معرفی دانشگاه داروسازی مشهد

ما در این مطلب می خواهیم برای شما رشته داروسازی سومین رشته تاپ تجربی ارائه دهیم.

بهترین دانشگاه رشته داروسازی کدام است؟

رشته ی داروسازی به شناخت دارو در هر زمینه‌ای از قبیل شیمی، مکانیسم اثر، مصرف بالینی و سمیت می‌پردازد.کسی که بخواهد در این رشته تحصیل کند باید بداند که با بسیاری از دروس حفظی و فرار مانند نام، مکانیسم اثر، کاربرد، عوارض و تداخلات و حتی ساختارهای شیمایی داروها مواجه هست که نمی‌توان از طریق یادگیری مفهومی آن‌ها را به خاطر سپرد.

تعداد واحد های داروسازی

این رشته دارای 212 واحد است که شامل دروس عمومی، دروس علوم پایه، دروس تخصصی و پایان نامه می شوند.
از جمله دروس تخصصی آن می توان به فارماکولوژی، فارماکگنوزی، فارماسیتوتیکس، دارو درمان، کارآموزی مقدماتی، کارآموزی در عرصه داروخانه شهری، بیمارستانی و صنعت اشاره کرد که در ابتدا دروس عمومی و علوم پایه و پس از آن دروس اختصاصی و کارآموزی ها گذرانده می شوند.

واحدهای عملی آزمایشگاهی از ترم اول آغاز شده و هر ترم تعدادی از آن ها ارائه می شوند. واحدهای کارآموزی از ترم هفتم با عنوان کارآموزی مقدماتی و در ترم‌های بعد نیز کارآموزی در عرصه داروخانه شهری، بیمارستانی و صنعت ارائه می شود.

 

رشته داروسازی سومین رشته تاپ تجربی

طول مدت تحصیل این رشته چه‌قدر است؟

طول مدت تحصیل دوره دکترای عمومی داروسازی پنج و نیم تا شش سال است و معمولا پس از 12 ترم به اتمام می رسد.

طرح رشته داروسازی چه مدت است؟

طول مدت طرح بستگی به امکانات و میزان محرومیت شهری دارد که فرد انتخاب می کند.
این مدت زمان از 24 ماه در تهران و شهرهای با امکانات بالا آغاز می شود و هرچه منطقه محروم تر باشد طول مدت کاهش یافته و به 21ماه، 19 ماه، 16 ماه و حتی 14 ماه در مناطق محروم می‌رسد

بازار کار و شرایط شغلی این رشته در ایران چگونه است؟

این رشته داری بازار کار نسبتا خوبی است. اکثر داروسازان به عنوان مسئول فنی داروخانه و سایرین در صنعت و بیمارستان ها مشغول فعالیت هستند

مشکلات و سختی‌های این رشته چیست؟

از جمله سختی های این رشته در دوران تحصیل، دروس حفظی زیادی است که در این رشته وجود دارد. پایان نامه دانشجویان هم معمولا دشوار و زمان‌بر است. در زمان اشتغال نیز امکان تاسیس داروخانه تا مدتی به دلیل نیاز به کسب امتیازات لازم برای تاسیس داروخانه وجود ندارد.

رشته داروسازی سومین رشته تاپ تجربی

معرفی دانشکده داروسازی مشهد

دانشکده داروسازی مشهد در سال ۱۳۵۰ بنیانگذاری شد.
این دانشکده ابتدا با نام دانشکده علوم دارويي و تغذيه در سال 1350 در خيابان اسرار افتتاح و پس از تغيير نام به دانشکده داروسازي؛ در سال 1361 به محل پرديس دانشگاه مشهد انتقال يافت. ساختمان دائمی دانشکده در محل پردیس دانشگاه در بهمن ماه سال 1395 مورد بهره برداری قرار گرفت.

دانشکده داروسازی مشهد، برای سومین سال متوالی در آزمون جامع داروسازی سال ۱۴۰۰ نیز درخشیده و توانست رتبه نخست کشور را از آن خود کند.

این دانشکده در کیفیت فعالیت‌های علمی، مباحث آموزشی و پژوهشی، یکی از سرآمدترین دانشکده‌های موجود است و می‌تواند الگوی مناسبی برای دانشکده‌های داروسازی سطح کشور و سایر دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز باشد.

حداقل درصد و رتبه لازم برای قبولی در رشته داروسازی دانشگاه مشهد:

حداقل درصد لازم و آخرین رتبه قبولی
میانگین عمومی ها: 65درصد
میانگین تخصصی ها:63درصدبااحتساب زمین شناسی

اهمیت درس زمین شناسی در قبولی رشته داروسازی

ضریب زمین شناسی در تمام سالهای کنکور، یکسان هستش و تغییری نمیکنه. ضریب این درس 3می باشد.

ضریب زمین شناسی در زیر گروه ۱ یعنی رشته های دندان پزشکی و پزشکی و…صفر هستش.
این به این معنیه که اگر شما قصد رشته های زیر گروه یک را دارید، نیازی به مطالعه درس زمین نیست.

با توجه به قوانین سازمان سنجش، افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته ی داروسازی رو دارندباید به درس زمین شناسی هم توجه کنند.
ضریب زمین شناسی برای داروسازی در دفترچه ی کنکور ۱ نوشته شده است ، اما در بخش دیگری از دفترچه ذکر شده که دروس اختصاصی سه برابر دروس تخصصی تاثیر دارد.

به داوطلبین عزیز توصیه می شود حتی اگر نمیخواهید رشته داروسازی را انتخاب کنید، درس زمین شناسی را صفر نزارید چون در رتبه شما تاثیر خوبی دارد.

3 دیدگاه دربارهٔ «معرفی دانشگاه داروسازی مشهد»

  1. منوچهر-گلستان

    سلام، احتراما بعرض برسد چرا صندلی داروسازی دانشگاه مشهد مبلغ 800 میلیون تا یک میلیارد فروخته میشود درصورتی که جوانی از صبح تا شب درس میخواند به امیدی، ولی متاسفانه بعلت رانت وپارتی حقش ضایع میشود، من به جرات قسم میخورم و حاضرم حتی بیام آن مرکز دانشجویی که با خرید صندلی آن دانشگاه داره واحدهای درسی را براش پاس میکنند نشان بدم، چرا ،آقای پورعباس که ادعا میکند جلوی تقلب و رانت را گرفتی و میگیری اینطوری داری مبارزه میکنی واقعا متاسفم برات ،

    1. راضی صادقی

      با شماره تلفن استاد موسوی تماس بگیرید

    2. musavi

      با شماره تلفن استاد موسوی تماس بگیرید 09906644750

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *