چگونه مباحث کنکور را حذف کنیم؟!

چگونه مباحث کنکور را حذف کنیم؟!

در این مقاله، نحوه حذف مطالب و سوالاتی که دانش اموزان و داوطلبین میخواهند. مباحث کنکور را حذف کنند. پاسخگو هستیم. اگر شما هم یکی از افرادی هستید. که این موضوع برایتان حائز اهمیت است. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه مباحث کنکور را حذف کنیم؟

در ابتدا باید گفت که حذف مساله در آزمون سراسری و دانش آموزان کنکوری مسئله ای نیست. که بتوان بطور عمومی به آن پرداختیم. و کاملا مسئله شخصی و بسته به شرایط هر داوطلب متفاوت خواهد بود. اما هدف ما از این مقاله این است. که برخی مطالب را در مورد این موضوع روشن کنیم.
در ابتدا باید گفته شود. که حذف کردن قسمتی از یک فصل یا نهایتاً فصلی از یک درس بدون مشکل است. دانش آموز به هیچ وجه نباید، در نظر بگیرد. که یک کتاب را به طور کلی برای کنکور خود حذف کند. حذف مطلب دارای شرایط است.

برای مشاوره کنکور به این لینک مراجعه کنید.

چه دانش آموزی شرایط حذف مطالب را دارد؟

با ذکر یک مثال برایتان توضیح میدهیم. بطور مثال دانش آموزی می خواهد. درک مطلب درس عربی را حذف کند. سوالی که باید از دانش آموز در این مرحله پرسیده شود. این است. که آیا درصد تو در حال حاضر در درس عربی چند است؟! در پاسخ این سوال دانش آموزان به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند. کسی که عربی را با درصد خوب می زند. و کسی که در عربی درصد ضعیف و بدی دارند. در پاسخ دانش آموزی که درصد قوی در عربی دارد. مثلا؛ درصد عربی را ۶۰ و ۷۰ میزند. نباید درک مطلب عربی را حذف کند. چرا که با خواندن این موضوع می‌تواند ۲۰ درصد درصد عربی خود را ارتقا دهد.

اما دانش آموزی که در صد ضعیفی دارد. و به طور مثال عربی را بیست درصد می زند. می‌گویم که فعلاً به طور موقت درک مطلب عربی را کنار بگذار. توجه کنید نه اینکه به طور کامل آن را حذف کند. می گویم که آن را موقتا کنار بگذارد. و ابتدا بر روی مساله دیگر کار کند. و درصد خود را به درصد مطلوب برساند و بعد از آن سراغ درک مطلب برود.

پس این نتیجه میگیریم. که دانش آموز اگر در ۱۳ هفته هست. ابتدا باید خود را به درصد مطلوبی از آن برساند. و سپس اگر زمان تا کنکور آن این اجازه را بدهد. که سراغ مطالب دیگر برود. این کار را بکند. اگر نه دانش آموز توانسته به مطلوب خود را برساند. و مطالب صورت گرفته است. به این کار اولویت بندی می گویند. دانش آموز باید بداند،که کدام مطلب، کدام درس ،کدام فصل جزو اولویت های اوست.

از کجا بدانم که اولویت بندی شخصی چگونه است؟

در این مرحله دانش اموز باید مطالب درسی مباحث کنکور را برای خود تیپ بندی کند. فرض مثال؛ دانش آموز در درس ریاضی به این فکر می کند. که من ابتدا مشتق و حد خود را مطالعه می کنند. و هندسه و آمار را میگذارند. برای بعداً در این مرحله دانش آموز ابتدا به درصد مطلوبی که خودش میخواهد دست می یابد. و سپس طبق زمان باقی مانده و زمانبندی خود سراغ مطالبی می رود. که از قبل کنار گذاشته بود. یا مثلاً دانش آموزان طبق برنامه درسی ابتدا برنامه‌ریزی می‌کند. که طوری درس بخوانند، که بتوانند ترمیم معدل خود را شرکت کنند. و سپس به درس پایه برمی‌گردند. و دروسی که باقی مانده را ادامه می‌دهند. دقت کنید، در شرایطی که دانش آموز قرار دارد. هم حذف کردن مطالب زیاد خطرناک است. و هم حذف نکردن مطالب.

بطورکلی؛ برای نتیجه بهتر، دانش آموزان باید با یک مشاوره تحصیلی آگاه مشورت داشته باشند. برنامه‌ریزی خود را با مشاور هماهنگ کنند. و برنامه ریزی شخصی سازی شده داشته باشند. تا بدانند کدام مطلب ها جزو اولویت های اوست. و با شناختی که مشاوران از دانش آموز دارد. به او بگوید که چه موقع چه مطالبی را حذف کند. و یا چه موقع کدام مطالب را کنار بگذارد.

جهت انتخاب رشته کنکور تجربی کلیک کنید.

استاد محمد موسوی مشاور تحصیلی اختصاصی رشته تجربی است. که با تجربه بالا و قبولی در رشته ها و دانشگاه های معتبر دارای رزومه عالی از دانش اموزان است. شما میتوانید با مشاوره های تحصلی استاد موسوی بهترین نتیجه را در کنکور خود کسب کنید. برای اشنایی با پکیج اختصاصی توربو تست به صفحه شخصی محمد موسوی مراجعه نمایید‌.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *