چند اشتباه برنامه ریزی

چند اشتباه برنامه ریزی

ما در این مطلب می خواهیم برای شما چند اشتباه برنامه ریزی را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

هر دانش آموزان کنکوری برای پیشرفت کردن باید برنامه منظم و حرفهای و همچنین برنامه شخصی سازی شده خودش را داشته باشد تا بتواند با آن برنامه منظم پیش برود و به هدف خود دست پیدا کند به همین علت اگر دانش آموزی خودش برنامه ریزی خودش را انجام می دهد باید در نظر داشته باشد که اشتباهات برنامه ریزی یک کنکوری را انجام ندهد

به همین منظور در این مقاله می خواهیم چند اشتباه تکراری در برنامه ریزی یک کنکوری را به شما بگوییم تا مرتکب این اشتباهات در برنامه‌ریزی درسی خود نشوید. هرچند بهتر است که هر دانش‌آموز کنکوری یک مشاور تحصیلی داشته باشد تا از اساس برنامه صحیح و یا غلط بودن آن دور بماند و بتواند تمرکز خود را بر روی مطالعه و درس خواندن خود بگذارد نه کیفیت برنامه ریزی.

برنامه روش درس خواندن و مطالعه به صورت زیر می باشد ؟

_ برنامه خارج از حد توان
همه جا شنیده می شود برای قبولی در پزشکی و یا دیگر رشته‌های تاپ و هدف که شما در سر دارید باید ایکس ساعت درس بخوانید. و یا اینکه حداقل و حداکثر برنامه‌ریزی را برای خود در نظر می گیرید که برای شروع یک کنکوری سنگین است و امکان است که شما از پس آن بر نیاید و این یک چیز طبیعی است که نتوانید به خوبی برنامه را انجام دهید سعی کنید برنامه را از ۴ تا ۵ ساعت شروع کنید و یا هر ساعتی که خودتان توانایی دارید و آرام آرام و به مرور زمان مثلاً هر روز نیم ساعت به آن اضافه کنید تا به ساعت دلخواه خود برسید.

_ کیفیت خواب
از آنجایی که به خودت قول دادی به هر قیمتی که شده به برنامه پایبند باشیم و آن را اجرا کنیم از خواب خود کم میکنیم و یا درگیر وسواس مطالعاتی می شوی و کیفیت مطالعات افت می کند در صورتی که برای یک کنکوری خواب منظم و کافی الزامی است تا مغز بتواند در مطالعه بهترین کیفیت را ارائه دهد به جای این کار اشتباه برنامه خود را منعطف کنید و برای خودتان های جبرانی در برنامه قرار دهید.

_ تحت تاثیر قرار نگیرید
مثلاً دانش‌آموزی عادت به سحرخیزی خیلی زیاد ندارند و به طور یک صفحه ساعت شروع مطالعه خود را از ۵۰ و ۶۰ مینویسد خود این بسیار منطقی است که از برنامه خود جا بمانید و انگیزه شما کاهش پیدا کند و یا شب ها دیر بخوابید و از آن سمت اگر بخواهید خیلی زود بیدار شوید بتان نامنظم شود و این باعث می‌شود در طول روز احساس کسالت کنید و نتوانید بهره‌وری کافی را از ساعت مطالعه خود داشته باشید پس به جای این کارها سعی کنید منطقی باشید و زمان خواب خود را آهسته آهسته اصلاح کنید.

_ برنامه را کلی ننویس
دانش آموزی باید برنامه مشخص داشته باشد که در هر ساعت چه مقدار از یک درس می تواند بخواند و یا چند هست را در چه ساعتی می زند و وقت کلی که برای آن در نظر می‌گیرد چه زمانی می باشد پس سعی کنید برنامه خود را با جزئیات و منظم بنویسید.

_ زمان خود را هدر ندهید
این طبیعی است که پس از مدتی مقداری از مطالب گذشته را فراموش کنید اما این درست نیست که برای مرور دوباره و دوباره آنها و مطالعه آنها بخواهید وقت زیاد از حد بگذارید سعی کنید مرور خود را اختصاص دهید به مراحل تست زنی تا هم برای شما مطالب دیگری تثبیت شود و هم اشکال خود را رفع کنید در آخر شب و در آخر هر برنامه روزانه خود نیز می توانید نیم ساعت برای مرور و مطالبی که در آن روز خوانده اید اختصاص دهید.

_ روتین درسی داشته باشید
برای درس هایی که در آنها ضعیف هستید و یا به زودی از ذهن شما کمرنگ می‌شود یک روتین داشته باشید مثلا هر شب ۵ تست از شیمی بزنید یا اگر در درسی ضعیف هستید یک زمانی جدایی از برنامه اصلی در آخر برنامه خود به آن اضافه کنید که آن را هر شب انجام دهید پس از مدتی می بینید که آندرس آنقدرها هم سخت نیست و یک تسلط نسبی در آن می رسید اگر درسی ضعیف نیستید روتین درس عمومی را جایگزین آن کنید یا آخر هر شب چند لغت زبان و ادبیات بخوانید.

_ آهسته و پیوسته پیش بروید
در زمان برنامه ریزی خود یک زمان مشخصی را برای استراحت بین درسی صرف ناهار میان وعده یک ورزش کششی چند دقیقه‌ای در نظر بگیرید این کار به شما کمک می کند تا نیروی از دست رفته خود را برگردانید و با قدرت به درس خواندن ادامه دهید یکسره درس خواندن باعث کاهش کیفیت مطالعه شما میشود.

هر دانش آموزی برای رسیدن به هدف خود باید بسیار زیاد تلاش کند و از افراد آگاه در مسیر خود مشاوره بگیرد تا بتواند از هدر رفتن وقت و گم شدن در مسیر جلوگیری نماید.
پیشنهاد ما به شما تیم قدرتمند استاد محمد موسوی ،مشاور تحصیلی برتر ایران در زمینه رشته تجربی می باشد .
استاد موسوی با برنامه ریزی های دقیق و شخصی سازی شده مختص به هر دانش آموز و توانایی های آن به دانش آموزان خود کمک می کند تا مسیر کنکور را به بهترین شکل پشت سر بگذارد.

 

فرقی نمیکند که شما در چه پایه تحصیلی مشغول به تحصیل هستید استاد موسوی برنامه ریزی دقیق برای کنکور شما انجام خواهد داد و تا آخرین لحظه کنار شما برای مشاوره دادم و راهنمایی حاضر است.
برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با پکیج توربو تست به صفحه شخصی محمد موسوی مراجعه بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *