بازار کار در رشته مهندسی شهرسازی به چه صورت است؟

بازار کار در رشته مهندسی شهرسازی به چه صورت است؟

ما در این مطلب می خواهیم برای شما بازار کار در رشته مهندسی شهرسازی به چه صورت است؟ را شرح بدهیم.

مشاور کتکور تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

رشته مهندسی شهرسازی در سطح جهانی بازار کار خوبی دارد و به خاطر جدید بودن از زمینه های کاری متفاوت و متنوعی را دارد و هنوز بازار کار آن اجبار نشده از فارغ التحصیلان این رشته جز توانایی های یک مهندس شهرساز می‌توانند از نظر علمی و نظری و پژوهشی در خیلی از زمینه‌ها کارآمد باشند و در زمینه های طراحی و محاسباتی دقیق و تخصصی ایفای نقش کنند با داشتن مدرک کارشناسی می توانند در بازار کار مجبور شوند و با مدرک دکترای تخصصی می‌توانند در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی به عنوان عضو هیئت علمی فعالیت کنند.

این افراد می‌توانند امیدوار باشند که در بخش دولتی، در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، شهرداری ها به وزارت کشور استانداری ها و سایر ارگانهای وابسته به وزارت کشور وزارت مسکن و شهرسازی مشغول به کار شوند از مواردی که می توانند کارهای داشته باشند به موارد زیر می توان اشاره کرد:

نمونه طرح شهر سازی:

۱. دادن طرح های شهری و منطقه جامع ، تفصیلی ، ساختاری ، شهرستان ، هادی.

۲. مشاوره در کار های شهری و منطقه به مدیران و مسئولان

۳.کار در شهرداری ها

۴.کار در استانداری ها

۵.فعالیت در وزارتخانه‌های مرتبط مسکن و شهرسازی ، راه و ترابری کشور

۶. نظارت بر ساختمان هایی با ارتفاع بیش از هر شب که بر طبق قانون

۷. انجام پروژه های محوطه سازی تفکیک زمین طراحی محله

۸. برنامه ریزی و طراحی شهرک های گوناگون مسکونی ، صنعتی ، تجاری

۹. برنامه ریزی و طراحی شهرهای جدید

۱۰. مکان یابی عناصر و کاربری‌های گوناگون شهری

۱۱. توانایی راه اندازی و استفاده از سیستمGIS

۱۲. فعالیت گروهی با سایر تخصص ها در پروژه های گوناگون

۱۳. فعالیت در مشاوران خصوصی و نیمه خصوصی شهرسازی ، معماری ، راه و ساختمان ، طراحی شهری ، برنامه ریزی منطقه ای

۱۴. تدریس دانشگاهی در این رشته به خاطر زیاد شدن دانشگاه استاد کم است

۱۵. استفاده از سایر تخصص ها به صورت تداوم و افزایش کاریابی و تاثیرگذاری

نقش و توانایی یا کارایی:

رشته شهرسازی تخصصی و میان‌رشته‌ای ارز و در زمینه های مختلف مثل شهروند منطقه از یک طرف درراهی فنی و انسانی و محیطی از طرف دیگر در ارتباط از مهندسان شهرسازی در سازماندهی بهبود فضای زندگی می‌تواند نقش پررنگ داشته باشد و با ارائه راهکار های مختلف و طرح های بزرگ در زمینه های مدیریت و برنامه‌ریزی فضاها می‌تواند شرکت کند با توجه به مواردی که آموزش می‌بینند می‌توانند برنامه‌های در سطوح شهری و روستایی طراحی کنند و همچنین در پرونده شهرسازی وظیفه خود را انجام دهند.

دانشجویان رشته شهرسازی با مفاهیمی مثل روانشناسی رنگ ها هم باید آشنا باشند و همین طور با مفاهیم و اصول کار نقشه برداری، رسم فنی،پرسپکتیو، ریاضی ، انسانی ، مدل سازی و غیر آشنا باشد. این رشته نیاز به مطالعات زیادی دارد و باید بررسی میدانی انجام شود به خاطر همین دانشجو باید وقت زیادی را به آن اختصاص دهد و هم علاقه زیادی داشته باشند.

 

بازار کار در ایران در رشته ی شهر سازی چگونه است؟

برای اینکه کشور ایران بتواند در سطح جهانی پیشرفت کنند به تعداد افراد زیادی در این زمینه نیاز دارد و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری هایش را بیشتر کند اما باز هم به علت کمبود بودجه در این زمینه هنوز هم بسیار در این زمینه از دنیا عقب هستیم و افراد تمایل به پیشرفت را از دست می‌دهند و علم معماران در حد بنا از و در مقیاس وسیع دخالت نمی‌کنند یعنی یه شهریوری یک منطقه را با تمامی ویژگی ها و خصوصیات اجتماعی، اقتصادی،انسانی ، فرهنگی و فیزیکی آن مطالعه نمی کنند و به همین دلیل نمی تواند در برنامه زیاد طراحی شهری موفق باشند.

درآمد و حقوق:

اگر مهندس شهرسازی در بخش دولتی استخدام شود و مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق می دهند و اگر در بخش خصوصی باشد چون شرایط متفاوت از این مهندسان درآمدهای مختلفی به دست می‌آورند تخصص تجربه و مهارت از عواملی است که در بخش خصوصی مورد توجه کارفرما از با توجه به تفاوت مهندسان شهرسازی درآمدهای آن هم با هم فرق دارد هر چه فرد قدرتمند تر متخصص را فعال تر باشد درآمد بیشتری دارد مهندس شهرسازی که خود شرکت مهندسی مشاور تاسیس می‌کند با توجه به کیفیت خدمات تعداد مشتریان و میزان فعالیت که دارد پول در می‌آورند.

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.

و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.
استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.

همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *