انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

طبق خبرهایی که این روزها به گوش می‌رسد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۲، درسایت این دانشگاه به نشانی آغاز شده است. و تا ۱۱ شهریور ماه ادامه دارد. همانطور که می‌دانید در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بجز ۴رشته پزشکي، دندان‌پزشکی، داروسازی و دامپزشکی می‌توانید حداکثر ۱۰۰ انتخاب داشته باشید. موسسه کنکور پزشکي قصد دارد. در این مقاله شمارا با نحوه دریافت دفترچه، خرید کارت اعتباری، تکمیل فرم انتخاب رشته و سایر نکات مربوط به نحوه و مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد آشنا کند.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

پیش از هر چیزی این را بدانید که فقط داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند. یعنی دارای کد دسترسی انتخاب رشته آزاد میباشند. می‌توانند این روند را طی کنند.

  1. مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org و دانلود دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲
    مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  2. دریافت دفترچه انتخاب رشته و مطالعه دقیق آن: در این مرحله سعی کنید رشته های مورد نظر خود را به همراه دانشکده های محل تحصیل در استان ها به دقت مطالعه کرده. و رشته ها را بر اساس رتبه‌ی نهایی در سهمیه وعلاقه مندی زیر نظر مشاور تحصیلی خود اولویت بندی کنید.
    مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  3. پایین تر  از صفحه ای که در آن لینک دانلود دفترچه وجود دارد. صفحه جدیدی که شمارا به سامانه انتخاب رشته میرساند، باز می‌شود. که شما در این صفحه باید با کد دسترسی و انتخاب رشته دانشگاه آزاد و کد ملی خود را وارد نمایید.
    توضیحاتی در مورد دانشگاه آزاد
  4. صفحه جدیدی که مقابلتان باز می‌شود. در صفحه باز می‌شود. اطلاعات شخصی داوطلب قرار گرفته. که در صورت تایید آن، موارد مرحله  پرداخت و خرید کارت اعتباری میشوید.
    راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
  5. بعد از خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه صفحه جدیدی مقابلتان قرار میگیرد. که شامل فرم تکمیل انتخاب رشته میباشد. که حداکثر مجاز انتخاب در آن ۱۰۰ کد رشته میباشد.

    راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در این مرحله سعی کنید. با دقت و صبر د حوصله زیادی عمل کنید. و ضمن بررسی نهایی فرم پیش نویس خود، اولویت بندی و چیدمان نهایی خود را وارد سایت نمایید. بعداز وارد کردن کد رشته های مورد نظرتان، دکمه ثبت نهایی به منظور ثبت در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد میباشد. و در صورت عدم مشکل، در پایان یک کد پیگیری به هر داوطلب داده می شود.

به هیچ وجه فرصت مشاور تحصیلی رایگان را از دست ندهید!

توضیحاتی در مورد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از انواع دانشگاه غیر دولتی است. که دانشجویان برای تحصیل در آنها باید شهریه بپردازند. قبولی در دانشگاه دولتی نسبت به آزاد سخت تر میباشد. و یا به عبارتی پذیرش در دانشگاه آزاد به رتبه پایین‌تری تری نیاز دارد. یکی دیگر از مزایایی که دانشگاه آزاد در سال های اخیر  هم چون دولتی داشته پذیرش، براساس سوابق تحصیلی نیز میباشد.

یکی دیگر از نکات مثبت دانشگاه آزاد قسط بندی شهریه و همچنین وام های دانشجویی است. که با شرایط مناسب در اختیار دانشجویان این دانشگاه ها قرار می‌گیرد. شهریه در دانشگاه های آزاد به دو دسته تقسیم می شود: ثابت و متغیر

به این صورت که شهریه ثابت به تمام افراد، آن هم بصورت یکسان، تعلق می گیرید. ولی شهریه متغیر نسبت به هر فرد متفاوت می باشد. بطورکلی شهریه ها در دانشگاه های مختلف و بسته به دروس، تعداد واحد، کارگاه ها، آزمایشگاه ها و… برای هر فرد و هر رشته می تواند متفاوت باشد.

جهت اطلاع بیشتر از تفاوت شهریه دانشگاه آزاد و شبانه به این مقاله مراجعه کنید.

چند نکته در مورد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  • متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد می باشند. در زمان انتخاب رشته باید هزینه قابل پرداخت مربوط به این دانشگاه را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.
  • داوطلبان زمانی می توانند نسبت به انتخاب رشته دانشگاه های آزاد اقدام کنند. که عبارت “مجاز” در کارنامه آنها موجود باشد. و به عبارتی کد دسترسی داشته باشند.
  • تعداد انتخاب های مجاز برای هر داوطلب 100 کدرشته محل می باشد.

سخن پایانی:

یک مشاور تحصیلی حرفه ای به دلیل دانش، تجربه و آگاهی بالایی که در رابطه با انتخاب رشته دارد. بدون شک می تواند بهترین راهنما برای شما باشند. بنابرین منطقی است. که انتحاب رشته خود را با اطمینان و خیالی آسوده به دست یک مشاور تحصیلی خبره و توانمند قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *