چه مکانی مناسب درس خواندن است

چگونه درس بخوانم

قطعا یکی از سوالات پر تعداد دانش آموزان این است که چه مکانی مناسب درس خواندن است ؟

مهمترین ویژگی مکان مطالعه این است که ، مکان مطالعه را شرطی کنیم یعنی مکان مطالعه یا میز مطالعه ی شما فقط باید برای درس خواندن باشد نه فکر کردن به مسائل غیر درسی، با موبایل حرف زدن ، میوه خوردن و چرت زدن و…… یکی از دلایل نداشتن تمرکز در مطالعه همین است که ما در مکان و میز مطالعه همه کار انجام می دهیم.

من پیشنهاد میکنم انتخاب رشته کنکور تجربی خود را به استاد بزرگ ایران ، استاد موسوی بسپارید.

شاید در ابتدا اجرای این شرایط کمی سخت باشد ولی بعد از مدت کوتاهی ضمیر ناخودآگاه شما شرطی می شود و به طور ناخودآگاه وقتی پشت میز مطالعه مینشینید ، ضمیر ناخودآگاه اجازه نمیدهد به چیز دیگری جز درس خواندن فکر کنید و این یعنی تمرکز در مطالعه.
اینکه داخل چه فضایی درس بخوانی ، حسابی در حس و حال شما تاثیر دارد پس به چند مورد مهم و حیاتی در خصوص فضا و مکان مطالعه توجه نمایید.

1.نور مناسب داشته باشد

نور کافی جلوه خستگی چشمت را میگیرد و همچنین باعث میشود که احساس خستگی و خواب آلودگی نداشته باشید در ضمن به هیچ عنوان از چراغ خواب و نور مستقیم روی کتاب استفاده نکنید!

2.فضا را آماده کنید

هرچیزی که لازم دارید را در اطراف خود داشته باشید ، اینگونه همیشه کتاب و جزوه های شما جلوی چشمانتان میباشد و از برنامه های خود عقب نمیمانید.

3.منظم و مرتب باشد

اینکه هرچه که لازم دارید ،‌کنار شما باشد ، با بی نظمی تفاوت دارد. در جای شلوغ تمرکز از دست میرود و احساس بدی به انسان دست میدهد.

4.خواب آور نباشد

بدترین حالت این است که در زیر درخت دراز بکشی و یا روی زمین با شلوار ک و رکابی باشی.

سعی کنید نزدیک تخت خواب درس نخوانید ، چون ضریب یادگیری را کاهش میدهد.

برای موفقیت و رسیدن به هدف ، نیازمند به فردی هستید که قدم به قدم این مسیر شما را همیاری کند و نکات بسیار مفیدی در حیطه مشاوره در اختیارتان قرار دهد .

استاد موسوی و تیم قدرتمندشان در این مسیر شما را کمک میکنند.

از نظر بنده استاد موسوی بهترین مشاور تحصیلی تجربی ایران میباشد و امیدوارم جواب چه مکانی مناسب درس خواندن است را به دست اورده باشید.

برای مشاوره  تحصیلی تخصصی استاد موسوی به صفحه مشاوره با ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *