روش های تقلب در کنکور

چطور دانش اموزان می توانند تقلب کنند

در این مطلب میخواهیم به شما بگوییم که روش های تقلب در کنکور به چه صورت است

برای هر دانش آموزی در مقاطع تحصیلی مختلف پیش آمده که گاهاً به دلایل مشکلات ناگهانی ماانند مسائل خانوادگی مشکلات اجتماعی و …. نتوانند به خوبی از پس مطالعه دروس خود بربیایند .یا در شرایط سخت تر مانند آزمون‌ها و امتحانات خود نتوانند آمادگی لازم را برای حاضر شدن در جلسه امتحان پیدا کنند. در این گونه موارد دانش آموز بالاجبار مجبور می‌شود به سمت تقلب برود و به انواع گوناگونی آن آزمون را پشت سر بگذارد. در این مقاله میخواهیم به مشکلات این دانش آموزان بپردازیم و و به آنها کمک کنیم.

مشاور تحصیلی تجربی آماده پاسخگویی به سوالات شماست

داشن اموزان چرا و چگونه تقلب میکنند:

متاسفانه تقلب در بین مدارس در مقاطع مختلف رایج می باشد میتوان یکی از ریشه‌های انجام این کار در دانش آموزان را به مشکلات زندگی آنها، چه مشکلات خانوادگی و چه مشکلات آموزشی و اجتماعی نسبت داد.

هنگامی که دانش آموز نتواند تا شب آزمون خود آمادگی لازم را برای گذراندن آزمون کسب کند به سمت روش های تقلب میرود همانند نوشتن قسمتی از مطالب و بردن با خود بر سر جلسه امتحان، هماهنگ شدن با دوستان و همکلاسی های خود برای تقلب کردن و یا حتی قسمت بندی کردن مطالب و تقسیم آنها بین همکلاسی‌ها که خود نوعی تقلب محسوب می شود ؛

و دیگر روش هایی که برای حمل تقلب استفاده می کنند از جاساز کردن تقلب در لباس و پوشاک خود تا رد و بدل کردن آن ها بر سر جلسه امتحان بین دانش آموزان. که البته همه این روش ها شناخته شده هستند و خوشبختانه مراقبین آزمون تا حد امکان از امکان تقلب جلوگیری می کنند تا آزمون در فضای سالم تری برگزار شود و رقابت دانش آموزان صحیح تر باشد.

روش های تقلب

اصل امر تقلب در بین دانش‌آموزان مورد تایید ما نیست و از لحاظ اخلاقی کار ناشایستی میباشد. چراکه علاوه بر جنبه ارتقای سطح علمی دانش آموزان، آزمون برگزار کردن فضای رقابتی نیز بین دانش آموزان ایجاد می کند و تقلب کردن در این امر باعث کاهش ارزش فضای رقابتی می شود.

همچنین دانش‌آموزانی که از تقلب به هر نحوی یا به هر دلیلی در امر آموزش استفاده می کنند باید بدانند که این امر تنها به صورت مقطعی کاربرد دارد چراکه برای آزمونهای سراسری و یا مقاطع تحصیلی بالاتر این امکان پذیر نمی باشد و در اصل ماجرا که فرد توانایی علمی پایینی دارند تاثیری نخواهد داشت. چه بسا دانش‌آموز قطعاً بعداً به یادگیری آن مطالب نیاز خواهد داشت و باید برای یادگیری آنها وقت بگذارد و برنامه ریزی کند. پس بهتر است از ابتدای سال تحصیلی و ابتدای تدریس اساتید گام به گام با آنها پیشرفت تا اگر مشکلات ناگهانی به وجود آمد فقط از همان قسمت درس باز بمانیم و بتوانیم در زمان اندک آن را جبران کنیم.

کمک به دانش آموزان:

جنبه دیگر ماجرای تقلب کردن دانش آموزان به نحوه برخورد اساتید و معلمین عزیز برمی‌گردد. گاها پیش می آید که دانش آموزی می گوید از درسی دلزده شده اند و یا علاقه به مطالعه آن درس ندارند؛ چرا که برخورد برخی معلمین عزیز با دانش آموزان به طور خواسته یا ناخواسته اشتباه بوده. یا توجهی به حال روحی دانش آموزان نکرده‌اند و آنها را به هر طریقی تحت فشار گذاشتند .این امر سبب شده که دانش آموز از درس مربوط به استاد خسته شود و دیگر علاقه‌ای مطالعه آن درس نشان ندهد؛ پس هنگامی که آزمون درس موردنظر برگزار شود فرد خواه یا ناخواه به سمت تقلب کشیده میشود.

شکی نیست که اساتید و معلمان عزیزمان هموار دلسوزانه به امر تدریس برای دانش آموزان خود می پردازند .از آنها خواستار این هستیم که بیش از پیش به دانش آموزان خود توجه نشان دهند و حال روحی آنها را ارزیابی کنند و این امر سبب می شود دانش آموز نسبت به معلم صمیمیت بیشتری پیدا کند و در نتیجه در مطالعه درس خود دقت بیشتری نشان دهد.

نتیجه :

امیدواریم هیچوقت از روش های تقلب در کنکور استفاده نکنید

در مقاله فوق سعی کردیم تابه چرایی تقلب در سیستم آموزشی بپردازیم. دانش آموزان باید برای جلوگیری از پیش آمدن شرایطی که منجر به مجبور شدن تقلب میشود اقدام کنند. تا هم فضای آموزشی و رقابتی سالم تری داشته باشیم و هم سطح علمی واقعی خودشان را کسب کنند و نیز این امر باعث می شود از دوباره کاری برای خواندن دروسدپس از آزمون ها جلوگیری شود. و فرد وقت بیشتری برای آمادگی برای آزمون های سراسری را داشته باشد.

برای این هدف می توانید به مشاور تخصصی در امر تحصیل مراجعه فرمایید یکی از بهترین مشاور های تحصیلی کشور استاد محمد موسوی می باشد که همواره با برنامه‌ریزی‌های دقیق در قالب پکیج جامعه توربو تست به دانش‌آموزان کمک کرده است تا در زمان مورد نظر خود به نتیجه دلخواه دست یابند. برای آشنایی بیشتر مشاوره تحصیلی تخصصی با استاد موسوی و پکیج جامعه توربو تست به صفحه اختصاصی محمد موسوی مراجعه بفرمایید.

برای استفاده از راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی می توانید از محمد موسوی کمک بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *