مضرات خود ارضایی در دوران کنکور

مضرات خود ارضایی در دوران کنکور

ما در این مطلب می خواهیم برای شما مضرات خود ارضایی در کنکور را شرح بدهیم .

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید .

یکی از مشکلاتی که نوجوانان کنکوری درگیر آن می شوند.

و این امر سبب از بین رفتن زمان درسی کاهش تمرکز و فشار روحی فرد می شوند خود ارضایی است.

در این دوره نوجوانی که کنکور دارد بنابر مشکلاتی یا استرس بیش از اندازه ای که متحمل می شود به سمت خودارضایی کشیده می شود. و به علت آنکه هگام خود ارضایی ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند، از این امر به عنوان یک نوع مسکن برای مهار کردن استرس، اضطراب و یا خشم خود استفاده میکند.

که این امر رفته‌رفته فرد را معتاد کرده و آسیب های مخربی برای نوجوان دارد.

که در این مقاله می‌خواهیم به خود ارضایی در دوران کنکور بپردازیم.

مضرات خود ارضایی در دوران کنکور:

آسیب های جسمانی
ضعف و تحلیل قوای جسمی
ضعف بینایی

آسیب‌پذیری در برابر بیماری‌ها
آسیب دستگاه تناسلی و ناتوانی های جنسی
آسیب مراکز عصبی و غدد در مغز
آسیب روحی و روانی که شامل:

1) ضعف حافظه و حواس پرتی و ناتوانی در تمرکز2) اضطراب 3)افسردگی4) پرخاشگری5) یاس در زندگی 6)سرکوب شدن استعدادها و خلاقیت ها 7)اعتیاد به ارضای جنسی8) بی عاطفه گی ,کم رو و خجل بودن9) عدم اعتماد به نفس10) احساس گناه و عذاب وجدان
آسیب‌های اجتماعی
آسیب‌های معنوی

راه های ترک خود ارضایی در زمان کنکور

1) سرگرم و متمرکز باشید:

_ راه دیگری برای تخلیه انرژی و وقت گذرانی پیدا کنید برای اثربخش امر می توانید به ورزش کردن انجام مهارتی که به آن علاقه‌مند هستید بپردازید.

شروع به نوشتن کنید، نواختن یک ساز را یاد بگیرید ،نقاشی کنید، طراحی کنید و یا هر کاری که باعث می‌شود احساس کنید دارید کاری خلاقانه و مبتکرانه انجام می دهید.

تغذیه سالم داشته باشید از میوه جات و سبزیجات که تاثیرات سالم روی بدن شما دارند و مواد مغذی لازم برای افزایش انرژی جهت فعال تر بودن در طول روز و هنگام درس خواندن استفاده کنید. در این قسمت نیز می‌توانید به پزشک متخصص جنسی مراجعه فرمایید و از آن مشورت بگیرید.

برای جلوگیری از خودارضایی در ساعت استراحت روزانه خود و زمان های بین مطالعاتی برنامه ریزی کنیداگر مشکل خود ارضایی شما مربوط به پیش از خواب یا دوش حمام برمی‌گردد از هر عامل وسوسه انگیزی در این حالات اجتناب کنید به طور مثال:

اگر این عادت است که شب پیش از خواب به سراغتان می آید روی زمین شنا بروید مرزش کنید و چند کار هیجان انگیز انجام دهید تا جایی که آنقدر خسته شوید که هیچ کاری جز خوابیدن توانید انجام دهید اگر زمان حمام کردن برایتان تحریک کننده هست فقط از آب سرد و یخ استفاده کنید اینطوری مجبور می‌شوید تایم کمتری را در حمام به سر ببرید.

اگر همیشه بعد از برگشتن از مدرسه دانشگاه خود ارضایی می کنید یک برنامه خوب و کامل داشته باشید تا از احساس کسالت جلوگیری کنید .

اگر کار خاصی برای انجام دادن مانند:

درس خواندن دارید که ذهنتان مکرراً حین انجام آن کار درگیر افکار جنسی می‌شود مشغولیت های برنامه تان را مرور کنید خواهید دید که پیشگیری از خود ارضایی ساده تر خواهد شد.

اگر خیلی سرگرمی خیلی خسته نباشید چون انرژی نمی‌ماند که چیزهای حواس پرت کن توجهی داشته باشید.

از تنهایی دوری کنید

نکته بعدی مربوط به تنهایی شما می شود سعی کنید تا تنهایی هایتان را محدود کنید. برای درس خواندن اگر در خانه تنها هستید یا گااهی پیش می‌آید که در خانه تنها شوید بهتر است به کتابخانه ها پانسیون ها و مراکزی که برای درس خواندن ایجاد شده‌اند بروید .

اینکار به ذهن شما کمک می کند تا بتواند روی مسئله درس خواندن متمرکز شوید همچنین در مراکز عمومی سرکوب کردن این احساس آسان تر است.

قدم بعدی تماشای فیلم پورن را در دوران کنکور متوقف کنید که از یکی از دلایل اینکه بسیار زیاد خودارضایی می کنید این باشد که نسبت به آن آگاهی دارید که اگر بخواهید می توانید در عرض چند ثانیه فیلم پورن دسترسی پیدا کنید.

با این حال اگر اراده متوقف کردن تماشای این فیلم ها را ندارید باید از راه‌های دیگری استفاده کنید.

به طور مثال می توانید نرم افزار بلوک کننده پورن روی دستگاه خود نصب کنید البته پسورد آن را خواهید دانست اما برای دور از دسترس نگه داشتن پسورد می توانید هنگام انتخاب پسورد
در فایل تکست تصادفات تایپ کنید.

و برای وارد کردن پسورد و تایید شان را کپی کنید.

سپس واریتکس را حذف کنید بدین ترتیب دیگر پسورد پراندن بلاکر خودتان را نمی دانید.

اگر تمایل به خود ارضایی هنگام تماشای پورن در کامپیوترتان دارید سعی کنید کامپیوتر یا لپ تاپ خود را به جای منتقل کنید که دیگران بتوانند شما را ببینند.

لطفاً سرسخت و صبور باشید ترک اعتیاد به خود ارضایی مانند جرقه به شما اصابت نخواهد کرد. این فرایندی است که نیازمند متعهد بودن می باشد. و گاهی هم اشتباه می‌کنید پسرفت و پیشرفت دارید.

اما برای به نتیجه رسیدن نیازمند پشتکار و استقامت هستید بنابراین همین الان متعهد شوید که اجازه اشتباهات کوچک در مسیرتان را نخواهید داد.

2)طرز فکرتان را درست کنید:

_ دست از تنبیه کردن خودتان بردارید اینطور به قضیه نگاه کنید که اگر مدام در حال محکوم کردن احساستان در مورد خود ارضایی باشید همچنان و دائم دارید به آن فکر می کنید همچنین هرگز اعتیاد به خود ارضایی را با اعتیاد به موارد دیگر جایگزین کنید.

در عوض از این مسئله آگاهی داشته باشید که این مشکل مربوط به شماست اما برای توقف این گرایش سرسخت خواهید بود یادآوری کنید که شما انسان هستید و انسان ها خود ارضایی می کنند.

برخی از مطالعات نشان خواهند داد که حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد از داوطلبین کنکور که ناشی از استرس بالا هستند تایید می‌کنند که خود در دوران کنکور و استرس آن خود ارضایی انجام می‌دهند .اگر بدانید که تنها نیستید کمتر احساس شرمندگی خواهید کرد.

لطفاً باور داشته باشید که پیشرفت خواهید کرد اگر روزی نتوانستید خود را کنترل کنید و در آن روز خود ارضایی کردید پس ناامید نشوید و با خود بگویید که خوب من امروز را از دست داده ام و سپس دوباره در دام خود ارضایی های مکرر بیفتید.

اگر یک روز را از دست داده اید مانند خوردن یک کلوچه در رژیم غذایی خود به آن نگاه کنید و روزهای بعد با دقت بیشتری و وسواس بیشتری ترک را ادامه دهید.

و در آخر بدانید که چه زمانی باید کمک بخواهید. اگر همه راه‌ها را امتحان کردید و قادر نشود که این اعتیاد را تحت کنترل بگیرید زمان آن رسیده است که موضوع را به کس دیگری بگوید و از آن کمک بخواهید.

 

لطفاً خجالت نکشید و به یاد داشته باشید که خیلی از دانش آموزان کنکوری در سال کنکود خود و حین انجام برنامه درسی خود با این مشکل مواجه اند. کمک خواستن یک حرکت شجاعانه است و خیلی از کنکوری ها این کار را انجام می دهند.

نتیجه

می توانید از پیشوای مذهبی خود راهنمایی بخواهید یا با یک پزشک متخصص ملاقات کنید .مشاوران، روانشناسان و روانپزشکان همه برای کمک افراد به میزان اعتیاد های گوناگون آموزش دیده اند .اما با یک درمانگر در زمینه مشکل خودتان دیداری داشته باشید .

راه های درمانی متعددی وجود دارند که می تواند به شما کمک کنند تا سال کنکور خود را به خوبی پشت سر بگذارید و مسئله خود ارضایی خود را درمان کنید.

انسانها در مسیر پیشرفت با مشکلات زیادی مواجه می شوند، مهم این است که در مسیر پیشرفت استقامت داشته باشیم و مشکلات را پشت سر بگذاریم همچنین داشتن یک همراه در مسیر به شما بسیار کمک خواهد کرد.

مسیر کنکور نیز همین گونه خواهد بود اگر در زمان کنکور خود دچار اعتیاد به خودارضایی شدید می توانید آن را تحت کنترل بگیرید و همزمان برنامه درسی خود را پیش ببرید تا در زمان مناسب به موفقیت دلخواهتان دست پیدا کنید.

جهت بهره بری از راهنمای انتخاب رشته کنکور می توانید از محمد موسوی کمک بگیرید.

تیم مشاوره استاد محمد موسوی به دانش آموزان کمک کرده‌اند تا در شرایط گوناگون بتوانند برنامه منحصر به خود را داشته باشند و به موفقیت مورد نظر خود دست پیدا کنند. برای آشنایی با پکیج توربو تست و تیم مشاوره‌ای ،به صفحه اختصاصی محمد موسوی مراجعه فرمایید.

  1. زیبا

    خیلی مفید بود واقعا چون موقع درس خوندن بشدت به ذهن غدم خطور میکنع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *