چه زمانی تست اموزشی بزنیم؟

چه زمانی تست اموزشی بزنیم؟

چه زمانی تست اموزشی بزنیم؟

در این مقاله میخواهیم راجب تست های اموزشی و تست هایی که یک کنکوری باید همزمان با مطالعه کنکوری بزند، شما را راهنمایی کنیم. وقتی دانش آموز مطالبی را مطالعه میکند. بعد از ان بلافاصله یا بین زمان های مطالعه به صورت قسمت قسمت بایستی یکسری تست ها را بزند. که در اصطلاح به انها تست های اموزشی میگویند.

این مدل تست زنی باعث میشود. تا مطلب مطالعه شده در ذهن بیشتر بنشیند. و دیدن طرح های متفاوت سوال از مبحث مد نظر باعث درک عمیق تر خواهد شد. و اموزش شما را تکمیل خواهد کرد. که از اهمیت بالایی برخوردار هستند. دانش اموزان حتما باید پس از مطالعه این تست زنی را انجام دهند. تا یادگیری خود را تکمیل کنند.

موضوعی که در اینجا دانش اموزان مطرح میکنند، این است. که خب مشخص است. بلافاصله پس از مطالعه میتوانیم حداکثر تست هارا پاسخگو باشیم. اما این دیدگاه اشتباه است. تست هایی که پس از مطالعه زده میشوند. یک امر ضروری هستند. چرا که به وجود این تست ها میتوانید به اشتباهات خود هنگام مطالعه پی ببرید. و نکات مهمی که از قلم افتاده بود را بیابید. همچنین این تست ها کمک میکنند. تا نکاتی که نیاز به توجه بیشتری دارند. را دوباره در ذهن مرور کنید. و نکات مهم را بازیابی کنید.پس از این مرحله پس از مطالعه غافل نشوید.

برای اطلاعات بیشتر درباره مشاور کنکور تجربی به این صفحه راجعه کنید.

زمان تست آموزشی

اصلا فکر نکنید. که مطالعه و تست زنی دو امز مجزا از هم هستند. چرا که برخی دانش اموزان میپرسند؛ که چه زمانی مطالعه کنیم. و چه زمان تست بزنیم؟ انها فکر میکنند. که باید در زمانهای متفاوت این کار را انجام دهند. در حالی که این فکر اشتباه است. و این دوکار باید همزمان باهم پیش برده شوند.مثلا وقتی دانش اموزی مبحثی را مطالعه میکند. باید بعد از ان تست های ان قسمت را بزند و همزمان نکاتی که از مطالعه و تست ها برداشت میکنید را وارد خلاصه نویسی خود کنید.

نکته بعدی این است. که تست های اموزشی تعداد مشخصی ندارند تعداد آنها بستگی به اهمیت و پیچیدگی درس مد نظر است. ممکن است. برای یادگیری مبحث و درسی نیاز به تست های کمتری از درس و مبحث دیگر باشد. که این موضوع به خود دانش اموز و مشاور تحصیلی او بستگی دارد. که چه تعداد در چه زمانی را صلاح بدانند.

توجه کنید که کیفت تست حائز اهمیت تر از کمیت ان است‌.برخی دانش اموزان بدون دانستن سطح خود تست هایی را شروع میکنند. که مناسبشان نیست. و این در روند یادگیری اختلال ایجاد می‌کند. اگر تست هایی را انتخاب کنید. که از سطح خود پایین تر باشد. هیچ نتیجه ای برای شما نخواهد داشت. و اگر تست هایی از سطح خود خیلی بالاتر انتخاب کنید. در انها به مشکل میخورید. و دچار وسواس مطالعاتی و مشکلاتی دیگر خواهید شد. پس باید در انتخاب منابع خود نیز دقت کنید. و اگر توانایی تشخیص سطح و انتخاب منابع ندارید با مشاور تحصیلی خود مشورت کنید تا شما را راهنمایی کند.

ویژگی های تست اموزشی

شما حتی اگر یک تست بزنید. که چالشی و مفید باشد. بهتر از ۱۰۰ تست سطح پایین تر و یکنواخت است. چرا که در این مرحله تست باید به شما دیدگاه های تازه و نکته جدید اموزش دهد. البته که تعداد تست در هر درس وابسته به نوع درس است. به طور مثال در درس هایی مثل عربی و ریاضی شما هرچه تعداد تست بالاتری بزنید. مهارتتان افزایش پیدا خواهد کرد. و در انها قوی تر خواهید بود .

به این نکته توجه کنید که تست های اموزشی اصلا نباید زماندار و سرعتی باشند. و ممکن است. یک سوال چالشی و سخت از شما یک ربع هم وقت بگیرد. و یا حتی بیشتر که اگر تست مهم و مفیدی باشد ارزش زمان را دارد. تا نکته انرا یاد بگیرید. پس در این تست ها به زمان اهمیتی ندهید. و فقط روی یادگیری تمرکز کنید.

جهت انتخاب رشته کنکور به این صفحه رجوع کنید.

چه زمانی تست زمان دار بزنیم؟

زمانی تست زماندار پیشنهاد می‌شود. که دانش اموز به درصدی حول ۶۰ الی ۷۰ رسیده باشد. و در درک عمده مطالب و تست زنی آنها مشکلی نداشته باشد. و اولیت ان چالش زمان باشد. ولی در مرحله اموزش و یادگیری اصلا نباید به تست زماندار فکر کنید. و خود را درگیر کنید‌. به این نکته توجه کنید. که تست های اموزشی همانطور که از اسمشان پیداست برای اموزش و یادگیری است. و نباید فکر کنید که حتما باید پاسخ همه سوالات را بلد باشید. و از پس همه آنها بر بیایید. در واقع تعداد غلط زیاد در تست اموزشی اهمیتی ندارد. چرا که صرفا جهت یادگیری است.

اتفاقا هنگامی تست اموزشی شما روند درستی دارد. که تعداد غلط های شما زیاد باشد این یعنی وقتی میگوییم که تست ها هم‌سطح شما باشد. به این معنی نیست. که باید همه تست ها را بلد باشید. اگر همه تست ها را بلد باشید. یعنی از سطح شما پایین تر است. و سطح تست ها را بالاتر ببرید. تا برایتان تازگی داشته باشند. و به شما نکته جدید اموزش دهند.

توجه کنید اگر پس از اینکه تستی را بلد نبودید. و از مطالعه پاسخ نامه هم متوجه راه حل نشدید. یعنی تست بالاتر از سطح شماست. پس در تست اموزشی تعداد غلط مهم نیست، این اهمیت دارد. که در تحلیل انها نکته جدید یاد بگیرید. و متوجه اشتباه خود بشوید و نکاتی که یاد گرفتید؛ را یادداشت کنید.

مشاوره تحصیلی

امیدوارم‌مطالب فوق برای شما مفید باشد. و به روند اموزش شما کمک کرده باشد. برای داشتن برنامه ریزی مناسب سطح خود و رفع سوالات مشاور درسی میتوانید از تیم استاد موسوی کمک بگیرید. استاد محمد موسوی مشاور تحصیلی اختصاصی رشته تجربی است. که میتواند با پکیج توربو تست شما را تا روز کنکور همراهی کند.قطعا از همکاری با استاد موسوی نتیجه عالی دریافت خواهید کرد. همچنین میتوانید برای ارتباط مستقیم و مشاهده نتایج دانش اموزان استاد موسوی به صفحه شخصی محمد موسوی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *