رشته اتاق عمل

رشته اتاق عمل

یکی از محبوب ترین رشته ها بین داوطلبین رشته تجربی و هنگام انتخاب رشته،رشته ی اتاق عمل میباشد.لازم است هر داوطلب اطلاعات اولیه ای راجب علاقه خود داشته باشد و صرفا بر حسب هیجانات تصمیم گیری نکند چه بسا پس از کسب اطلاعات راجب رشته دلخواه خود بتوانید بهتر در انتخاب رشته خود عمل کنید و نسبت به آینده شغلی خود آگاه تر باشید.

معرفی رشته اتاق عمل :

این رشته از زیر مجموعه های گروه علوم پزشکی میباشد که دانشجو طی سالهای تحصیلی خود مطالب مربوط با تکنولوژی های نوین جراحی و اصول های بروز اتاق عمل و همچنین نحوه مراقبت از بیمار چه قبل از عمل؛حین عمل و پس از عمل آشنا میشوند.
حقیقت امر این است که فارغ التحصیلان این رشته را عضوی از تیم بهداشتی و درمانی میدانند که در زمینه هایی مانند : 1)اجرای یک عمل جراحی در بخش های اتاق عمل بیمارستان همراه با نتیجه ی مطلوب 2)بخش های مداخله تشخیصی_درمانی 3)مراکز مراقبتی سیار؛ در حال انجام خدمات هستند و همچنین همواره با پزشکان؛ پرستاران و هوشبر ها در ارتباط هستند.
این رشته هدفمند آن است که افرادی با آگاهی ؛ مسئولیت پذیر ؛متعهد و کار آمد را آموزش دهد تا بتوانتد با کسب توانایی و به صورت حرفه ای در اتاق های عمل کمک کننده باشند.

از دیگر وظایف دان آموختگان این رشته میتوان به آماده کردن وسایل و استرلیزه کردن وسال مورد نیاز جراحی و مدیریت اتاق عمل اشاره کرد.به همین علیت از یک تکنسین اتاق عمل انتظار میرود همواره از دقت بالایی برخوردار باشد و نسبت به کار خود اشتیاق نشان دهد در عین اینکه به جزئیات توجه بالایی داشته باشد‌.

ادامه تحصیل اتاق عمل چگونه میباشد؟

امکان ادامه تحصیل به صورت ورود به دوره تحصیلات تکمیلی رشته اتاق عمل وجود دارد.
و علاقمندان میتوانند در صورت تمایل تحصیلات خود را در گرایش های مختلف مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ادامه دهد.

بازار کار و رشته اتاق عمل:

علاقمدندان این رشته میتوانند در مراکز مختلف درمانی مشغول به کار شوند. با طور مثال در:
بیمارستان ها
درمانگاه ها
اورژانس
بخش های جراحی
اتاق عمل
ریکاوری
مراکز آندوسکوپی

و دیگر مراکز درمانی. به طور کلی میتوان گفت زمینه اشتغالی برای فارغ التحصیلان این رشته در مراکزی که نیاز به اتاق عمل یا مهارت فنی وابسته با آن وجود داشته باشد فراهم میباشد.
به طور کلی دور راه برای وارد شدن به رشته اتاق عمل وجود دار 1) دانشجویان مقطع کاردانی میتوانند آموزش های عمومی اتاق عمل را فراگرفته و جهت انجام کار به صورت افراد سیار یا اسکراب آماده شوند.سپس در صورت وجود علاقه و گذراندن یک دوره یک و نیم تا دوساله میتوانند به صورت کمک اول جراح مشغول به کار در اتاق عمل شوند.2) فارغ التحصیلان دوره کارشناسی پرستاری به گذراندن دوره ای دوساله به عنوان تکنسین اتاق عمل وارد فضای کار بشوند.

رشته اتاق عمل

درآمد رشته اتاق عمل چقدر میباشد؟

درامد این رشته مانند دیگر رشته های علوم پزشکی و پیرا پزشکی به نسبت خوب میباشد اما لازم به ذکر است که درامد هریک ار کارشناسان اتاق عمل بسته به تجربه،مهارت ؛محیط کار و دیگر عوامل متغیر خواهد بود.
کاملا منطقی است که حقوق فردی که ۱۰ سال تجربه کار دار با کسی که ۳ سال است وارد کار شده به یک اندازه نخواهد بود.پس عموال زیادی وجود دارد که بر حقوق سالانه و ماهانه فرد اثرگذار خواهد بود.
عدد دقیقی از درامد میانگین این رشته نمیتوان بیان کرد اما به صورت حدودی عددی بین ۲ تا ۵ ملیون در ماه برای کسی که در یک مرکز دولتی مشغول به کار است میتوان تخمین زد.

هر دانشجو برای رسیدن به این رشته ها باید چه کاری انجام دهد؟

هر دانشجو یا داوطلب برای دست یابی به این دست رشته ها قطعا نیازمند مشاور و همراه تحصیلی خواهد بود تا بتواند با برنامه ای دقیق و جامع و البته تخصص یافته به فرد پیش برود.در این زمینه استاد محمد موسوی چندین سال تلاش پیاپی داشته اند و موفقیت های زیادی در زمینه مشاوره تحصیلی تجربی کسب کرده اند.برای همراه شدن با تیم پرقدرت مشاوره تحصیلی محمد موسوی و اشنایی با برنامه جامع توربو تست به صفحه اختصاصی ایشان مراجعه بفرمایید. انتخاب رشته کنکور تجربی خود را به استاد موسوی بسپارید و نتیجه مثبت آن را دریافت کنید.

4 دیدگاه دربارهٔ «رشته اتاق عمل»

  1. سیده آیدا حسینی

    عالی بود استاد ممنون

  2. محمد محسن رضائی

    رشته اتاق عمل بهتره یا هوشبری (از لحاظ درآمد)؟

    1. محدثه موسوی

      سلام
      طبق سوابق تحصیلی چه رشته‌ هایی هست که بازار کار خوبی دارن و آیا طبق سوابق میشه وارد رشته های پیراپزشکی و پزشکی و…شد؟
      اگه میشه در مورد رشته های آموزش ابتدایی ومشاوره که طبق سوابق تحصیلی هستن توضیح هم بدین همراه با بازارکارشون،ممنونم🌹

  3. فائزه موسوی

    عاالی بینظیر 👌❤
    استاد دیگ بعد خدا امیدم بشماست امیدوارم ک حتما این رشتهارو بیارم استاد 👌

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *