معرفی دانشگاه دندانپزشکی مازندران

معرفی دانشگاه دندانپزشکی مازندران

معرفی دانشگاه دندانپزشکی مازندران

در این ویدیو و مطلب سعی داریم. تا با معرفی دانشگاه دندانپزشکی مازندران به شما، شاید مکانی که در آینده در آن درس خواهید خواند را، کمی بشناسید.

دانشگاه دندانپزشکی مازندران در واقع درون دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود دارد. اين آموزشگاه درسال ۱۳۶۷ به دانشكده پرستاري و مامايي نسيبه ساري ارتقاء يافته، در طي اين سالها دانشكده پزشكي بابل در سال ۶۴ ، دانشكده پزشكي ساري در سال ۶۷ و دانشكده پزشكي گرگان در سال ۷۱ تاسيس شد.

احتمالا شما هم جز افرادی هستید. که می خواهید. رشته تجربی و کنکور را با سربلندی پشت سر بگذارید. و هنگامی که در دانشگاهی مشغول به تحصیل هستید. رشته ای خوب در دانشگاهی خوب باشد. و طوری نشود. که رشته خوب اما، دانشگاه متوسط و یا بر عکس باشد!

به همین علت در تلاشیم تا به شما کمک کنیم. که دانشکده دندانپزشکی مازندران را به خوبی بشناسید. و چون مازندران جز خوش آب و هوا ترین مناطق ایران محسوب می شود. همه دوست دارند. در این نقطه از ایران درس بخوانند. و یا زندگی کنند. که شاید این امر نصیب هر کسی هم نشود!😉

دانشگاه دندانپزشکی مازندران

دانشکده دندانپزشکی مازندران در سال ۱۳۸۸ بنیانگذاری شد. اکنون ریاست این دانشکده را عباس مسگرانی برعهده دارد. هرساله رقابتی سر سخت بنام کنکور برای رسیدن به رشته های پر طرفدار دندانپزشکی و پزشکی و… برای داوطلبان وجود دارد. برای انتخاب رشته و برنامه ریزی برای قبولی در این رشته باید ابتدا با این رشته اشنا شوید.

جهت مشاوره کنکور در این قسمت کلیک کنید.

معرفی رشته دندانپزشکی

دندانپزشکی، یک علم تخصصی برای حفظ سلامت دهان و دندان میباشد. در واقع وظیفه یک دندانپزشک این است. که بیماری های مربوط به دهان و دندان را تشخیص دهد. و درمان کند. محصلان در این رشته باید از نظر کارهای فیزیکی و عملی نیز مهارت لازم را داشته باشند. زیرا باید تمام چیزهایی که به صورت تئوری آموزش دیده اند. را در عمل انجام دهند.

نکته دیگری که در مورد این رشته باید بدانید، این است. که دندانپزشکی یکی از ۱۱ رشته ای بوده. که دارای طرح اجباری می باشد. و فارغ‌التحصیلان باید طرح اجباری را بگذرانند. این رشته یک دوره تحصیلی ۶ ساله دارد. و به دو مقطع زمانی تقسیم می‌شود. که بشرح زیر است:

  1. دوره ۲ ساله: علوم پایه
  2. دوره ۴ ساله: دوره تخصصی همراه با کارآموزی
دوره علوم پایه

این مرحله دو سال اول دوران تحصیل دندان پزشکی را تشکیل می دهد. در این مرحله دانشجویان درس های نظری و عملی علوم پایه و عمومی را در دانشگاه (کلاس و آزمایشگاه)‌ می گذرانند.

کارآموزی

در این مرحله دانشجویان درس های تخصصی را در دانشگاه (کلاس و بخش های کلینیکی) فرا می‌گیرند. و به منظور برخورداری از کارایی آموزشی_درمانی بیشتر، این دوره تحصیلی را در بخش های کلینیکی دانشکده و بیمارستان های وابسته به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی می پردازند. گذراندن درس های پایه برای ورود به دوره کلینیکی (مرحله دوم) ضروری است. نظام آموزشی مطابق آیین نامه مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی بوده. و هر واحد درس نظری ۱۷ ساعت و هر واحد درس عملی ۳۴ ساعت است. که کل واحدهای درسی این دوره ۲۰۳ واحد است.

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی

پذیرش رشته دندان پزشکی به صورت ناحیه‌ ای و بومی است. همه این ناحیه ها در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش درج می‌ شوند. در حال حاضر ظرفیتی که به رشته های دارای پذیرش ناحیه‌ ای بومی اختصاص می‌ یابد. برای مثال؛ اگر دانشگاهی ظرفیتی معادل جذب ۶۰ دانشجو داشته باشد. ۳۰ نفر دختر و ۳۰ نفر پسر خواهند بود. و تنها ۶۰ درصد از آن ناحیه پذیرفته میشوند. یعنی؛ ۳۶ نفر از ۶۰ نفر بومی آن ناحیه و ۲۴ نفر باقی مانده، از نواحی دیگر میباشند.

ظرفیت رشته دندانپزشکی در سال ۱۴۰۱

در سال گذشته، ظرفیت پذیرش گروه علوم تجربی در دوره روزانه دانشگاه‌ های دولتی، در کل ۳۵ هزار و ۳۴۲ نفر بوده. و ظرفیت  دوره نوبت دوم، ۲ هزار و ۳۸۴ نفر اعلام شده بود.

**توجه کنید: ظرفیت رشته دندانپزشکی از رشته پزشکی کمتر است.**

بدین صورت، ظرفیت کل رشته دندانپزشکی سال ۱۴۰۰ در مجموع دانشگاه های علوم پزشکی و واحدهای دانشگاه آزاد، در دوره های روزانه، شهریه پرداز، سهمیه بومی، آزاد تمام وقت و پردیس خودگردان آزاد، به تعداد ۱ هزار و ۵۱۸ نفر بوده است. که از میان، تعداد ۱ هزار و ۴۱ نفر ظرفیت دوره روزانه و ۲۷۶ نفر ظرفیت دوره بین‌ الملل یا همان شهریه پرداز اعلام شده بود.

طبق آخرین آمار، در مجموع ۳۷ دانشگاه دولتی و ۱۹ پردیس دانشگاهی از طریق کنکور سراسری در رشته دندان پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو می‌ کنند. در بسياری از شهرستان‌ های كشور، شاهد كمبود دندان‌پزشک هستيم. یعنی، در حالی كه در برخی از نقاط كشور به ازای هر 2هزار نفر يک دندان‌پزشک وجود دارد. در نواحی محروم كشور به ازای هر 100 هزار نفر، يک دندان‌پزشک وجود دارد.

محل کار یک دندان‌پزشک کجاست!

یک فارغ التحصیل دندان‌پزشکی می‌تواند در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و سایر مراکز درمانی مشغول به کار شود. اما اغلب دندان‌پزشکان ترجیح میدهند. مطب شخصی داشته باشند. و بطور مستقل کار کنند. همچنین می‌توانند در دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی به عنوان هیئت علمی یا همان استاد دانشگاه استخدام شوند. برای این کار علاقه به مباحث علمی، آموزش، تدریس و داشتن تخصص از مهم‌ترین شرایط لازم به حساب می‌آید.

در ضمن اساتید دندان‌پزشکی معمولأ در کنار کار تدریس، به تحقیقات علمی و فعالیت‌های پژوهشی نیز می‌پردازند. امروزه؛ در دانشگاه‌ها استخدام هیئت علمی به سختی اتفاق می‌افتد. و اکثر دانشگاه‌ها، اساتید را بصورت پیمانی دعوت به کار می‌کنند!

درآمد رشته دندان‌پزشکی

در شرایط فعلی جامعه، دندان‌پزشکی یکی از مشاغلی است. که به داشتن درآمد بالا مشهور شده. البته درآمد دندان‌پزشکان با توجه به محل و شرایط کار آن‌ها متفاوت خواهد بود. آن‌هایی که در بخش دولتی کار می‌کنند. مطابق با قوانین پرداخت دولتی حقوق دریافت خواهند کرد. و آن هایی که در کلینیک‌های خصوصی مشغول به کار هستند. معمولأ درآمد بالاتری دارند.

برای انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

درآمد دانشجویان رشته دندان‌پزشکی

دانشجویان رشته دندان‌پزشکی، در اوایل دوران تحصیل خود درآمدی نخواهند داشت! اما با ورود به دوره کار در کلینیک یا همان دوره کارآموزی که از ترم 11 یا 12 شروع می‌شود. مبلغی در حدود 2 میلیون تومان برای هر ترم درآمد خواهند داشت.

راه رسیدن به دانشگاه دندانپزشکی مازندران

به راحتی می توانید آن شخصی باشید. که در این رشته و دانشگاه مشغول به تحصیل کردن است! البته؛ به شرطی که “درست” تلاش کنید. تلاش کردن بسیار مهم است. اما اینکه درست تلاش کنید. و از راه درست بروید. مسلما زودتر و بهتر به نتیجه خواهید رسید. که من به عنوان برادر بزرگتر سعی در این موضوع دارم. بتوانم به شما کمک لازم را بکنم.

دانش آموزانی بودند. که از برنامه جامع توربو متناسب با سال تحصیلی خود به موفقیت رسیدند. این دانش آموزان، تجربیاتشان را در اختیار شما قرار می دهند. تا شما هم به موفقیت برسید.
برنامه جامع توربو در 4 نوع مقطع ارائه می شود:

  1. پشت کنکوری
  2. دوازدهم
  3. یازدهم
  4. دهم

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قبولی در رشته دندانپزشکی و برنامه ریزی برای کنکور می توانید، با استاد موسوی و تیم مشاوره موسسه کنکور پزشکی درارتباط باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی دانشگاه دندانپزشکی مازندران»

  1. Mahya

    واقعا دمتون گرم.. خیلی عالی و مفید بود. مخصوصا ویدیو💫😍👌

  2. نجفی

    خسته نباشید واقعا عالی بود فیلمی که گذاشته بودید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *