آیا قبولی در رشته پزشکی محدودیت سنی دارد

آیا قبولی در رشته پزشکی محدودیت سنی دارد

در این پست قصد داریم به سوال پر تکرار، آیا قبولی در رشته پزشکی محدودیت سنی دارد؟ بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

محدودیت سنی در قبولی پزشکی

هدف را در زندگانی بشر می‌توانیم به مانند قطب‌نما برای کشتی‌های اقیانوس پیما در نظر آوریم. همانگونه که در دل آب‌های بی‌کران، قطب‌نما جهت و مقصد را به ناخدای کشتی نشان می‌دهد. هدف‌های زندگی هم موجب جهت‌گیری انسان‌ها می‌شود. هدف چیزی است. که برای رسیدن به آن تلاش و کوشش می‌شود. هدف یعنی خواسته‌ای از پیش تعیین شده با تمام وجود. هدفی که با تمام وجود آن را نخواهیم، یک رویا و هوس هست. هدف، تابلوی زندگی هر انسان است. هدف دانایی‌ها و آگاهی‌هایی است. که مسیر کارها و نتیجه‌ی آن‌ها را مشخص می‌کند. شاید این جمله معروف را شنیده باشید.

 رویاها تاریخ انقضا ندارند.

آیا شرکت در کنکور پزشکی محدودیت سنی دارد؟

بسیاری از دانش اموختگان با تجربه این سوال را از من می پرسند. که ایا با وجود گذشت چند سالاز دوره تحصیلشان دوباره امکان قبولی در رشته مورد علاقه شان را دارند. یا با محدودیت سنی روبرو می شوند. هدف تعدادی از این افراد از این پرسش، قانع کردن خود برای دیر رسیدن به رویا هایشان است. که باخیال راحت از رسیدن و تلاش برای آن دست بکشند. در پاسخ به سوال این عزیزان باید بگویم که؛ هیچ محدودیت سنی برای شرکت در کنکور تجربی ندارند. مگر اینکه خودتان جلوی رویا هایتان را بگیرید.

برای شروع و رسیدن به رویای خود هیچ زمانی دیر نیست. اما باید توجه داشته باشید. که با یک مشاور کنکور حرفه ای مشورت کنید. و تحت برنامه ریزی شخصی سازی شده. و هدفمند قرار بگیرید. زیرا زمان ازمون و خطای زیادی ندارید.

برای انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

شرایط شرکت در کنکور تجربی برای نظام قدیمی ها

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور 1402 با 60 درصد تاثیر قطعی معدل و حذف دروس عمومی همراه خواهد بود. البته در با شیوه اجرای آن هنوز ابهامات زیادی وجود دارد. در این مطلب سعی می کنیم. به یکی از سوالات مهم داوطلبان در این رابطه، یعنی نحوه برگزاری کنکور 1402 برای نظام قدیم، بپردازیم.

نظام قدیمی ها چه کسانی هستند؟

یکسری از داوطلبان هستند. که امتحانات نهایی سال سوم و سال آخر آن ها به صورت نهایی و سراسری برگزار نشده است. که این داوطلبان مربوط به قبل از سال 84 هستند. این متقاضیان بعد از سال 84 تا سال 97 فارغ التحصیل شده اند. و امتحانات سال سوم دبیرستان و سال چهارم یا پیش دانشگاهی آن ها به صورت نهایی برگزار شده است.

جهت مشاوره کنکور در این قسمت کلیک کنید.

برای گروه اول که سوابق تحصیلی ندارند. شرکت در کنکور تجربی چگونه امکان پذیر است؟

طبیعتا دسته اول که هیچ سوابق تحصیلی ندارند. چون امتحانات نهایی را نداشته اند. پس برای این افراد دو حالت وجود دارد.

  • یا تاثیر معدل برای آن ها در نظر گرفته نمی شود. و ملاک پذیرش همان نتیجه کنکور می باشد.
  • یا اینکه آن ها نیز باید در امتحانات نهایی دوازدهم رشته موردنظری که می خواهند، کنکور دهند. شرکت کنند. و در این صورت نمرات کسب شده، به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شود.

دسته دوم

این بخش از داوطلبان نظام قدیم چون امتحانات سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی آن ها نهایی بوده است. پس شامل تاثیر معدل می باشند. این افراد می توانند برای جبران نمرات قبلی خود در ترمیم معدل شرکت کنند. و نمرات خود را بهبود ببخشند. مدارکی که برای ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم ذکر شده به این صورت است.

1- درخواست متقاضی جهت ترمیم معدل
2- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی
3- تصویر کارنامه فارغ التحصیلی
4- صورت جلسه کمیسیون خاص آموزشگاه
5- نامه درخواست آموزشگاه به اداره

داوطلبین نظام قدیم برای ثبت نام ترمیم معدل یا شرکت در امتحانات نهایی دوازدهم ، برای ایجاد سابقه تحصیلی باید به مدرسه بزرگسالان نزدیک محل سکونت خود و یا به اموزش و پروش منطقه سکونت مراجعه کنند.

اما توصیه بنده به عنوان مشاور تحصیلی و مشاور کنکور به نظام قدیمی هایی که دغدغه قبولی در رشته دلخواهشان را دارند. این است. که برای کسب 40 درصد از رتبه کنکور خود و قبولی در رشته های پزشکی حتما در امتحانات نهایی شرکت کنند. و برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نمایند.

محدودیت سنی در ازمون لیسانس به پزشکی

اما موردی که در رشته پزشکی با محدودیت مواجه است. بحث ازمون لیسانس به پزشکی می باشد. هر ساله آزمون لیسانس به پزشکی به منظور جذب فارغ التحصیلان رشته های تجربی و ریاضی که علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی هستند، برگزار می شود. داوطلبانی که به هر دلیلی موفق به کسب قبولی در کنکور سراسری رشته های پزشکی نشده اند. می توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند. و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند. از شروط اصلی برای ثبت نام آزمون پزشکی از لیسانس، داشتن گواهی فراغت از تحصیل کارشناسی در یکی از رشته های مجموعه تجربی یا ریاضی است.

ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی معمولا در بازه زمانی دی ماه از طریق اطلاعیه ها در سایت دانشگاه علوم پزشکی منتشر می شود. و در این مدت داوطلبان می بایست، با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط ثبت نام، مدارک و اطلاعات خود را از پیش آماده نموده. و پس از پرداخت هزینه ثبت نام، مدارک خواسته شده را در سایت معاونت پزشکی تهران بارگذاری نماید. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی گروه تجربی و ریاضی که متقاضی شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی هستند. در صورتی که واجد شرایط ثبت نام باشند. می توانند مطابق اطلاعیه منتشر شده. در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در زمان مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

محدودیت سنی در ازمون

معمولا ثبت نام در ظرفیت آزمون لیسانس به پزشکی هر ساله از دی ماه آغاز و تا نیمه های بهمن ماه ادامه دارد. سال گذشته ثبت نام آزمون پزشکی از لیسانس از ابتدای دی آغاز شد. و تا یک ماه ادامه داشت. امسال نیز ثبت نام لیسانس به پزشکی در این بازه زمانی از 1 دی ماه تا 10 بهمن ماه انجام شود.
شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی دارای شرایطی است. و در صورتی که واجد این شرایط باشند. نسبت به پرداخت هزینه ثبت خود اقدام می نمایند. حداكثر سن قابل پذیرش در زمان ثبت نام آزمون 25 سال تمام است. (مدت زمان سربازی و طرح نيروی انسانی به حداكثر سن اضافه می شود.)

معدل كل ديپلم 18 و بالاتر و معدل مقطع كارشناسی 16 و بالاتر باشد.

دانشجويان مشمول آيين نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذيرش و برگزيدگان المپيادهای علمی دانشجويی از شرط معدل معاف هستند.
داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده اند. و موفق به کسب قبولی شده اند. می توانند کارنامه خود را که شامل درصد و رتبه می باشد. از سایت معاونت پزشکی تهران دریافت نمایند.

نکته: داوطلبان تا زمان مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی فرصت دارند. تا مدرک زبان خود را ارائه دهند. در غیر این صورت قبولی شان لغو خواهد شد.

فارغ التحصیلان مقطع لیسانس رشته پرستاری در صورت شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی، اگر موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شوند. می توانند در رشته های پزشکی ادامه تحصیل دهند. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های تاپ پزشکی را دارند. می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با استاد موسوی و تیم مشاوره موسسه پزشکی ارتباط برقرار کنید.

15 دیدگاه دربارهٔ «آیا قبولی در رشته پزشکی محدودیت سنی دارد»

  1. شیدا

    سلام اوقات خوش!
    سوالی دارم که ممنون میشم پاسخش رو بهم بدید،
    من لیسانس فلسفه گرفتم از دانشگاه آزاد و دیپلمم هم انسانی بوده، الان سی و سه سالمه، میخوام کنکور تجربی بدم واسه پزشکی، ازونجایی که معدل دیپلم هم مهمه توی رتبه، بنظرتون سه سال دیپلم تجربی رو هم بگیرم با معدل خوب بهتره؟
    مرسی که توجه می‌کنید.

  2. فاطمه

    سلام خدا قوت
    من 50 سال دارم آیا من می تونم کنکور بدهم من می خواهم رشته پزشکی بخونم
    من یک معلم هستم
    لطفا مرا راهنمایی کنید

    1. علي عزيزي

      سلام لطف بفرمایید با شماره های مجموعه تماس حاصل بفرمایید

  3. مجید باقری

    سلام کنکور برای هر رشته ای بخصوص رشته های ریاضی و انسانی و فنی حرفه ای و کاردانش محدودیت سنی داره میشه زودتر کنکوشون رو داد؟

    1. علي عزيزي

      سلام وقتتون بخیر
      برای اینکه اطلاعات بیشتری بدست بیارید بهتره توی بخش انلاین پیام بدید و شرایطتونو توضیح بدید

  4. محمد

    سلام من یک دبیر باز نشسته هستم و میخرم کنکور تجربی برای رشته پزشکی شرکت کنم ایا محدویت سنی برای پذیرش تو این رشته وجود داره ؟ ممنون میشم پاسخ بدین

  5. Mahsa

    ببخشید یه سوال داشتم اینکه آدم بعد از کنکور چن سالگی به دانشگاه میره
    چون من میخوام دندونپزشکی بخونم ۷ سال طول میکشه

  6. رضا

    ۳۴ سالمه، مدرک ارشد دارم، آیا میتونم برای رشته های پیرا پزشکی دانشگاه آزاد اقدام کنم؟

    1. راضی صادقی

      بله میتونید انجام بدید .برای کسب اطلاعات بیشتر پیام بدید

  7. کهنوجی

    سلام ممنونم که وقت میزارید . من دبیرستان تجربی خوندم و سال 98 با معدل 18 دیپلم گرفتم و بعد دانشگاه پیامنور روانشناسی خوندم و همین امسال با معدل 18 لیسانس گرفتم اما هر کار میکنم نمیتونم فکر پزشکی رو از سرم بیرون کنم و با خودم گفتم حالا که قراره برا ارشد بالینی یه سال وقت بزارم بهتره این وقتو برا کنکور تجربی بذارم . الان 23 سالمه اصلا” میتونم کنکور شرکت کنم ؟ تا چند سالگی مجازم ؟

    1. محمد موسوی

      سلام درود بر شما که انقدر با انگیزه و با اعتماد به نفس هستید. شما محدودیت سنی ندارید اما باید برای رسیدن به یک هدف این چنینی برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید لطفاً برای برنامه‌ریزی درست تحقیق کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید

    2. عباس

      سربازی رفتید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *