موقع درس خواندن خسته می‌شوید؟

موقع درس خواندن خسته می شوید؟

درس خواندن ماهیت اش کار سختی است چون آدم ها ذاتا تمایل به تنبلی دارند و دوست دارند که هیچ کار خاصی انجام ندهند پس درس خواندن برای کنکور واسه همه سخت هست ولی برای رسیدن به هدفتان باید سختیا رو پشت سر بگذارید حالا من عواملی که باعث خستگی می شوند را برای شما می‌گویم چون تقریبا تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان با آن درگیر هستند و مرتب در حال تمرین و جستجو برای حل این مشکل می باشند که چگونه ساعت خواب خود را کنترل کنند و از کسالت و بی حوصلگی خارج شوند.

چه عاملی باعث خستگی سریع می شود؟

⚡️اولین عاملی که باعث خستگی سریع شما می شود نفهمیدن درست درس است: یعنی اگر شما سراغ درس ریاضی بروید و هیچ چیز از درس را نمی خوانید متوجه نشوید و یاد نگیرید طبیعی است که زود خسته می شوید و رغبت تان به درس خواندن کم نمی شود و خسته می شوید و آن درس را کنار می گذاریم و بعد از آن هم به خودتان سرکوب میزنید

پس اگر می خواهید از خواندن یک در سه سطح نشوید باید آن را یاد بگیرید تا موقع درس خواندن این احساس را داشته باشید که دارید یک کار مفید انجام می‌دهید.

دومین عامل نداشتن برنامه ریزی درست:

خودتان گفته اید که امروزم ریاضی می‌خواندم اما برای خودتان مشخص نکرده اید که کدام مبحث را و تا کجای مبحث را بخوانید برای همین مسیرتان معلوم نیست پس وقتی می‌رود سراغ در خواندن چون می‌دانید که تا کجا را باید بخواهیم به محض اینکه یک مطلب سخت می رسید کتاب را کنار می‌گذاریم پس قبل از اینکه سراغ یک درس بروید اول برای خودتان مشخص کنید که قرار است تا کجا یا تا چه ساعتی درس بخوانید.

 عامل سوم انتخاب زمان را مناسب برای درس خواندن:

شما باید خودتان را بشناسید و بدانید در چه زمانی از روز بیشترین بازدهی را دارید و در آن زمان ها درس هایی را بخوانید که نیاز به تمرکز بیشتری دارند فرزند اگر شما بخواهید که آخر شب که از لحاظ جسمی هم خسته ای سراغ درسی مثل ریاضی و فیزیک و عربی بروید طبیعی است که خیلی نتوانید بخوانید و ادامه دهید بعد از آن یکم خواندن را کنار میگذارید.

برای انتخاب زمان مناسب درس خواندن چه توصیه ای شده است؟

ما توصیه ما به شما این است که سعی کنید با خودتان مثال یک معلم برخورد کنید یعنی به خودتان پاداش دهید و خودتان را تمرین کنید مثلاً اگر یک مبحث را خواندم میروم میوه میخورم و…..

در این کار بهتر است که از چه کسی کمک بگیرید ؟

نباید به خودتان بد و بیراه نگویید که نتیجه عکس دارد. بهتر است در این کار از مشاور خود کمک بگیرید سعی کنید احساس کنید که معلمیت از درس خواندن لذت ببریم بگوید من فردا باید این مبحث را برای دوستانم تدریس کنم پس با همه وجود بفهمید درس را انگار که یک معلم با تجربه هستید.
از درس خواندن لذت ببری به این فکر کنید که خیلیا دارند با بطالت اوقات را می‌گذرانند ولی شما دارید در بهترین شرایط بهترین مطالب علمی را می خوانید و به دانش تون افزوده می شود ما این را بدانید که با وجود همه این حرف‌ها واقعا بعضی وقتها خسته می شوید و باید به خودتان استراحت بدهید.

چگونه سرحال بشویم:

⚡️سحرخیز باش تا کامروا شوی حتی در روزهای تعطیل
بازیار خوابیدن در روزهای تعطیل برنامه خواب روزانه تان را به هم نزنید.

⚡️یک اسپری آب یا گلاب در اتاق خود داشته باشید. یک بار اسپری کردن آب یا گلاب بر روی صورت باعث شادابی و سرحالی شما میشود.

برای اینکه اضطراب و استرس را بیرون ببرید چه کاری را باید انجام دهید؟

⚡️به مدت یک دقیقه کف دستانتان را مالش دهید و تصور کنید که تمام اضطراب و استرس هایتان از نوک انگشتان بیرون می رود.

نوشیدن آب خنک چه کمکی به شما میکند؟

آب خنک بنوشید تا عضلات کم‌تحرکی فعال شوند کمی آب میوه نیز می توانید به آب خنک تان اضافه کنید تا انرژی بیشتری پیدا کنید.

مرتب باشید. تمیز و مرتب کردن وسایل خانه لباس ها و تا خودتان در ابتدای روز انرژی زیادی به شما می بخشد.

 این نکات ذکر شده چه کمکی به شما خواهد کرد؟

نکات ذکر شده به بهبهود عملکرد شما در زمان درس خواندن کمک می کند و به شما این امکان را می دهد که نهایت استفاده از درس خواندن و بالاترین بازده را در آموزش و یادگیری داشته باشید.

آموزش چه نکاتی باعث می شود که آگاهی شما بالا برود؟

آموزش نکات مشاوره ای و تکنیک های خاص در حیطه آموزش و در قدم گزاری در مسیر کنکور و پشتیبانی کامل دانش آموز و داوطلبین کنکور نیازمند به مشاوره فردی با آگاهی نسبتا بالا می باشد که پیشنهاد ما به شما استاد موسوی و تیم قدرتمندی شان می باشد با برنامه ریزی حرفه ای و ارائه پکیج توربو تست در این مسیر همراهی می‌کنند.

کلام پایانی:

و از نظر بنده بهترین مشاور تحصیلی ایران استاد موسوی می باشند و به دانشجویان آینده میگویم که انتخاب رشته کنکور تجربی خود را به این استاد بزرگ بسپارند.
برای گفت و گو با استاد موسوی به صفحه شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *