اهمیت لغات در کنکور

اهمیت لغات در کنکور

ما در این مطلب می خواهیم برای شما اهمیت لغات در کنکور را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

لغات همیشه در کنکور جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند و نمی توان تستهای مربوط به آنها را دست کم گرفت چراکه نقاط در تست‌های غیرمستقیم دیگری هم می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار شود حتی اگر در نظر بگیریم که تست های لغت آسان هستند که اصلاً این‌طور نیست باز هم زدن آن تست ها نسبت به دیگر دانش‌آموزانی که آنها را دست کم می گیرد می‌تواند برای شما یک امتیاز مثبت تلقی شود.

در مقاله زیر می خواهیم در ارتباط با اهمیت لغات در آزمون سراسری به شما اطلاعات مهمی را بدهیم که دانستن آن ها در نحوه مطالعه و دیدگاه شما نسبت به لغات بسیار اهمیت خواهد داشت.

ادبیات:

۲۴ درصد ادبیات آزمون سراسری به طور مستقیم و ۳۶% در قالب قرابت معنایی به لغات وابسته می‌باشد این یعنی یکی از پایه های قوی در ادبیات لغات هستند.

عربی:

۴ درصد عربی کنکور لغت و ۴۰ درصد آن ترجمه و ۱۶ درصد باقیمانده آن نیز در درک مطلب به لغت وابسته می باشد . یعنی قوی شدن از جهت لغت یعنی قوی شدن در همه جهات عربی.

زبان:

۳۲% زبان کنکور لغت و ۱۶% اذان هم داخل کلاس تست به تقویت لغات زبان شما بستگی دارد.

یعنی عملاً نصف درصد درس های عمومی در آزمون سراسری به لغت وابسته می باشد.
و خبر خوب این که هر دانش آموز با روزی ۱۵ دقیقه وقت گذاشتن برای لغت می تواند به درصد فوق العاده دست پیدا کند.
برای اینکه لغات در حافظه شما ماندگار شوند در قدم اول برای مطالعه روحانی کنید در قدم دوم دستتان را روی معنی کلمه بگذارید و اگر کلمه را بلد بودید که هیچ اگر بلد نبودید آن را نشان دار کنید

و در قدم سوم برای نقاطی که آنها را نشان دار کرده اید از تصویرسازی ذهنی و ارتباط واژه‌ای که در زبان ساده به آن رمزگذاری می گویند استفاده کنید و در قدم آخر از لغاتی که با رمزگذاری انها را یاد گرفته اید فلش‌کارت تهیه کنید و سعی کنید هر روز ۱۵ دقیقه برای مرور کردن آنها وقت بگذارید.

توجه داشته باشید که برای درس ادبیات همه معانی نوشته شده را حفظ کنید حتی اگر شبیه هم باشد برای درس عربی هم حرکت ها و جمع و مفرد بودن لغات دقت کنید و در آخر برای درس زبان معانی دیگر یک رقص را بلد باشید و به یک معنی بسنده نکنید.

هر دانش آموزی برای رسیدن به هدف خود باید بسیار زیاد تلاش کند و از افراد آگاه در مسیر خود مشاوره بگیرد تا بتواند از هدر رفتن وقت و گم شدن در مسیر جلوگیری نماید.

پیشنهاد ما به شما تیم قدرتمند استاد محمد موسوی ،مشاور تحصیلی برتر ایران در زمینه رشته تجربی می باشد .
استاد موسوی با برنامه ریزی های دقیق و شخصی سازی شده مختص به هر دانش آموز و توانایی های آن به دانش آموزان خود کمک می کند تا مسیر کنکور را به بهترین شکل پشت سر بگذارد.

فرقی نمیکند که شما در چه پایه تحصیلی مشغول به تحصیل هستید استاد موسوی برنامه ریزی دقیق برای کنکور شما انجام خواهد داد و تا آخرین لحظه کنار شما برای مشاوره دادم و راهنمایی حاضر است.
برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با پکیج توربو تست به صفحه شخصی محمد موسوی مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *