رشته امنیت نرم

رشته امنیت نرم

ما در این مطلب می خواهیم برای شما رشته نرم را شرح بدهیم .

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

برخی از داوطلبین کنکور در آزمون سراسری تجربی فکر میکنند که همه رشته ها و زیرگروه های رشته های تجربی برای هر دو گروه خانم و آقا قابل پذیرش می باشد؛ در صورتی که اینطور نیست.

هستند رشته‌هایی که فقط از یک گروه آقا یا خانوم در دانشگاه پذیرش می کنند. یکی از این رشته ها رشته امنیت نرم می‌باشد؛ که فقط و فقط داوطلبین آقا را در دانشگاه پذیرش می کند.

در این مقاله می خواهیم به معرفی رشته امنیت نرم بپردازیم ،همچنین بازار کار این رشته ، دانشگاه این رشتهو هدف رشته امنیت نرم را مورد بررسی قرار دهیم.

رشته امنیت نرم:

رشته امنیت نرم مربوط به وزارت اطلاعات می باشد که جهت حفاظت و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز و یا سودجویی می باشد
همچنین داوطلبین برای پذیرش در دانشگاه این رشته می توانند از طریق سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی اقدام نمایند.

رشته امنیت نرم فقط دانشجوی مرد می پذیرد و در دانشکده اطلاعات ارائه می شود که دستیابی به این رشته نیز از طریق آزمون سراسری کشوری می‌باشد؛ و قابل ذکر است که رشته امنیت نرم بدون کنکور نداریم.

دانشجویان تحصیل کرده در این رشته پس از پایان دوره تحصیلی خود در صورت احراز صلاحیت علمی و عبور از مرحله گزینش به استخدام وزارت اطلاعات در خواهند آمد.

واحد های رشته امنیت اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد:

دانشجویان رشته امنیت نرم در مقطع ارشد این رشته مشغول به ادامه تحصیل هستند باید به تعداد ۳۲ واحد درسی را بگذراند همچنین واحدهای کارشناسی ارشد رشته امنیتی
۱۸ واحد اصلی
۶ واحد پایان نامه
۶ واحد سمینار
میباشد که جمعا میشود ۳۲ واحد.

هدف از رشته کارشناسی ارشد امنیت نرم:

هدف از تحصیل در ارشد رشته امنیت اطلاعات تربیت اشخاصی است که قادر باشند در ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی به تامین امنیت سیستم های اطلاعاتی بپردازند .همچنین اشخاصی که در رشته امنیت نرم فارغ التحصیل می شوند باید بتوانند با تلاش و تبحر خود و با استفاده از بنیه علمی قوی ؛راهکارهایی جهت حفظ امنیت اطلاعات ارائه دهند.

به همین علت این اشخاص توانایی آن را خواهند داشت که در مقطع ارشد این رشته مهارتهای کسب کنند از جمله :

۱) ارائه راهکارهای مناسب برای پوشش حفره های امنیتی شبکه
۲) جلوگیری از نفوذ و ترمیم شبکه های کامپیوتریمقابله کردن با برنامه های مخرب و خارجی کامپیوتری مانند ویروس ها،Dos و DDos b و همچنین جلوگیری از حملات هکر ها و سارقان اینترنتی.

در مقاله فوق تلاشمان بر این بود تا بتوانیم اطلاعات مفید و موثر برای انتخاب یک رشته را برای شما ما تهیه کنیم. همچنین جدای از اینکه داوطلب کنکور سراسری باید در مورد رشته مد نظر خود اطلاعات کسب کند همواره نیازمند فردی است که در عرصه مشاوره تحصیلی و کنکور آگاهی و تجربه داشته باشد.

به همین علت ما به شما تیم پر قدرت مشاوره تحصیلی استاد محمد موسوی را پیشنهاد می‌دهیم که در سالهای گذشته با کمک و ارائه پکیج اختصاصی توربو تست به دانش آموزان خود در امر آموزش و رسیدن به اهداف کمک شایانی کرده اند.برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با مشاوره تحصیلی؛ برنامه تحصیلی اختصاصی و پکیج تور و تست و نیز همچنین ارتباط مستقیم با استاد موسوی؛ به صفحه اختصاصی محمد موسوی مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *