زمان اعلام نتایج کنکور 1402

زمان اعلام نتایج کنکور 1402

اعلام نتایج کنکور 1402

هر ساله آزمون سراسری در پنج گروه آزمایشی شامل ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در چهار روز متوالی برگزار می شود. آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز به همین منوال برگزار شد. در زمینه درجه دشواری سوالات می توان گفت که از دیدگاه برخی از دانش آموزان در تمامی گروه های آموزشی، سوالات کنکور سخت تر از سال گذشته ارزیابی شدند. در برخی از منابع آمده است. سوالات کنکور تجربی خصوصا درس ریاضی (سوالات پایه و مثلثات)، بسیار سخت تر از سال گذشته طراحی شده بودند. مباحث دروس دنباله و معادلات نیز، احتیاج به صرف تایم بیش تری داشتند. تنها سوالات آمار و احتمالات بودند. که به صورتی آسان تر، طراحی شده بودند.

در وهله بعدی، دروس شیمی و زیست شناسی هم با درجه دشواری متوسط تا سخت، در کنکور سراسری تجربی، داوطلبان را به چالش دعوت می کردند. بسیاری از داوطلبان، هم اکنون منتظر اعلام نتایج آزمون هستند. زمان اعلام نتایج آزمون، در نیمه دوم مرداد ماه (۱۰ الی ۱۵ مرداد) ذکر شده است. داوطلبین می توانند نتایج آزمون خود را در هر پنج گروه آزمون آزمایشی طی دو مرحله به صورت نتایج اولیه و نتایج نهایی به صورت اینترنتی و از درگاه های معتبر اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به آدرسsanjesh.org پیگیری و مشاهده نمایند.

مشاوره در کنکور 1402

گفتنی است. بازه زمانی ذکر شده، مربوط به اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری می باشد. و پس از گذراندن این مرحله و انتخاب رشته داوطلبین، نتایج مرحله دوم آزمون، در نیمه دوم شهریور ماه یا هفته اول مهر ماه، از طریق همین سامانه، اعلام می گردد. ما در این مقاله قصد داریم برای شما همراهان عزیز، نکاتی را درباره اعلام نتایج کنکور 1402 و مباحث مرتبط با آن، شرح دهیم. امیدواریم با ارائه این توضیحات و با کمک مشاور کنکور ، بتوانید از این ماراتن پر استرس و سرنوشت ساز، به آسانی عبور کنید.

نتایج اولیه آزمون سراسری

دانش آموزان و داوطلبان آزمون سراسری طی دو مرحله اولیه و نهایی از طریق سایت سنجش می توانند نتایج خود را مشاهده فرمایند. داوطلبین با همراه داشتن اطلاعات ثبت نامی خود می توانند نسبت به مشاهده وضعیت کارنامه خود از طریق سایت سنجش اقدام فرمایند. همان طور که گفتیم، نتایج نهایی کنکور سال ۱۴۰۲ هفته اول مهر ماه از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد. و اما نتیجه اولیه آزمون برای هر داوطلب، حاوی اطلاعات ثبت نامی دانش آموز، درصد دروس امتحانی و رتبه و ترازی که دانش آموز کسب کرده است. می باشد.

نکته حائز اهمیت در این زمینه این است. که دانش آموزان در این بازه زمانی تا ۱۵ مرداد، در صورت تمایل می توانند با در بر داشتن کلیدها به تخمین رتبه خود بپردازند. و سپس بر اساس آن، از هم اکنون فرآیند مشاوره را از مشاورین با تجربه سایت ما مانند استاد محمد موسوی، آغاز نمایند. پس از مشاهده کارنامه اولیه داوطلب وارد مرحله دوم از نتایج می شود. که این مرحله مربوط به قسمت مهمی از آزمون است. به نام انتخاب رشته. داوطلب با توجه به اطلاعات کارنامه خود، علاقه و رتبه ای که در آزمون کسب کرده است. می تواند انتخاب رشته خود را به شرط مجاز شدن انجام دهد.

کارنامه کنکوری

بنابراین؛ قسمت مهمی از کارنامه داوطلبین در اعلام نتایج اولیه، بیانگر مجاز یا عدم مجاز شدن آن ها است. اگر چه، بسیاری از دانش آموزان در وضعیت و پیشرفت تحصیلی عادی، از این مرحله با موفقیت عبور می کنند. پس از اتمام این مرحله داوطلبان باید منتظر بمانند تا نتایج نهایی در زمان مشخص اعلام گردد.

توصیه می شود. داوطلبان و دانش آموزان با انگیزه، در این بازه زمانی تا نیمه دوم مرداد ماه، از شرایط و محیط های استرس آور دوری کنند. هم چنین، بهتر است. به وضعیت سلامتی، خواب و تغذیه خود توجه لازم داشته باشند. تا در پروسه اعلام نتایج و انتخاب رشته، بتوانند بهتر از پس مدیریت زمان، هیجانات و موقعیت برآیند.

انتخاب رشته کنکور 14۰۲

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و مشاهده وضعیت کارنامه توسط داوطلبان، حال نوبت به مرحله حساس و سرنوشت ساز، انتخاب رشته می رسد. برای اطلاع یابی از نتایج این آزمون و فرم انتخاب رشته، می توانید به سایت سنجش مراجعه فرمایید. سایت سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان، نتایج و تاریخ دقیق اعلام نتایج را منتشر خواهد کرد. تاریخ اعلام نتایج برای نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ که از سوی سایت سازمان سنجش تا کنون مشخص شده است. مربوط به هفته اول مهرماه می باشد.

داوطلبان کنکور در تمامی گروه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور و با در نظر گرفتن اولویت های خود و بررسی رشته ها، کد رشته محل های مورد نظر را در فرم اینترنتی انتخاب رشته، وارد نمایند. شایان ذکر است. افراد مجاز به انتخاب و وارد نمودن حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل در داخل فرم اینترنتی انتخاب رشته خود می باشند. بدیهی است. این تعداد کد رشته محل از طریق مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و الزاماً به طور دقیق از داخل آن، برگزیده می شود.

داوطلبینی که پس از بررسی نتایج اولیه کنکور۱۴۰۲، با توجه به کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های سراسری، پردیس خود گردان، غیر انتفاعی و یا پیام نور و غیره شده باشند؛ در صورتی که تا پایان مهلت انتخاب رشته کنکور خود اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کرده باشند. پس از آن، می توانند منتظر نتیجه نهایی آزمون باشند. تا از قبولی خود یا عدم قبولی در رشته های انتخابی خود اطلاع یابند.

انتخاب رشته کنکور 1402

بنابراین، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ای که وضعیت کارنامه و نتایج اولیه کنکورشان را دریافت نموده اند. می بایست فرم انتخاب رشته کنکور سراسری را از طریق درگاه و سامانه اینترنتی سازمان سنجش دریافت کرده. و پس از بررسی کد رشته محل های مربوطه از تمامی جوانب، آن را تکمیل نموده. و در این سایت به ثبت رسانند.

هم چنین، افرادی که در کنکور دانشگاه آزاد شرکت نموده. و مجاز به انتخاب رشته شده اند. از امکان انتخاب رشته در فرم مربوطه و از طریق مراجعه به سایت azmoon.org برخوردار می باشند.

یکی از نکات مهمی که داوطلبان کنکور لازم است. به آن توجه نمایند، این است. که اگر در ساعات اولیه اعلام نتایج قصد دارند کارنامه خود را ببینند، ممکن است. با مشکلی جزئی مواجه شوند. در این ساعات به علت شلوغی سرورها، ممکن است. برخی از داوطلبان، عبارتی تحت عنوان «یافت نشد» را بر روی صفحه نمایش سایت مشاهده کنند. در صورت مشاهده این عبارت، موضوع نگران کننده ای وجود ندارد. و داوطلبان می توانند چند ساعت پس از اعلام نتایج، مجدداً به سایت وارد شده. و صفحه مربوطه کارنامه خود را دریافت نمایند.

جمع بندی

تمامی داوطلبانی که پس از مجاز شدن، اقدام به انتخاب رشته نموده اند. چند روز پس از اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 ، «کارنامه نهایی کنکور سراسری» را دریافت می کنند. بدین ترتیب، جایگاه داوطلب در رشته محل های انتخابی خود در مقایسه با داوطلبان دیگری که آن رشته محل را انتخاب نموده اند. مشخص و اعلام می گردد. سپس، رتبه داوطلب با آخرین رتبه قبولی در سهمیه آزاد، مورد قیاس قرار گرفته. و بدین ترتیب، وضعیت قبولی یا عدم قبولی او در سایر رشته محل های انتخابی اش، شرح داده می شود.

همانطور که عنوان شد، داوطلبان، پس از مشاهده نتایج اولیه و دریافت کارنامه خود می ‌توانند برای انتخاب رشته خود از افرادی که در این کار تخصص و علم و آگاهی کافی دارند کمک بگیرند. چرا که؛ زمان انتخاب رشته هر ساله محدود می باشد. و هم چنین مرحله انتخاب رشته برای داوطلب از حساسیت بالایی برخودار است. توصیه ما به دانش آموزانی که می خواهند انتخاب رشته موفقی در پیش رو داشته باشند. این است. که آن را به دست مشاور تحصیلی آگاه بسپارند.

مشاوره تحصیلی

تیم مشاوره ای استاد محمد موسوی هر ساله بهترین انتخاب رشته ها را برای دانش آموزان انجام می دهد. به علت محدود بودن ظرفیت انتخاب رشته اختصاصی توسط شخص استاد موسوی می بایست قبل از پر شدن ظرفیت اقدام فرمایید. چرا که؛ فرآیند انتخاب رشته به ویژه انتخاب رشته تجربی نیازمند دریافت مشاوره است. و نیز از سوی دیگر، داوطلبان و متقاضیان قبولی در رشته محل های آن در مقایسه با سایر رشته ها، معمولاً تعداد بیش تری از افراد را تشکیل می دهند.

هم چنین، در طول سال تحصیلی با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی و ارائه برنامه توربو تست به دانش آموزان اختصاصی خود، باعث رسیدن به موفقیت دانش آموزان می شوند. برای کسب اطلاعات بیش تر و آشنایی با تیم مشاوره تحصیلی محمد موسوی به صفحه اختصاصی ایشان مراجعه فرمایید. جهت انتخاب رشته کنکور تجربی از صفر تا صد، می توانید روی راهنمایی های تیم مشاوره ما، حساب کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «زمان اعلام نتایج کنکور 1402»

  1. یاسی

    الان جواب هر دوتا کنکور تو مرداد میاد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *