چند باور غلط کنکوری

چند باور غلط کنکوری

ما در این مطلب می خواهیم برای شما چند باور غلط کنکوری را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

یک کنکوری باید باورهای غلط و اشتباه خود را دور بریزد تا آنها را در برنامه‌ریزی خود تکرار نکنند چرا که این کار باعث افت برنامه ریزی و کیفیت مطالعه یک دانش‌آموز می‌شود و مستقیماً با شکست هدف مواجه خواهد شد.

از سمت دیگر باعث هدر رفتن زمان او می شود در این مقاله می‌خواهیم به چند باور غلط کنکوری بپردازیم تا شما آنها را تکرار نکنید و در مسیر موفقیت دچار انحراف نشوید.

چند باور غلط کنکوری :

غلط : تست های کنکور سال قبل را نزن باعث اتلاف وقت می شود.
درست: سعی کنید تست های کنکور و مشاوره کنکور فراوانی حل کنید تا با ایده گرفتن از طراح و نمونه های گوناگون هر جزء آشنایی پیدا کنید این طور هم مطالب را برای خود تثبیت می‌کنید و هم با گونه‌های متفاوت تست زنی در شرایط مختلف آشنا می شوید.

غلط: هر روز فقط یک درس را بخواند تا تمرکز روی آن درس بیشتر باشد.

درست: هر روز در برنامه درسی خود تنوع مشخصی از درسها را با حجم‌های حداکثر دو ساعته قرار بدهید تا مغز شما خسته نشود و از یک درد دل زدگی پیدا نکنید این کار باعث افزایش تمرکز و کیفیت مطالعه شما در دروس نیز می شود.

غلط: عمومی ها را نگهدارید بعد از اینکه تخصصی ها را مطالعه کردید‌
درست: از همین الان عمومی ها را با حجم های یک ساعته در برنامه درسی خود قرار بده تا نزدیک کنکور استرس نشوید و هم دروس تخصصی برای خسته کننده و سنگین نشوند این کار باعث می شود شما در زمان اضافه بتوانید مرور بهتری انجام دهید.

غلط: آزمون ثبت نام نکنید و با برنامه خودتان جلو بروید.
درست: آزمون دادن لازمه رتبه برتر شدن هر داوطلب کنکوری می باشد و درس خواندن بدون آزمون برای یک دانش آموز کنکوری بی‌معنی است چرا که آزمون دادن باعث سنجش و پیدا کردن اشکالات و اشتباهات دانش آموز می شود همچنین یک دانش‌آموز با آزمون دادن با محیط آزمون سراسری اشنا میشود.

غلط: درس هایی که در آن ضعیف هستید را حذف کنید و درس های دیگر را خوب بخوانید.
درست: تمام درسها را به یک میزان مطالعه کنید و چیزی را حذف نکنید ممکن است درسی که حذف کرده سوالات آسانی داشته باشد یا درسی که خواندید سوالات سختی را داشته باشد و این کار باعث افت تراز شما به شدت خیلی زیادی می شود.

غلط: اول فقط خوب بخوانید و بعد تست زنی را شروع کنید‌.
درست: تست زدن باعث تصویر مطالب و یادگیری عمیق تر دانش آموز می‌شود عملاً خواندن بدون تست زدن هیچ فایده‌ای برای دانش آموزان کنکوری ندارد همچنین دانش آموز برای مرور کردن نیاز به برگشتن مطالب و مطالعه دوباره آنها نخواهد داشت چرا که می‌تواند با تست زنی هم مطالب قبلی را تصویب کند و هم یک مرور بهتر داشته باشد.

هر دانش آموزی برای رسیدن به هدف خود باید بسیار زیاد تلاش کند و از افراد آگاه در مسیر خود مشاوره بگیرد تا بتواند از هدر رفتن وقت و گم شدن در مسیر جلوگیری نماید.
پیشنهاد ما به شما تیم قدرتمند استاد محمد موسوی ،مشاور تحصیلی برتر ایران در زمینه رشته تجربی می باشد .
استاد موسوی با برنامه ریزی های دقیق و شخصی سازی شده مختص به هر دانش آموز و توانایی های آن به دانش آموزان خود کمک می کند تا مسیر کنکور را به بهترین شکل پشت سر بگذارد.

فرقی نمیکند که شما در چه پایه تحصیلی مشغول به تحصیل هستید استاد موسوی برنامه ریزی دقیق برای کنکور شما انجام خواهد داد و تا آخرین لحظه کنار شما برای مشاوره دادم و راهنمایی حاضر است.
برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با پکیج توربو تست به صفحه شخصی محمد موسوی مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *