رشته گیاه پزشکی مناسب چه کسانی است؟

رشته گیاه پزشکی مناسب چه کسانی است؟

ما در این مطلب می خواهیم برای شما رشته گیاه پزشکی مناسب چه کسانی است ؟

مشاور تحصیلی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید.

برای انتخاب صحیح رشته ۳۶ و عوامل مختلفی از جمله ویژگی‌های شخصیتی ، استعداد ، علایق ، مهارت ها ، نقاط ضعف و قوت شرایط خانوادگی ، شرایط جامعه و وضعیت اقتصادی و اهداف و هر فرد باید در نظر گرفته شود.

شناخت درست شخصیت ، فرایندی بوده و نیازمند تخصص و زمان کافی است اگر عاشق گیاهان و پرورش و نگهداری از آنها اسید و از کار کردن در محیط های کشاورزی و گلخانه لذت می برید شغل گیاهپزشکی می‌تواند مناسب شما باشد در کنار علاقه باید به مهارت‌های لازم جهت موفقیت در این شغل نیز توجه داشت.

ایران سرزمینی وسیع با اقلیم بسیار متنوع و گونه های بسیار غنی گیاهی از یک یا پزشک برای کار در زمینه گیاهان بومی یا کشاورزی ایران باید بر شناخت گونه‌های گیاهی و جانوری و آفات و بیماری ها و مشکلات رشد و پرورش آنها مسلط شود و در زمینه های بیوشیمی،زیستی و آماری، اطلاعات وسیع و گسترده داشته باشد به طور کلی از این ویژگی های مطلوب

رشته گیاه پزشکی مناسب چه کسانی است؟

استعدادهای که به یک گیاه پزشک کمک می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ به طبیعت علاقه مند باشد و بتوان از زمان زیادی را در مزارع و زمین کشاورزی و گلخانه بگذراند .

_داشتن حافظه قوی و پشتکار فراوان برای به خاطر سپردن و مسلط شدن بر اسامی فارسی محلی و لاتین آفات ، انگل ها ، باکتری ها ، ویروس ها حشرات کارها و بیماریهای گیاهی حاصل از آنها.

_ علاقه به کشاورزی و حشره شناسی چون رشته گیاه پزشکی عمدتاً مربوط به آفات گیاهی مانند حشرات زیان‌آور است و برای مبارزه کردن با آنها مطالعه و بررسی بیولوژی آفات ضرورت دارد.

_ توانایی تحلیل حجم زیادی از اطلاعات
_ توانایی حل مسئله بر خلاقیت در آن
_توانایی محاسباتی و آماری
_برنامه ریزی و اولویت بندی فعالیتهای گیاه شناس باید بتواند با در نظر گرفتن تمامی اولویت‌های حیات در مزرعه یا زمین کشاورزی به مبارزه با مشکلات و بیماریهای گیاهان بپردازد.

_ قدرت جسمانی مناسب برای کار و تحقیق در مزارع و زمین‌های کشاورزی
_ علاقمند و پیگیر بودن برای آگاهی از پیشرفت های روز دنیا در زمینه آفات و بیماری های گیاهی و تکنولوژی های جدید تشخیص و کنترل و مبارزه با آن ها
_علاقه مند به مباحث زیست محیطی
_ دقت و توجه به جزئیات به گیاه پزشک کمک می‌کند که سریعتر و دقیقتر مشکلات گیاهان را شناسایی کند.

_ به تحقیق و پژوهش علاقه داشته باشد

_صبر و حوصله فراوان گاهی ریشه یابی کردن مشکل گیاهان و آسانی و سرعت نیز و باید مدتها وقت صرف شود تا بتوان علت را پیدا کرد

_ توانایی کار در تنهایی زیرا ممکن است یک گیاه پزشک ساعت‌ها وقت را در آزمایشگاه زمین های زراعی به تنهایی صرف مطالعه کند.

 

کدام دروس دوره دبیرستان در رشته گیاه پزشکی بسیار کاربرد دارند؟

برای قبولی در کنکور سراسری مانند سایر رشته های تجربی دروس شیمی و زیست شناسی در اولویت هستند اما یادگیری صحیح درس های زبان انگلیسی زمین شناسی آمار و ریاضی را در آینده به دانش آموزان برای موفقیت در دروس کارشناسی نیز تأثیرگذار خواهد بود بنابراین دانش‌آموزان باید پایه این دروس را نیز تقویت کنند.

 

برای انتخاب رشته دانشگاه ابتدا به طور کامل به تحقیق و بررسی رشته های دانشگاهی بپردازید.

برای مطالعه و بررسی بسیاری از رشته‌های دانشگاهی می توانید با استاد موسوی مشورت نمایید که به انجام انتخاب رشته و اطلاعات درباره رشته ها کاربلد می باشد. قبل از انتخاب رشته تحصیلی لازم است و صدا و علاقه خود را شناخته و سپس اقدام به انتخاب رشته نمایید شناخت روحیات نیز از عوامل تأثیرگذار دیگر از پس از شناخت خود باید به تحقیق در رابطه با آینده شغلی و بازار کار و درامد رشته دانشگاه مورد نظرتان بپردازید انتخاب رشته دانشگاهی اساسی ترین و تاثیرگذارترین انتخاب های زندگی هر شخصی باید در انتخاب آن دقت نمود پس انجام انتخاب رشته که امری بسیار حساس و حیاتی می باشد را به استاد موسوی بسپارید.

روز شمار کنکور 1401 را جدی بگیرید تا بتوانید با برنامه پیش بروید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *