چگونه یادگیری خود را افزایش دهم

با چه روشی می توانیم یادگیری خود را افزایش دهم

یکی از قابل توجه ترین مباحث در طول تاریخ و دگرگونی علمی مربوط به افزایش یادگیری و چگونگی افزایش یادگیری بوده است.در این مقاله به چند روش موثر در ارتباط با اینکه چگونه یادگیری خود را افزایش دهیم اشاره ای مخصتر و مفید کرده ایم.

ما به عنوان مشاور کنکور می خواهیم شما را با این موارد آشنا کنیم

7 راه برای افزایش یادگیری

1)زیر مطالب مهم خط بکشید :

یکی از کاربردی ترین روش ها برای افزایش یادگیری خط کشیدن و هایلایت کردن مطالب مهم است .ابتدا مطلب را یک دور روزنانه وار بخوانید و برای بار دوم مطالب مهم را هایلایت کنید. تا برای مرور به راحتی و با زمان کم آنها را به خوبی بیاد بیاورید.

2)یادداشت برداری کنید:

نوشتن مطالب با دسخت خط خودتان اثر فوق العاده بالای برای ماندگاری مطالب درذهن دارد.همچنین کمک به درک بهتر میکند.در آینده نیز برای مرور و یاد آواری بسیار خوب عمل خواهد کرد.هرچه یادداشت برداری بیشتر باشد ماندگاری در ذهن بیشتر خواهد بود.

3)با تصاویر درس بخوانید:

 

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید و بتوانید مطالب را در ذهن خود تصویر سازی کنید خواهیدی دید که مطالب و دروس فراموش نمیشوند و به یاد آوری آنها بسیار راحت خواهد بود.در روش تصویر سازی نکات ریز و کوچک هم فراموش نخواهند شد. اگر بتوانید در کنار یادداشت برداری خود نقاشی هم بکشید بسیار موثر خواهد بود.

4)تداوم مطالعه :

سعی کنید برنامه متنوعی داشته باشید.در یک روز تنها یک درس را نخوانید.این امر باعث میشود شما چند درس را همزمان مدریت کنید. دروس برای شما دلزدگی ایجاد نکند و علاوه بر این شما برای هر درس در هر روز تدارم و تکرار دارید ک باعث میشود مطالب مربوط به هر درس در فاصله زمانی کمتر به دنبال هم خوانده شوند و از فراموشی جلوگیری میشود.

5)اول مطالب سخت تر را بخوانید:

یکی از موثر ترین روش ها این است که اول مطالب سخت تر را مطاله کنید و سپس با ارامش بیشتر به مطالب متوسط و آسان بپردازید. این امر به کنترل انرژی شما و خستگی کمتر کمک خواهد کرد.

6)مطالب را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید :

اگر میخواهید مطلب پیچیده ای را  خوبی درک و  خاطر بسپارید باید اول جز  جز آنرا  خوبی درک کنید.پس در این روش باید  صودت پارت بندی مطلب اصلی را  اجرای کوچک تر تقسیم کنید؛ آنها را تحلیل کرده و  خوبی فرا بگیرید و سپس ب سراغ قسمت بعدی بروید.در نهایت خواهید دید ک کل مطلب را  خوبی درک کرده اید و به خاطر سپرده اید.

7)خود را ارزیابی کنید :

کوییز های کوجک از خود؛شرکت در آزمون ها و تست زدن بسیار در امر یادگیری مهم هستند. شما کمک میکنند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و آنها را بازیابی کنید. این کار  شما بسیار کمک خواهد کرد  نتیجه تلاش هایی خود را مورد ارزیابی قرار داده و اشکالات خود را اصلاح کنید.

 

نتیجه موارد ذکر شده چیست؟

واضح است ک تمرین نکاتی که ذکر شد و درست پیمودن این مسیر نتیجه ای دلخواه و عالی  ارمغان خواهد آورد.همچنین داشتن یک فرد در کنار خود که نسبت به اینگونه مسائل تجربه و علم دارد بسیار مفید واقع خواهد شد.بهترین مشاور تحصیلی  کشور؛ استاد محمد موسوی همواره در این امر تلاش کرده تا به دانش آموزان کمک کند و مسیر درست و برنامه تحصیلی موفقی به آنها ارائه بدهد،آینده شما بازیچه نیست ، انتخاب رشته کنکور تجربی خود را به استاد بزرگ بسپارید و نتیجه مثبت آن را دریافت کنید.

همچنین با مشاوره تحصیلی تجربی اصولی و توربو تست های اختصاصی در این عرصه موفق ترین بوده است.برای اشنایی بیشتر  صفحه اختصاصی استاد محمد موسوی وارد شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *