رشته مهندسی نساجی برای چه کسانی مناسب است؟

رشته مهندسی نساجی برای چه کسانی مناسب است؟

ما در این مطلب می خواهیم برای شما رشته مهندسی نساجی برای چه کسانی مناسب است؟ را شرح بدهیم.

مشاور کتکور تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

اولین بخش برای انتخاب رشته:

اولین گام برای انتخاب رشته علاقه مندی بهار رشته از پس اگر از رشته مهندسی نساجی خوشتان می آید یا به آن علاقه مندید آن را انتخاب کنید همچنین مهندسان نصاری بیشتر در بخش های نظارتی و مدیریتی و بخش کنترل کیفیت کارخانه ها مشغول به کار می شوند

پس از داشتن مهارت هایی مثل روابط عمومی بالا و ارتباط گیری با کارکنان، توانمندی های مدیریتی، توانایی انجام کار تیمی و حل مسائل و مشکلات و موانع موجود در کارخانه های نساجی ضروری به نظر می‌رسد

دانشجوی رشته مهندسی نظری باید در درسهای ریاضی قوی باشد و متناسب با گرایشی که انتخاب می‌کند به تسلط در بعضی درس ها نیازمند از مثلاً در مهندسی نساجی گرایش شیمی نساجی، درس شیمی مهم است یا در بحث ساخت قطعات و ماشین آلات صنایع نساجی درسهایی فیزیک و مکانیک اهمیت بیشتری دارد.

رشته مهندسی نساجی یکی از زیر مجموعه های گروه آزمایشی ریاضی فیزیک است و در شاخه مهندسی ها قرار می گیرد مهندسی نساجی حرفه و دانش است که مسئولیت و وظیفه تولید انواع منسوجات مثل پوشاک و کفش و…… را بر اساس گرایش تحصیلی اش بر عهده دارد و از قدیمی‌ترین صنایع ایران به شمار می رود

هدف از ایجاد رشته مهندسی نساجی تربیت نیروهای متخصص و توانمند با داشتن قابلیت های علمی و فنی برای کار در زمینه تولید انواع نخ ، پارچه، پوشاک، منسوجات صنعتی، مهندسی ماشین آلات تولیدی تولید الیاف و کاربرد انواع مواد شیمیایی روی الیاف و منسوجات از مهمترین فرآیندهایی که یادگیری آن در رشته مهندسی نساجی ضروری است عبارتند از تهیه و تولید انواع نخ پنبه ای ، نخ پشمی و فاستونی، مصنوعی و پارچه های تاری پودی ، حلقوی، انواع کفپوش ها، پوشاک، الیاف مصنوعی ، رنگرزی و چاپ برای منسوجات و غیره.

دانشگاه های پذیرنده رشته مهندسی نساجی کدام هستند؟

دانشگاه بناب
دانشگاه رازی کرمانشاه
دانشگاه صنعتی اصفهان
دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران
دانشگاه گیلان رشت
دانشگاه یزد

همچنین رشته مهندسی نساجی در موسسه غیرانتفاعی کار محل تحصیل واحد رضوی نیز بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون سراسری دانشجو می پذیرد.

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته مهندسی نساجی به چه صورت است؟
رشته مهندسی نساجی علاوه بر مقطع کارشناسی در مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد و دکتری نیز وجود دارد

و دانش آموختگان دوره کارشناسی مهندسی نساجی می توانند با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و کسب نمره مورد نیاز در یکی از گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی نساجی ادامه تحصیل دهند گرایش های کارشناسی ارشد

رشته مهندسی نساجی عبارتند از:

_ مهندسی نساجی گرایش تکنولوژی نساجی
_ مهندسی ساختارهای نانولیفی
_مهندسی نساجی گرایش شیمی نساجی و علوم الیاف
_ مهندسی نساجی گرایش مدیریت صنایع نساجی

نتیجه:

تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.
و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.

استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.

همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *