معرفی رشته آهنگسازی

معرفی رشته آهنگسازی

ما در این مطلب می خواهیم برای شما معرفی رشته آهنگسازی را شرح بدهیم.

مشاور تحصیلی تجربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به موفقیت برسید

موسیقی جزئی از زندگی است هنر موسیقی در بسیاری از مراسم از جمله مهمانی ها ، مراسم مذهبی ، عروسی ها ، نقش بسیار زیادی در انتقال احساسات به فرد دارد رشته آهنگسازی یکی دیگر از رشته های کنکور هنر است که طرفداران زیادی دارد و با وجود پرطرفدار بودن این شرکت توسط داوطلبان و کاربردی بودن آن هنوز هم والدینی هستند که با ورود فرزندانشان به این رشته به دلیل عدم شناخت کافی از این رشته بازار کار و درآمد آن مخالف هستند.

هر فردی روزانه در زندگی با هنر موسیقی سر و کار دارد تمایل دارند موسیقی های متنوعی را گوش دهد آهنگسازان در واقع نویسندگان موسیقی هستند و نت های قطعات موسیقی را برای اجرای ارکستر یا نوازنده با هم ترکیب می کنند آهنگسازان باید با ساز های موسیقی به خوبی آشنا باشند و حداقل یک ساز به ویژه پیانو را خوب بنوازند.

آهنگساز برای هرچیزی که به موسیقی نیاز داشته باشد می تواند به اصطلاح متن موسیقی را بنویسد و تعیین کند که یک ترانه با چه سبکی(راک،پاپ،رپ و….)در چه دستگاهی (شور،ماهور،همایون و…)
با چه صدایی و لعن علنی باید اجرا و خوانده شود همچنین یک آهنگساز اختیار تعیین اینکه در کدام قیمت ترانه باید اوج با فرود ها دارد این افراد ممکن است برای فیلم ، تبلیغات تلویزیونی ، گروه های موسیقی ، تئاتر و….. موسیقی بنویسند.

 

توانایی های مورد نیاز برای ورود به رشته آهنگسازی چیست؟

همانطور که برای موفقیت در رشته عکاسی، رشته مجسمه سازی، رشته هنر سفالگری داشتنه دستانی توانای جسمی سالم نیاز است برای موفقیت در رشته آهنگسازی نیز به گوش خوبی برای شنیدن موسیقی نیاز است. تا صبح بت از دانشجویان رشته موسیقی می‌شود بیشتر مردم ذهنشان سمت پسرانی می‌رود که موهای فر دارند و لباس گشاد به تن کردند و به قول آنها ظاهری مناسب عرف جامعه ندارند بیشتر مخالفت خانواده‌ها علاوه بر مشخص نبودن آینده شغلی این رشته، تغییر ظاهر محله لباس پوشیدن فرزندانشان به این سبک پوشش ها است.

اما در واقع اگر خوب را پیدا کنیم خیلی از افراد هستند که بر حسب اقتضای شغلی باز هم پوشش مناسب و شرایط دارند اینطور نیست که هر کسی که قصد ورود به این اشتباه دارد و نباید اینگونه فکر کند و لباس بپوشد در عوض این افراد باید بسیار افرادی هنری و خلاق باشند و به ساخت موسیقی های اصیل علاقه داشته باشند.

داشتن استعداد در موسیقی یکی دیگر از شهرهای لازم برای ورود به این رشته است که باید معمولاً در دوران کودکی با حضور در کلاس‌های موسیقی این استعداد خودش را نشان می‌دهد این افراد معمولاً به نواختن حداقل چند ساز علاقه داشته باشند و به خوبی نوت ها را بشناسند.
از دیگر شرایط لازم برای ورود به این رشته می توان به آشنایی با علم موسیقی ، داشتن صبر و پشتکار زیاد ، مهارت های ارتباطی مناسب، آشنایی با برخی نرم‌افزارها و تکنولوژی‌های روز اشاره کرد.

نتیجه:

کسب اطلاعات درباره ی رشته های دانشگاهی و دانشگاه برای هر دانش اموز کنکوری حائز اهمیت می باشد.
هر دانش آموز کنکوری و هدفمند موظف است به تحقیق و جست و جو درباره ی رشته ی مورد علاقه ،دانشگاه ،محل تحصیل ، رتبه ی آن دانشگاه در کشور ،مزیت ها و مغایت ها و …..اطلاعات مفیدی کسب کند.
و همچنین مشورت با فردی با تجربه و دارای اشراف بر روی انجام تکنیک های مشاوره ای و اطلاعات بالا درباره ی تمامی رشته ها و دانشگاها لازم است.

استاد موسوی فردی با تجربه و با علم و تسلط بر روی انجام مشاوره ی تخصصی بهترین انتخاب برای شما داوطلبین کنکوری و دانش اموزان عزیز می باشند.
همچنین برای برنامه ریزی تحصیلی به صورت انفرادی و تخصصی برای هر شخص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پکیج توربو تست که مختص به تیم استاد موسوی می باشند به صفحه ی شخصی ایشان رجوع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *