولتی
۲)کالج های خصوصی

کسانی که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی رایگان به آلمان دارند باید کالاهای دولتی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند چرا که کارهای دولتی به صورتی است که برای تحصیل پرداخت شهریه لازم نمی باشد فقط بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ یورو برای مراحل اولیه ورود دانشجو باید پرداخت شود.
اما محدودیتی که در کالج دولتی وجود دارد این است که تدریس فقط و فقط به زبان آلمانی ارائه می شود و دانشجو حتما باید به زبان آلمانی در حد روابط روزمره مثلث باشد و برای ارائه مدرک برای مهاجرت تحصیلی حداقل باید مدرک زبان آلمانی B1 را داشته باشد.

البته بعضی از کالج های هم وجود دارند که در یک شهر و استان های خاص دانشجو را بدون مدرک زبان می پذیرد اما تعداد آنها بسیار اندک می‌باشد و در هر صورت دانشجو باید برای رابطه روزمره خود زبان آلمانی بلد باشد اما در اکثر کارها شرط ورود علاوه بر مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و مدرک B1 زبان آلمانی نیاز می باشد.

2)خصوصی

مزایای کالج های خصوصی این است که درس ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه می‌شوند اما در این کالج ها شهریه از سمت دانشجو باید پرداخت شود و این شهریه حدوداً سالیانه بین ۲ تا ۶ هزار یورو می باشد.

دسته بندی کالج های المان:

جدایی از آن دو دسته کلی کالج های خصوصی و دولتی کالج های آلمان به پنج دسته متفاوت تقسیم بندی خواهند شد.

۱) کالجهای “M kurs” برای کسانی که رشته آنها علوم تجربی می باشد و دیپلم علوم تجربی دارند و می‌خواهند در این رشته ادامه تحصیل بدهند و در کلیه رشته های پزشکی دانشجو می پذیرد.

۲) کالج های “T kurs” برای کسانی که دیپلم و آنها مربوط به رشته ریاضی و رشته‌های فنی می باشد و می خواهند در این رشته‌ها ادامه تحصیل دهند.

۳) کالج های” W kurs” برای کسانی که میخواهند به رشته های مدیریت اقتصاد تجارت و از این دست کشته‌ها ورود پیدا کنند.

۴) کالج های ” G kurs” برای کسانی که می‌خواهند به رشته‌های هنر و علوم انسانی ورود پیدا کنند.

۵) کالج های” S kurs” برای کسانی که میخواهند به رشته‌های مختلف زبان ورود پیدا کنند و در رشته‌های گوناگون یادگیری زبان ادامه تحصیل دهند.

یک ویژگی دیگر در ارتباط با کالج ها مربوط به آزمون های ورودی و خروجی آنها می باشد که آزمون‌های ورودی برای ابتدای پذیرش شما برای ورود به کالج های آلمان می باشد که البته شما با ارسال مدارک اولیه خود به دانشگاه مربوطه که پذیرش شدید باید در آزمون های ورودی کالج شرکت کنید که منابع آزمون هر کالج متفاوت از کارهای دیگر می باشند و در ۹۰ درصد آن آزمون ها به زبان آلمانی آزمون گرفته می شود.
اما در نهایت آزمون ورودی رشته به رشته و کالج به کالج متفاوت می باشد و بعد از پذیرش باید چک کنید که منابع مربوط به آزمون کالج شما از روی سایت مربوط به کالج کدام منابع می باشد تا برای آزمون ورودی خود را آماده کنید.

بعد از دوره یکساله کالج آزمون خروجی کالج می‌دهید که نمره ای که در آن آزمون کسب میکنید همراه با نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی شما تعیین خواهد کرد که شما در چه رشته هایی و در چه دانشگاهی می توانید ادامه تحصیل دهید. آزمون ورودی و خروجی کالج اکثراً در سال دو بار برگزار خواهد شد و کسانی که در دوره اول نتوانند نمره خوبی کسب کنند می توانند در دوره دوم برگزاری آزمون جبران کنند.

نکته دیگری که در ارتباط با تفاوت کالج های خصوصی و دولتی می باشد این است که کالج های خصوصی اکثراً خروجی ندارند و احتمالاً باید آزمون های خروجی دولتی را ثبت نام کنید و با نمره مربوط به آن نمره شما مشخص خواهد شد.

مقاطع کالج های تحصیلی المان:

مقطع اول مربوط به لیسانس می باشد.
یک استثنایی که برای آزمون های ورودی به کالج و گذراندن دوره یکساله می باشد این است که کسانی که در کنکور ایران قبول شده باشند و در رشته خود حداقل سه ترم درس خوانده باشند و مدل ۳۵ تا ۴۰ واحد درسی را پاس کرده باشند می توانند بدون گذراندن دوره کالج یک ساله وارد دوره کارشناسی شوند.

دور کارشناسی در آلمان حدود ۶ تا ۸ ترم طول می‌کشد که حدود ۴ سال می باشد و همچنین محدودیت هایی برای کارشناسی تحصیلی در کشور آلمان وجود دارد این است که تمام رشته هایی به زبان آلمانی ارائه خواهند شد.
دانشجو پس از گذراندن دوره کارشناسی یا لیسانس اجازه دارد که تحصیل خود را ادامه بدهد و وارد کارشناسی ارشد بشود و یا اینکه درس را تمام کند و وارد بازار کار شود.

نتیجه:

نکته ای که مهاجرت تحصیلی به آلمان باید دقت کنند این است که باید درس خود را تا ۸ ترم به اتمام برسانند و اگر این دوره تحصیلی بیشتر شود دانشجو باید جریمه به دانشگاه و کالج خود پرداخت کند که جریمه آن معمولاً حداقل برای هر ترم ۹۰۰ یورو می باشد.
در دوره کارشناسی دانشجو اجازه کار ندارد و فقط اوقاتی که بین تعطیلات دو ترم آزاد هست میتواند کار دانشجویی انجام دهد .
در دوره لیسانس هر دانشجو می‌تواند حدود ۲۰ ساعت در هفته به صورت قسمت به قسمت کار کند.

 

در مقاله بالا تمام مواردی که برای شروع یک مهاجرت تحصیلی خوب به کشور آلمان نیاز بود را به شما ارائه کردیم اما بهترین کار برای یک دانشجو این است که پایه خود را قوی کند و در کشور خودش کنکور خوب و رتبه برتر بیاورد تا بتواند برای مهاجرت تحصیلی را همواره سحری را بپیمایند و برای این کار به مشاوره تحصیلی مطمئن نیاز دارد.

پیشنهاد ما به شما تیم پر قدرت استاد محمد موسوی میباشد استاد موسوی مشاوره اختصاصی رشته تجربی هستند که رزومه معتبر و موفقی را در ارتباط با مشاوره تحصیلی دانش آموزان در سالهای کنکور دارند. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با پکیج توربو تست به صفحه شخصی استاد موسوی مراجعه بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *