روش های درست تست زنی

روش های درست تست زنی

یکی مهم ترین قسمت های مطالعه کنکوری و تثبیت دروس با تست زنی میباشد به همین منظور روش های صحیح تست زنی بسیار حائز اهمیت بوده و همواره یکی از مهم ترین سوالات دانش آموزان در ارتباط با نحوه تست زنی و روش های صحیح تست زنی میباشد.به همین منظور مقاله ای مخصتر و جامع از کلیدی ترین روش ها جمع آوری کرده ایم تا دانش آموزان بتوانند سطح تست زنی خود را افزایش دهند.

 

در نظر نگرفتن زمان

1)در آزمون های ازمایشی و ارزیابی خود نباید زمان را در نظر بگیرید و سعی کنید تمرکزتان بر روی پاسخگویی به سوالات باشد.در صورتی ک تستی را بلد نبودید ابتدا به کتاب درسی و جزوه خود مراجعه کنید و سپس به سراغ پاسخ نامه بروید. درصورتی که تست نکته جدیدی داشت آنرا به یادداشت برداری خود اضافه کنید و سعی کنید از آن نمونه تست بیشتر حل کنید.

دروس مهم تر تمرین و تکرار گردد

 

2)در ارتباط با دسته بندی دروس قابل توجه است که دروسی که نیاز بیشتر آنها بر پایه تمرین و تکرار میباشد مانند دروس اختصاصی نیازمند آن است که غالب وقت اختصاص یافته آن درس صرف تست زنی و تمرین و تکرار شود.و همین طور مربوط به دروسی ک بیشتر جنبه مطالعاتی و حفظی یا استدالی دارند غالب وقت صرف شده باید متمرکز بر مطالعه باشد و وقت محدود تری صرف تست زنی شود.

3)در هر روز باید ساعت مطالعه و میزان تست هایی ک برای هر واحد درس زده میشود یاد داشت شود تا برای روز های بعدی که میخاهیم تست بزنیم تلاش کنیم مقدار تست ها از دفعه قبل بیشتر شوند این امر به دانش آموز کمک میکند تا بتواند بر تست های بیشتری تسلط پیدا کند و به مرور زمان تست زنی خود را نیز افزایش دهد.

تست زنی بالا در طول هفته

 

4)در انتهای هفته باید به طور مناسب و میانگین بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تست ب صورت کلی زده شود که غالب این تعداد باید مختص به دروس اختصاصی باشد.

منابع تست زنی مناسب

 

5)یکی از مهم ترین عوامل انتخاب منابع درست تست زنی میباشد.منابع باید به گونه ای انتخاب شوند ک با سطح علمی دانش آموز مطابقت داشته باشد .برای اطمینان خاطر از انتخاب منابع خود میتوانید با مشاورینی که در حوضه کنکور فعالیت درست و قابل توجهی دارند مشورت کنید.

تست زدن به روش مجموعه ای و پوششی

 

6)تلاش کنید به صورت مجموعه ای و پوششی تست بزنید به طور مثال اگر در روز ۵ درس را در برنامه خود جای داده اید از هر ۵ درس تست بزنید و سعی کنید از دروسی که مقدار تست بیشتری را در کنکور به خود اختصاص میدهند تست بیشتری بزنید. این امر علاوه بر تست زنی صحیح به تثبیت مطالب بسیار کمک خواهد کرد.

تحلیل کردن تست ها

 

7)هر تستی که میزنید فورا آن را تحلیل کنید؛ نکات آن را استخراج کرده و یاد داشت کنید.به یاد داشته باشید که تحلیل تست از حل تست های جدید اهمیت بیشتری دارد و به شما بیشتر کمک خواهد کرد.

نگهداری مناسب استخراج ها از تست

 

8)حتما نکته های استخراج شده از تست ها را در جایی مخصوص مانند جزوه یا حاشیه کتاب یا جزوه ای مربوط به مرور خود یاد داشت کنید.

 

بررسی کردن پاسخ تشریحی

9)در رابطه با سوالاتی که آنها را نتوانسته اید پاسخگو باشید یا به نحوی غلط زده اید.حتما پاسخ تشریحی آن را مورد بررسی قرار داده و نکات آن را تحلیل و ثبت کنید.

 

کلام پایانی

 

امیدواریم روش های درست تست زنی را کامل فرا گرفته باشید
اگر نکاتی که ذکر شد را بتوانید به خوبی بکار ببرید و به طور مداوم از آن استفاده کنید قطعا در تست زنی صحیح موفق خواهید شد و نتیجه بسیار خوبی را بدست می آورید.
برای بهتر درس خواندن و هدایت تحصیلی درست در جز به جز مراحل درس خواندن بسیار حائز اهمیت است که مشاور تحصیلی تجربی توانمندی کنار شما باشد.ما به شما تیم استاد محمد موسوی را پیشنهاد میکنیم که علاوه بر توانمند سازی دانش آموز در همه مراحل مطالعه منابعی اصولی و اختصاصی به اسم توربو تست را در اختیار دانش آموزان اختصاصی اش قرار میدهد که همواره و هرساله نتایجی بسیار عالی دریافت کرده اند. برای اطلاعات و آشنایی بیشتر به صفحه اختصاصی محمد موسوی مراجعه بفرمایید.

استاد موسوی یکی از بهترین مشاور تحصیلی تجربی در ایران میباشد و به دانشجویان آینده پیشنهاد میکنم که انتخاب رشته کنکور تجربی خود را به این استاد بزرگ بسپارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *