چطوری صبح ها درس خواندن را شروع کنیم

چطوری صبح ها درس خواندن را شروع کنیم

ما در این مطلب می خواهیم برای شما چطوری صبح ها درس خواندن را شروع کنیم را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

یکی از مشکلات شایع بچه های کنکوری این است که شروع برنامه برای آنها خیلی سخت است و در ابتدای کار به ابتدای برنامه روزانه خود زیاد تمایلی به درس خواندن ندارد و طول میکشد تا بتواند آن حس درس گیری را برگردانند و مطالعه با کیفیت خود را شروع کند

به همین منظور در این مقاله میخواهیم در ارتباط با اینکه چطور برنامه درسی خود را شروع کنیم و از این دست سوالات صحبت کنیم.

چگونه برنامه درسی خود را شروع کنیم :

_ همیشه در اکثر مواقع دانش‌آموزان می گویند که شروع کار سخت ترین بخش یک کار می باشد برای درس خواندن هم همین طور است برای اینکه اول صبح مجبور نشوید کار سختی انجام بدهید سعی کنید شب قبل از آن چند صفحه از برنامه فردا را اجرا کنید و بعد بخوابید متوجه میشود که فردا صبح برای شروع درس ها آنقدر ها هم اذیت نخواهید شد.

_ آیا تا به حال دقت کرده اید که وقتی ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می شوید و برنامه خود را شروع می‌کنید زمان چقدر آهسته تر می گذرد و یا تمرکز بالاتری دارید این علت این است که مغز شما به خوبی استراحت کرده و کاملاً آماده یادگیری است به همین خاطر درس خواندن در صبح زود بسیار کیفیت و بازده خوبی دارد پس سعی کنید شب ها زودتر بخوابید و در عوض به صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

_ موقع شروع کردم برای مطالعه از یک درس مورد علاقه و مبحث مورد علاقه خود شروع کنید این کار باعث افزایش انگیزه و تمرکز بر روی مطالعه می شود به عنوان مثال برای شروع درد تست زبان فارسی یا عربی یا هر کس دیگری که به آن علاقه‌مند هستید را شروع کنید این کار به شما انگیزه مضاعف و کیفیت عالی می دهد.

_ وقتی که صبح ها برای شروع برنامه از خواب بیدار می شوید بدن شما هنوز آنها احساس خواب آلودگی را در خود دارد و اگر زمان آن را دارید یک روش ۵ دقیقه می‌تواند خواب شما را از بین ببرد ولی اگر نمی خواهید دوش بگیرید به هیچ وجه درازکش درس نخوانید.
بدن شما در حالت خواب آلودگی بیشتری قرار می‌گیرد و رفته‌رفته انرژی شما تحلیل خواهد رفت .می توانید پشت میز ،نشسته، روی زمین و یا هر طور دیگری که درازکش نباشد درس خواندن را شروع کنید.

_ مطالعه فعال داشته باشید صرفاً به اینکه کتاب را جلوی چشم خود بگذارید و شروع کنید به خواندن بسنده نکنید چراکه سیناپسهای مغز شما فعال نخواهد شد و ممکن است دوباره حالت خواب آلودگی شما برگردد سعی کنید هنگام مطالعه فعالیت داشته باشید قلم و کاغذ دست بگیرید و خلاصه نویسی کنید و یا برای خود توضیح دهید این کار باعث می شود که تمرکز بیشتری بر روی مطالعه داشته باشید و هم خستگی به سراغ شما نمی آید.

هر دانش آموزی برای رسیدن به هدف خود باید بسیار زیاد تلاش کند و از افراد آگاه در مسیر خود مشاوره بگیرد تا بتواند از هدر رفتن وقت و گم شدن در مسیر جلوگیری نماید.

پیشنهاد ما به شما تیم قدرتمند استاد محمد موسوی ،مشاور تحصیلی برتر ایران در زمینه رشته تجربی می باشد .
استاد موسوی با برنامه ریزی های دقیق و شخصی سازی شده مختص به هر دانش آموز و توانایی های آن به دانش آموزان خود کمک می کند تا مسیر کنکور را به بهترین شکل پشت سر بگذارد.

فرقی نمیکند که شما در چه پایه تحصیلی مشغول به تحصیل هستید استاد موسوی برنامه ریزی دقیق برای کنکور شما انجام خواهد داد و تا آخرین لحظه کنار شما برای مشاوره دادم و راهنمایی حاضر است.
برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با پکیج توربو تست به صفحه شخصی محمد موسوی مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *