کتک زدن دانش آموز توسط معلم پرورشی در خاش

کتک زدن دانش آموز توسط معلم پرورشی در خاش

کتک زدن دانش آموز توسط معلم پرورشی در خاش

در هفته‌ای که گذشت خبری ناراحت کننده از روستای خاش در فضای مجازی دست به دست شد. خبر گویای روایت تلخ از دانش آموزی به نام علی محمد زهی که توسط معلم پرورشی مورد تنبیه قرار گرفت و ۲۰ درصد از بینایی خود را از دست داد. به گفته خود علی که کلاس چهارم می باشد. این اتفاق به دلیل اینکه به معلمش دست زده. و او را صدا کرده، افتاده است. علی با دست به بدن معلم میزند. و اورا صدا میکند. معلم پرورشی که هم معلم به درس پرورشی و معلم ورزش آنها بوده عصبانی می شود. و با شلنگی که داشت علی را دنبال میکند.

برای انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

علی میگوید؛ با شلنگ سه ضربه به دست، بدن و سپس چشم او میزند. و وقتی معلم متوجه میشود. که چشم علی خونی شده است. به او میگوید؛ که برود. و چشمش را شستشو دهد.علی علی رغم اینکه سوزش شدید داشته. و چشمش ریزش اشک داشت. تا پایان کلاس ماند. و دیگر معلم به او توجهی نکرد.

علی به خانه برمیگردد. و داستان را با چشم خونین و اشک آلود برای پدرش که یک کارگر ساده ساختمان است. تعریف میکند. پدر همراه علی به سمت مدرسه میرود. ولی چون شیفت پسرانه تمام شده بود. و کادر خانم ها و دانش اموزان دختر انجا بود باز میگردد. علی را به بیمارستان نزیک در شهر میرانند. و پزشک میگوید؛ که باید با دارو صبر کرد. تا چشم علی بهبود پیدا کند. اما نزدیک به ۹۹ درصد چشم علی نیاز به جراحی دارد. چرا که در روز بعد با چکاب دوباره چشم مشخص میشود. که چشم علی آب مروارید اورده. و نیازمند جراحی است. پدر علی تا به حال نیز از پس مخارج آن به سختی بر امده.

کتک زدن دانش آموز

این در صورتی است. که مدیر مدرسه به کل منکر تنبیه علی میشود. و روایتی دیگر نقل میکند. مدیر مدرسه از رسانه ای شدن این جریان عصبانی میشود. و میگوید؛ در راه مدرسه تا خانه این اتفاق برای او افتاده است. در صورتی که فاصله خانه تا مدرسه ۵۰۰ متر است. و فاصله ای نیست. و دانش اموزان نیز شاهد بوده اند. در هر صورت علی علاوه بر اسیب جسمی و غیر قابل جبران از ناحیه حساس چشم، روحیه ی بدی دارد. و خانواده آن نگرانند. علی میگوید ک این دفعه اول نیست. و دانش اموزان مورد تنبیه فیزیکی قرار میگیرند. و دم نمیزنند.

از مسئولین مرجع اموزش و پرورش تقاضا داریم نظارت بیشتر و دقیق تری داشته باشند. و از نظر قانونی پیگیری کنند. تا حق کسی پایمال نشود.
کسانی که در مناطق محروم هستند. نیازمند توجه بیشتر هستند. نه تنبیه بیشتر آن هم به طور فیزیکی که به دور از اخلاق و معرفت انسانی است. طبق ماده ۸۱ آیین نامه اجرایی جدید مدارس مصوب سال ۱۴۰۰، تنبیه بدنی و کتک زدن دانش‌ آموز و بد رفتاری به هر دلیل و تحت هر شرایطی ممنوع میباشد. و با متخلفان بر حسب قوانین و مقررات رفتار می‌شود.

تنبیه بدنی دانش آموزان

داستان اسیب به چشم داشن اموز کلاس چهارمی در مدرسه پیام نصرت آباد،روستایی در نزدیکی شهرستان خاش. به ما یاد اوری میکند. که باید در برابر قانون با همه یکسان برخورد کرد. این اتفاق تلخ کتک زدن دانش آموز در سر تا سر ایران و بیشتر متاطق محروم اتفاق می افتد. که گاهی به هر دلیلی با سرکوب یا ترس باعث پایمال شدن حقوق دانش آموزان میشود. منظور از سوء برخورد با دانش اموز هر گونه آزار که سلامت جسمی، روحی، اخلاقی یا اجمتماعی دانش آموزان یا کودکان و نوجوانان را مورد اسیب قرار دهد.

جهت مشاور کنکور در این قسمت کلیک کنید.

مدیران و کادر محترم مدارس بایستی معلمان و دیگر مسئولان مدرسه را توجیه کنند. تا به دانش اموزان اسیبی وارد نشود. و از خانواده ها خواهشمند هستیم. در صورت بروز هرگونه اتفاق نا خوشایندی از حق و حقوق انسانی فرزند خود نگذرند. و رسیدیگی های لازم را انجام دهند. همچنین بایستی دانش اموز اعم از کودک و نوجوان این امنیت خاطر را داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *