ترمیم سلامت و بهداشت نظام قدیم

ترمیم سلامت و بهداشت نظام قدیم

در این پست به ترمیم سلامت و بهداشت نظام قدیم میپردازیم. با توجه به تغییرات اخیر و پیاپی سازمان سنجش در برگزاری آزمون سراسری سال سال ۱۴۰۱ و در پی آن در سال ۱۴۰۲ متقاضیان آزمون سراسری باید در جهت تغییر معدل و ترمیم برخی از دروس به صورت اجباری و اختیاری اقدام نمایند. داوطلبان اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان نظام جدید و نظام قدیم تحصیلی باید مطابق شرایط کنونی خود را برای شرکت در رقابتی قدیمی با شرایطی جدید اماده کنند. دانش آموزان بهتر است. با مشورت یک مشاوره تحصیلی آگاه و با سابقه نسبت به تغییرات در معدل و دروس ترمیمی خود اقدام نمایند.

ترمیم سلامت و بهداشت برای نظام قدیم

سازمان سنجش در سال جاری شرایط برگزاری آزمون سراسری را به شیوه جدید ارائه کرد. و در پی اقدامات برای این تغییر مصوبه هایی در چهارچوب اداره سازمان سنجش و آموزش و پرورش در نظر گرفت. اولین رکن اصلی برگزاری کنکور با روش نوین مربوط به حذف دروس عمومی و ترمیم معدل برای دو گروه نظام جدید و نظام قدیم بود.

با توجه به اینکه داوطلبین آزمون سراسری طیف گسترده‌ای از رنج سنی را در بر میگیرد. و فارغ التحصیلان نظام قدیم در کنکور شرکت می کنند. باید نوع ترمیم معدل برای نظام قدیم نسبت به نظام جدید در نظر گرفته می شد. یکی از دروسی که نسبت به نظام قدیم و جدید سوال و چالش برانگیز بود. درس سلامت و بهداشت و هویت اجتماعی بود. که در کارنامه دانش آموزان نظام قدیم جایگاهی نداشت. سوالی که پیش می‌آید. این است. که آیا دانش آموزان نظام قدیم باید در ترمیم معدل خود هویت اجتماعی و سلامت بهداشت را امتحان دهند. یا خیر؟

فرایند ترمیم معدل سلامت و بهداشت برای نظام قدیم

با توجه به مکانیزم ترمیم معدل هر شخصی که میخواهد. برای ترمیم دروس خود اقدام کنند. باید عناوین دروس خود را در نظر بگیرد. دقت کنید که منظور این نیست. که عناوین درسی خود را امتحان دهد. باید عناوین درسی خود را در نظر بگیرد. برای محاسبه معدل و تاثیر قطعی آن. به طور مثال عناوین دروس دانش آموزان نظام قدیم شامل کتابی با مضمون زبان فارسی بود. و یا دیگر دروسی که با نام های دیگری شناخته می شدند. که در سال‌های نظام جدید این عناوین و نام های کتاب ها تغییر کردند.

به طور مثال همین کتاب برای رشته انسانی با عنوان علوم و فنون شناخته شده است. و یا فارسی. به طور کلی نام کتاب ها و عناوین آنها مختصر تر و کوتاه تر شده است. به همین علت دانش آموزان فارغ التحصیل نظام قدیم باید عناوین درسی خود را در نظر بگیرد. و چرا که درس هویت اجتماعی و سلامت بهداشت در عناوین درسی دانش آموزان نظام قدیم وجود نداشته؛ نیازی به ترمیم آن نیست.

توجه داشته باشید. که اگر دانش آموز نظام قدیم میخواست اقدام به ترمیم معدل کند. درست است. که باید عناوین درسی خود را در نظر بگیرد. اما باید برای شرکت در آزمون کتاب نظام جدید را مطالعه کند. به طور مثال اگر کسی می‌خواهد زبان فارسی نظام قدیم را ترمیم معدل کند. باید کتاب معادل سازی شده نظام جدید آن یعنی ادبیات دوازدهم را مطالعه کند. و در نهایت نمره کسب شده در این آزمون به جای نمره قبلی کارنامه شهر در نظر گرفته می شود.

برای انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

شرایط ترمیم معدل

داوطلبین باید در نظر داشته باشند. که چه برای ایجاد سوابق تحصیلی جدید و چه برای ترمیم دروس‌، طبق آیین نامه ای که سازمان سنجش منتشر کرده است. می‌تواند در نوبت های مختلف امتحانی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

” متقاضیان می توانند دروس مورد نظر خود جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره را در نوبت های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت نام کنند. لازم به ذکر است. هر متقاضی صرفاً یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یکبار ترمیم نمره برای هر درس می باشد.”

ترمیم معدل

بنا به شرایطی که وجود دارد. و اطلاع رسانی های مکرر در طی سال و مختلف و ایجاد بندهای جدید به آیین‌نامه نیازمند می باشید. به عنوان یک متقاضی نیازمند هستید. از یک مشاوره تحصیلی در رشته مورد نظر خود به عنوان مثال مشاوره تحصیلی رشته تجربی کمک بگیرید. تا به طور واضح شما را راهنمایی کنند. این بند گویای این است. که متقاضیان میتوانند در دو نوبت دی و خرداد نسبت به ثبت نام برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم معدل اقدام نمایند.

در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است. که با توجه به شرایط درسی، مقدار زمان باقیمانده تا آزمون سراسری و شرایط خصوصی شما برای مطالعه دروس تا کنکور سراسری و دیگر عواملی که همگی در موفقیت شما در این آزمون موثر هستند. بهترین کار همراه شدن با مشاور تحصیلی آگاه و دارای رزومه و سوابق درخشان قبولی دانش آموزان میباشد.

جهت مشاوره کنکور در این قسمت کلیک کنید.

پیشنهاد ما به شما موسسه مشاوره تحصیلی استاد محمد موسوی میباشد. که با ارائه خدمات چند منظوره تحصیلی و همچنین همراهی شما با پکيج اموزشی و اختصاصی توربو تست؛ میتواند بهترین برنامه ریزی تحصیلی شخصی سازی شده. را به هر داوطلب در هر سطح نظام جدید و قدیم همراهی کند. برای اطلاعات بیشتر و دیدن نتایج دانش اموزان استاد موسوی به صفحه شخصی ایشان مراجعه کنید.

6 دیدگاه دربارهٔ «ترمیم سلامت و بهداشت نظام قدیم»

  1. محمد

    سلام
    ببخشید الان آخرش چی شد ما نظام قدیمی ها (سالی_واحدی) باید سلامت و بهداشت، و هویت اجتماعی رو امتحان بدیم یا نه؟
    با سپاس

    1. محمد موسوی

      سلام بله باید تمام دروس رو امتحان بدید

    2. بیگ

      سنجش چیزی نگفته الان از صد مشاور پرسیدم هر کدوم یه چیزی میگه

    3. محمد موسوی

      بستگی داره نظام قدیم باشی یا جدید ، مشکل بزرگتر اینکه قوانین خیلی تغییرات داره

  2. عادل بیگ

    سلام من نظام قدیم انسانیم سال۹۷ فارع شدم الان میخام تجربی کنکور بدم امتحان نهایی هویت و سلامت بخونم با زمین!!!! سنجش چیزی نگفته هر مشاوری یه چیز میگه؟

    1. محمد موسوی

      طبق آخرین قوانین نه نیاز نیست ، البته اگر تغییرش ندن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *