کدام دروس اختصاصی مهم است؟

کدام دروس اختصاصی بسیار مهم است

در این مطلب قصد داریم تا به سوال شما ” کدام دروس اختصاصی مهم است؟ ” پاسخ دهیم

یکی از مهم ترین دروس اختصاصی شیمی میباشد که علاوه بر سنگین بودن مطالب و ریز بودن مطالب دارای تست هایی با اهمیت بالا در کسب درصد میباشد‌. واضح است که توانایی پاسخ دادن مطلوب به سوالات این درس بسیار به ارتقای تراز در رشته های عالی و رنک یک کمک کننده است.سوالی که به طور متوالی ذهن داوطلبین را به خود مشغول میکند این است که قسمت های تست خیر شیمی کدام اند! و طرح سوالات در سال های گذشته چگونه بوده است و از چه مباحثی در شیمی سوالات بیشتری طرح شده است. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با مباحث تست خیز شیمی اشنایی پیدا کنید.

مهم ترین بخش شیمی کدام است؟

از مهم ترین مباحث شیمی که هر ساله در کنکور سراسری تکرار میشوند میتوان به 1)ترکیبات کووالانسی 2)مسائل استوکیومتری 3)مسائل اسید و باز 4)الکترو شیمی
که جزو مباحث سخت شیمی میباشند و طالب این هستند که داوطلب وقت بیشتری را برای فرا گیری این مباحث به طور کامل صرف کند و اشنایی با تیپ های مختلق این قسمت را فراگیرد.

از هر فصل شیمی چند سوال طرح میشود؟

حدودا در سال های متوالی میتوان گفت از هر فصل شیمی ۲ تا ۴ سوال طرح میشود و یا در برخی موارد ۵ سوال از فصل های خاص.

از کدام خواص ها سوال طرح میشود؟ آنها را توضیح دهید

1) خواص تناوبی عنصر ها یا شعاع اتمی آنها 2)الکترو نگاتیوی 3)واکنش پذیری 4)انرژی یونش و… حدودا ۲ یا ۴ تست طرح خواهد شد. لازم به ذکر است که در سال های اخیر از انرژی یونش هر ساله یک تست به صورت مستقیم طراحی شده است.

 

شیمی یکی از مهم ترین دروس اختصاصی

 

تست نوع پیوند چگونه است؟

یک تست هم مربوط به تعیین نوع پیوند با توجه به اختلاف الکترونگاتیوی دو عنصر اختصاص یافته است.باید دقت کنید که پیوند قطبی یا مولکول قطبی متفاوت است و در خواندن و تحلیل تست باید مورد توجه قرار گیرد.

تستی که معمولا در آخر سال طرح میشود ، چگونه است؟

یک تست دیگر که معمولا به صورت های مختلف از آن در سال های اخری سوال طرح شده مربوط به تعیین درصد جرمی یک عنصر در یک ترکیب نیتروژن دار و یا پلی وینیل کلرید (C2H3CL) میباشد.

برای تعیین درصد جرمی باید چه کرد؟

برای تعیین درصد جرمی ابتدا فرمول مولکولی عنصر را نوشته و سپس اندیس عنصر را ضرب در جرم مولی کرده و حالص بدست آمده را تقسیم بر جرم مولی عنصر میکنیم و در نهایت ضرب در صد میکنیم تا درصد جرمی یک عنصر بدست آید.

برای پاسخگویی به ساختار گسترده یک ترکیب آلی ،‌باید چه چیز هایی را بلد بود؟

احتمال این هست که یک تست مربوط به ساختار گسترده یک ترکیب آلی طرح شود که در تست اطلاعاتی از آن ساختار را بخواهند.برای پاسخگویی به این دست سوالات باید موارد زیر را بلد باشید:

1)جدول گروه های عاملی راحفظ باشید تا بتوانید گروه عاملی را تشخصی دهید.

2)حواستان را جمع کنید که برای شمارش اتم ها گره ها اتم کربن هستند و هر اتم کربن ۴جفت الکترون دارد. پس اگر سه پیوند به اتم کربن وصل بود چهارمی هیدروژن میباشد که معمولا در شکل رسم نمیشود.

3)دقت کنید هر پیوند دوگانه یا سه گانه فقط یو قلمرو حساب میشوند نه بیشتر.

4)حتما ساختار های
آسپیرین
متیل سالیسیلات
سالیسیلیک اسید
سیکلو هگزان
بنزن
نفتالن
تولوئن و گلوکز را حفظ باشید و در حدی مسلط باشید که بتوانید هم ساختار هایش را از حفظ رسم کنید و هم با توجه به شکل فرمول مولکولی را تشخیص دهید.

 

شیمی یکی از مهم ترین دروس اختصاصی

 

نکات گفته شده جزء کدام دست از مباحث شیمی در کنکور بودند؟

نکاتی که گفته شد جزو پرتکرار ترین مباحث شیمی و تسخت تیر ترین مباحث شیمی در کنکور بودند که توجه به انها به کسب درصد مطلوب به شما کمک خواهد کرد.اما همه اینها در کنار داشتن یک برنامه منظم و دقیق و البته تخصص یافته خود فرد باشد.به همین سبب تیم مشاور تحصیلی تجربی استاد محمد موسوی را به شما معرفی میکنیم که سوابق درخشانی در برنامه تحصیلی و مشاوره ای را دارا میباشند

همچنین برای دانش آموزان اختصاصی خود برنامه ی توربو تست را تدارک دیده اند که ار ساله تطابق این جزوه با سوالات کنکور اثبات شده است.برای اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه تحصیلی اختصاص یافته به صفنه شخصی محمد موسوی مراجعه بفرمایید. انتخاب رشته کنکور تجربی خود را به استاد موسوی بسپارید و نتیجه مثبت آن را دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *